Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقداد در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری روسی اسپوتنیک و در حاشیه هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان مسکو و دمشق گفت: ما همه تلاش خود را به کار گرفته و مشکلات و چالش‌های موجود در مسیر تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی را حل کرده ایم، درباره اسامی این کمیته و نحوه رأی گیری آن اختلاف نظر نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا با پدرسون درباره اساس و مبانی تشکیل این کمیته به توافق رسیدیم. معتقدیم فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همه تلاش خود را برای متقاعدکردن طرف‌های دیگر در خصوص اهمیت توافقات حاصل شده، به کار می‌گیرد.

وی افزود: اگر کسی بر سر تفاهمات حاصله با پدرسون سنگ اندازی کند، در واقع به دنبال ناکامی مأموریت فرستاده سازمان ملل در سوریه است. به این معنا که نمی‌خواهد راه حل سوریه وارد مرحله آتی و برقراری امنیت و ثبات کامل شود.

وی درباره نقش ترکیه در استان ادلب و حمایت علنی از گروه‌های تروریستی گفت: ترکیه درعین حال که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند، می‌گوید به توافقات با روسیه در چارچوب نشست آستانه و توافق سوچی پایبند است.

مقداد تصریح کرد: ترکیه از آغاز جنگ لحظه‌ای از حمایت تروریسم و تجاوز به حاکمیت خاک سوریه دست برنداشته است. ما از این نقش ویرانگر ترکیه در نابودی روند صلح تعجب نمی‌کنیم. این کشور مسئول ریخته شدن خون‌ها در سوریه است. معتقدیم که نظام ترکیه یکی از مسئولان اصلی جنگ سوریه برای تحقیق اهداف پستش در این کشور و در منطقه است.

این مقام سوریه گفت: برخی طرف‌ها که همه دنیا آن را می‌شناسند، در تلاش برای حمایت از تروریست‌ها و کشتار در سوریه و طولانی کردن جنگ در آن هستند. این درحالی است که تروریست‌ها در تحقق اهدافشان در جنگ سوریه در نتیجه حمایت مردم و مقاومت در کنار بشار اسد رئیس جمهوری و پایداری ارتش شکست خوردند. در رأس این طرف‌ها رژیم اسرائیل است که از آغاز تا پایان آن، پشت این جنگ قرار داشت؛ اما اجرا کننده آن، آمریکا و کشورهایی چون فرانسه و انگلیس و آلمان و ترکیه و مزدورانشان در منطقه بودند. دست همه اینها به خون شهروندان سوری آغشته شده است.

از سوی دیگر، الکساندر یفیموف سفیر روسیه در سوریه در حاشیه همین مراسم در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک درخصوص وضعیت ادلب گفت: اولویت اول ما در ادلب حفظ جان غیرنظامیان است و بدین منظور سعی می‌کنیم با استفاده از ابزارهای سیاسی بحران در این منطقه را حل و فصل کنیم.

وی افزود: جبهه النصره یک گروه تروریستی است و آنها با وجود تلاش برخی طرف‌های خارجی، حق مشارکت در هیچ گونه روند سیاسی در آینده سوریه را نخواهند داشت.

یفیموف همچنین روابط ۷۵ ساله میان روسیه و سوریه را عالی و براساس احترام متقابل خواند.

ادلب استانی در شمال سوریه و در همسایگی ترکیه است که بیش از ۳ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند و به آخرین محل استقرار تروریست‌ها و گروه‌های مخالف دولت سوریه تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!