Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان قرچک گفت: دغدغه برخی مردم این شهرستان نسبت به اُفت فشار و قطعی آب به‌حق است و مسئولان موظفند نگرانی مردم در این خصوص را برطرف کنند.

به گزارش ایسنا ، بهمن خطیبی عصر سه‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت آب شرب شهرستان قرچک افزود: بارندگی‌های اول فصل امسال باعث ایجاد این تصور اشتباه بین مردم شده که در تابستان مشکلی به اسم کمبود آب وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تأمین آب از منابع زیرزمینی، افزایش بی‌سابقه دمای هوا و به تبع آن افزایش بیش از حد مصرف آب باعث شده مشکلاتی در حوزه آب شهرستان در خصوص قطع و اُفت فشار آب به وجود آید.

فرماندار شهرستان قرچک گفت: در کنار تأمین آب از منابع آب زیرزمینی روزانه ۲۶۶ لیتر بر ثانیه آب از محل حق‌آبه سد ماملو به شهرستان قرچک اختصاص یافته که این امر تا حدودی از مشکلات این شهرستان کاسته است.

خطیبی با اشاره به لزوم توجه ویژه به اجرای طرح فاضلاب شهری قرچک اظهار کرد:‌ هرچند اجرای این پروژه تا اوایل امسال با سرعت خوبی در حال پیگیری بود ، ولی اخیراً اجرای این طرح مهم به کندی پیش می‌رود و لازم است مسئولان آبفای استان برای تسریع در اجرای آن چاره اندیشی کنند.

فرماندار شهرستان قرچک ادامه داد: اجرای خط انتقال فاضلاب شهرستان تا شهرک صنعتی و روستاهای بخش مرکزی از خواسته های مسئولان این شهرستان است که امید می‌رود با نگاه ویژه مسئولان استانی محقق شود.

وی گفت: موضوع آبیاری فضای سبز شهرستان قرچک با استفاده از چاه‌های متروک و خارج از مدار در دستور کار کمیته فضای سبز و شهرداری قرار دارد هر چند که طی هفته های اخیر در اوج مصرف آب، کار آبیاری فضای سبز با آب خام صورت نمی‌گیرد.

علیرضا کارگری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران در این جلسه گفت: قرچک تنها شهرستانی است که در کل کشور تمام روستاهای آن تحت پوشش آبفای شهری هستند.

وی ادامه داد: در هیچ روستایی مشکل کیفی و کمی نداریم، در ساعات پیک مصرف اُفت فشار داشتیم اما در هیچ نقطه ای از شهرستان قطعی آب وجود نداشت.

وی افزود: در روزهایی که مشکل اُفت فشار آب وجود داشت، از قدرالسهم تهران به مجموعه جنوب شرق استان تهران کمک و وضعیت خوب شد.

کارگری تصریح کرد: قدرالسهم ما از ماملو ۲۰۰ لیتر آب بر ثانیه است ، اما در روزهای گرم ۲۶۶ لیتر بر ثانیه دریافت کردیم.

کارگری ادامه داد: در حوزه آب ، خوشبختانه وعده طرح آبرسانی ماملو انجام شده و پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و تا چند روز آینده تکمیل و خطوط به سمت باقرآباد منتقل می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مبلغی از سهم اعتبارات عمرانی تملک دارایی در سال ۹۷ تخصیص داده نشده و ما تا کنون از منابع داخلی استفاده کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع و مشکلات اجرای نهضت ملی مسکن در کردستان برطرف می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا صالحی عصر شنبه در دیدار با استاندار کردستان پیرامون موضوع فعالیت‌های عمرانی بنیاد مسکن در حوزه روستایی، نهضت ملی مسکن و اقدامات این نهاد در محل استانداری کردستان، گفت‌گو کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تقدیر از اقدامات استاندار کردستان و مجموعه بنیاد مسکن استان در راستای انجام عملیات عمرانی در حوزه راه شهری، روستایی و مسکن ملی، گزارشی از آمار و عملکرد این بنیاد در سطح کشور در زمینه‌های مختلف را اعلام کرد و اقدامات این نهاد در خصوص حوزه مأموریتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان کردستان به ویژه موضوع نهضت ملی مسکن را به صورت اجمالی بیان کرد.

