Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:39:22 GMT

تامین اجتماعی نیشابور ۴۳۰ میلیارد ریال مطالبه دارد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۴۳۰۱

تامین اجتماعی نیشابور ۴۳۰ میلیارد ریال مطالبه دارد

رئیس تأمین اجتماعی نیشابور روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا و بدون اشاره به نام سازمان های بدهکار افزود: عدم پرداخت به موقع حق بیمه از سوی برخی سازمانها و کارفرمایان باعث ایجاد مشکلاتی در خدمات رسانی مطلوب به بیمه شدگان می‌ شود.
کوروش راهدار گفت:شش هزار و ۵۰۴ بازنشسته، ۶۵۰ نفر از کار افتاده و سه هزار و ۱۲۱ بازمانده تحت پوشش اداره تامین اجتماعی نیشابور قرار دارند و طی سه ماهه نخست امسال ۵۵۰ میلیارد ریال مستمری به آنها پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه  کرد: طی این مدت ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه غرامتهای دستمزد، ایام بارداری و کمک هزینه ازدواج و حدود ۲۰ میلیارد ریال بیمه بیکاری به هزار و ۵۰ نفر پرداخت شده است.
رئیس تأمین اجتماعی نیشابور گفت: در این شهرستان هزار و ۷۵۰ کارگاه و شش هزار و ۴۷۰  راننده فعال زیر پوشش تامین اجتماعی هستند اما  هشت هزار و ۲۸ کارگاه فعال پوشش تامین اجتماعی ندارند.
راهدار افزود: از ابتدای امسال درخواست  هزار و ۲۵۰ کارگاه مبنی بر بخشودگی جرایم تامین اجتماعی وصول شده که از این میزان ۸۰ درصد مشمول بخشیدگی جرایم گشته و ۹۰ درصد جرایمشان حذف شده است.
وی ادامه داد: تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در نیشابور ۵۳ هزار نفر و تعداد بیمه شدگان تبعی  ۱۸۶ هزار نفر  است که با احتساب مستمری بگیران ۴۵ درصد از جمعیت نیشابور را شامل می شود.
او تاکید کرد: مهمترین‌ مشکلات در خدمت رسانی مطلوب عدم اطلاع کافی بیمه شدگان از قوانین، خلا موجود در قوانین بیمه ای و یکپارچه نبودن اطلاعات سازمان تامین اجتماعی با ثبت احوال، شهرداری، اداره صنعت و معدن و اصناف است که موجب طولانی شدن روندهای  اداری می شود.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تأمین اجتماعی تامین اجتماعی نیشابور شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی

روح الله سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدیریت درمان دارای ۱۲ آزمایشگاه تشخیص طبی فعال در ۳ بیمارستان، یک پلی کلینیک و ۸ درمانگاه است و در این آزمایشگاه‌ها ۶۰ نیروی متخصص در رشته‌های علوم آزمایشگاهی به ارائه خدمت به بیمه‌شدگان اشتغال دارند.

وی افزود: در سال گذشته در بخش بستری و سرپایی برای حدود ۳۳۰ هزار مراجعه بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت تشخیص طبی در آزمایشگاه‌های مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی استان به‌صورت رایگان به بیمه‌شدگان ارائه شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: آزمایشگاه‌های مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان مرکزی به انواع وسایل تشخیصی در زمینه‌های مختلف از جمله کشت میکروبی، هورمون‌شناسی، تشخیص مولکولی، بانک خون، بیوشیمی، خون‌شناسی مجهز هستند و تقریباً تمامی آزمایش‌های تشخیصی طبی عمومی و برخی تخصصی در این آزمایشگاه‌ها قابل ارائه و انجام است.

وی افزود: چنانچه به عللی امکان ارائه برخی خدمات معدود در آزمایشگاه‌های ملکی این سازمان مقدور نباشد، از طریق مراکز طرف قرارداد قابل انجام است.

سهرابی بیان کرد: آزمایش‌های تشخیص طبی در ۹ مرکز درمانگاهی، مطابق سطح‌بندی خدمات آزمایشگاهی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و در ۳ بیمارستان نیز تقریباً تمامی آزمایشات موردنیاز برای سیر درمان بیماران قابل انجام است و برای ارائه این خدمات از بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی هیچ وجهی دریافت نمی‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در بخش درمان غیرمستقیم نیز با بیش از ۹۰ آزمایشگاه در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد هستیم که خدمات آزمایشگاهی را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.

کد خبر 6086749

دیگر خبرها

  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • خبر مدیرعامل تامین‌اجتماعی درباره سن بازنشستگی/ متوسط سن بازنشستگی چه تغییری کرد؟
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسیده است؟
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت