Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@01:00:43 GMT

پرداخت تسهیلات به کشاورزان سیل زده فارس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۴۳۷۰

پرداخت تسهیلات به کشاورزان سیل زده فارس آغاز شد

جعفر صبوری‌پور سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ۵۰ درصد از اعتبارات کمک بلاعوض به سیل زدگان این استان و کل تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بانک‌های استان فارس قرار داده شده است.

وی بیان کرد: میزان غرامت پرداختی در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات براساس درصد خسارت و در قالب مصوبات هیئت وزیران تعیین می شود.

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: بیش از ۳۱۹ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تائید کمیته تخصصی شهرستان رسیده و قریب ۱۵۲ میلیارد ریال پس از تائید کارگروه استانی در سامانه سجاد ثبت شده و آماده پرداخت به خسارت دیدگان است که پس از مبادله موافقتنامه و دریافت وجه از خزانه این امر صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبوری‌پور افزود: در بخش تسهیلات ارزان قیمت خسارت دیدگان پس از ابلاغ ۶۵۰ میلیارد ریال، سهم استان، توزیع شهرستانی- بانکی انجام شد تا با تائید خسارت در کمیته‌های تخصصی شهرستان و ثبت در سامانه سجاد، معرفی متقاضیان به سیستم بانکی توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان آغاز شود.

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: ۳۳۷۹ بهره بردار خسارت دیده با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت قرض الحسنه با سود ۴ درصد به سیستم بانکی معرفی شده است؛ تقاضیان این تسهیلات بدون در نظر گرفتن بدهی قبلی آنها با ضمانت زنجیره‌ای به سیستم بانکی معرفی می شوند.

صبوری پور اضافه کرد: بهره برداران خسارت دیده برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده، مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: سیل فروردین ۹۸ در استان فارس بیش از ۳,۵۶۰ میلیارد ریال خسارت به محصولات زراعی، باغی، واحدهای دامی و شیلات، تاسیسات و ابنیه، جاده بین باغ‌ها و مزارع و جاده های عشایری وارد کرد که از این میزان خسارت ۱,۱۴۰ میلیارد ریال خسارت عمومی (عمرانی) و ۲,۴۲۰ میلیارد ریال نیز خسارات غیرعمرانی (مشمول کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت) است.

۹۸۷۳ / ‏۱۸۷۶‬

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل کشاورزی تسهیلات فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، این بانک که در زمره بانک‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات به آحاد ملت است، در سال ۱۴۰۲ به ۶۶ هزار و ۴۶۱ پرونده به مبلغ ۱۳۷ هزار و ۳۳۳ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با کارمزد ۴ درصد پرداخت کرده است.

این در حالی است که در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، بانک سپه در مدت اشاره شده ۲۸ هزار و ۱۱۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال برای ۴۴ هزار و ۳۶۳ فقره پرونده اختصاص داده است.

بانک سپه همچنین مبلغ ۶۴ هزار و ۴۷۹ میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال جمعاً بابت ۵۰ هزار و ۹۱۸ فقره تسهیلات اشتغالزائی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، استانداری‌ها، اشتغال زندانیان و بنیاد برکت مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۲ و ماقبل پرداخت کرده است.

این بانک همچنین به تعداد ۶ هزار و ۷۴۰ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به مبلغ ۳ هزار و ۶۳۳ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۲ و ماقبل پرداخت کرده است.

بانک سپه در مدت مذکور مبلغ ۳۹ هزار و ۴۶۹ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال به ۲۵ هزار و ۱۵۰ فقره پرونده تسهیلاتی در راستای قانون جهش تولید مسکن پرداخت کرده است.

کد خبر 6079600

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲
  • ۱۳ هزار فقره تسهیلات بانکی به مردم استان سمنان پرداخت شد
  • پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • جذب ۵۵۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مکانیزاسیون در استان قزوین
  • تصمیمات جدید بانک مرکزی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات
  • دستور جدید بانک مرکزی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خرد
  • پرداخت ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • ضرورت تسهیل و تسریع پرداخت تسهیلات برای تحقق شعار سال