وی قول مساعد داد مشکلات سد راه مسکن ملی، بهسازی آسفالت، تکمیل و توسعه راه روستایی در کردستان را مرتفع خواهد کرد.

بنیاد مسکن در خدمت به محرومان روستاها کارنامه درخشانی دارد

استاندار کردستان به تشریح عملکرد دولت سیزدهم در حوزه مسکن و راه‌روستایی طی دوسال و نیم گذشته تاکنون در کردستان گریزی زد و اظهار کرد: به لطف الهی، عنایت ویژه دولت به کردستان و تلاش مدیران و مجموعه بنیاد مسکن استان، این بنیاد کارنامه درخشانی در خدمت به مسکن محرومین در روستاها دارد.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه مجموعه بنیاد مسکن استان کردستان دلسوزانه و جهادی یکی از نهادهایی است که بیشترین خدمت را به محروم‌ترین قشر جامعه در روستاها ارائه کرده‌است، افزود: در حوزه‌های عمرانی، طرح هادی، مقاوم سازی مسکن روستایی، آسفالت معابر و احداث راه‌های روستایی در استان اقدامات حائز اهمیتی انجام شده که نسبت به دوره‌های گذشته نمایان است.

وی با اشاره به عملکرد درخشان بنیاد مسکن کردستان در اجرای تعهدات طرح نهضت ملی مسکن در روستاها نسبت به سایر استان‌های کشور، اظهار کرد: این بنیاد در طرح بازنگری روستاها نیز بسیار خوب عمل کرده که جای تقدیر دارد.

طبق اظهارات استاندار کردستان، بخش بزرگی از طرح نهضت ملی مسکن بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و در این زمینه کردستان با توجه به کمبود زمین و آمار بسیار بالای متقاضی مسکن ملی، موفق عمل کرده است.

مشکل کمبود زمین نهضت ملی در بیشتر نقاط کردستان حل شده است

مشکل کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن که در حال حاضر این مسئله در بیشتر نقاط استان حل شده است، از دیگر موضوعاتی بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد و گفت: بعد از استان فارس، کردستان رتبه اول بیشترین متقاضی تأیید شده مسکن ملی در کشور را دارد که آمار تأیید شده‌های نهایی ما بیشتر از میزان سهمیه اختصاص داده شده است و این امر در تأمین اراضی با توجه به شرایط توپوگرافی استان، ما را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است.

زارعی کوشا ضمن قدردانی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در توسعه شاخص‌های ایمنی، ساخت راه‌های روستایی، آسفالت و بهسازی جاده‌ها در استان، خواستار افزایش و اختصاص اعتبارات ملی از این بنیاد شد.

گفتنی است؛ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جریان سفر به کردستان به اتفاق هیئت همراه، ضمن دیدار با استاندار کردستان، مسائل مختلف در حوزه مأموریتی خود در کردستان به ویژه موضوع نهضت ملی مسکن و اقدامات این نهاد در روستاها را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

کد خبر 6083737

دیگر خبرها

  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • دیدار مسئولان شهرستان آستارا با فرمانده سپاه شهرستان
  • اصلاح شبکه آبرسانی روستای گیروناویک شهرستان خوی
  • توسعه و اصلاح بیش از ۱۱ هزار متر شبکه فشار ضعیف هوایی در مریوان
  • اظهارنظر اعضای سابق هیات نظارت ورامین ارتباطی به این هیات ندارد
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • مشگین‌شهر جزو ۴۰ شهرستان هدف شورای عالی جهاد سازندگی
  • موانع و مشکلات اجرای نهضت ملی مسکن در کردستان برطرف می‌شود
  • اداراتِ دارای پروژه حفاری، نباید موجب نارضایتی مردم شوند