Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@02:15:53 GMT

واکنش محسن هاشمی به اعتراض کارکنان مترو

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۴۵۸۱

ساعت 24- محسن هاشمی در واکنش به تجمع و اعتراضات دیروز کارکنان مترو به خبرنگاران گفت: ملت بیکار شده‌اند و سر همدیگر را می‌خارانند، باید برای آنها کار ایجاد کرد.

دیروز تعدادی از کارکنان مترو در اعتراض به تغییر وضعیت شغلی خود در محوطه شرکت مترو تهران تجمع کرده بودند و علیه محسن هاشمی شعار می دادند: « هاشمی هاشمی رای ما رو پس بده»، « مدیر بی لیاقت استعفا استعفا»

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران امروز در میان خبرنگاران، درباره اعتراض کارکنان مترو، واکنش نشان داد و گفت: تذکری که امروز دادم ناشی از اعتراضات اخیر درباره تعدیل (اخراج) یا اعمال مدیریتی در مترو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عده ای از کارکنان اعتراض کرده بودند و شعار دادند. معمولا هم من را خطاب قرار می دهند چون تصور می کنند من چون قبلا مدیرعامل مترو بودم و حالا رئیس شورا هستم می توانم اعمال نظر کنم و چون به نفع کارکنان اعمال نظر نمی کنم آنها عصبانی می شوند و بعد می گویند هاشمی استعفا بده.

او ادامه داد: من نمی توانم از اینجا اعمال نظر مدیریتی در دستگاه اجرایی کنم. در بخش بهره برداری مترو و تعداد مسافر مترو که باید افزایش مسافر پیدا می کردیم و درباره توسعه مترو حرف زیاد داریم. ما ۴ دستگاه TBM (حفاری تونل) داریم که فعال نیست. مترو جمعیت زیادی حدود ۱۱ هزار نیرو دارد.

محسن هاشمی با بیان اینکه کارکنان معترض احساس می کنند توسعه مترو کند شده، گفت: طبیعتا در این شرایط کم کاری پیش می آید. کار هم که کم شود، ملت بیکار می شوند و سر همدیگر را می خارانند. باید برای این نیروها کار ایجاد کرد و باید هر جا که می شود کمک گرفت تا سرعت توسعه در مترو بالا برود.

این اظهارات در حالی بیان می شود که آمار نشان داده است مردم تهران در ماه های اخیر از مترو کمتر استفاده کرده اند و عملکرد مترو به میزان سفرهای قابل پیش بینی نرسیده است. همچنین قوانین جدید مترو اجازه حضور به هر مسافر بیش از دو ساعت در مترو را نمی دهد.

محمود میرلوحی رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران گفته است قالیباف در آخرین ماههای حضور خود در شهرداری تهران، ۱۳ هزار نیروی غیر متخصص که عمدتا دارای تحصیلات زیردیپلم و دیپلم هستند، استخدام کرد.

گزارشهای متعدد نشان می دهد بسیاری از این اشخاص در شرکت مترو و سازمانهای زیرمجموعه آن به کار گرفته شده اند.

خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به رانندگان اسنپ و تپسی | صفر تا صد افزایش کرایه تاکسی در ۱۴۰۳

حمل‌نقل عمومی که بار سنگینی در جابه‌جایی مردم به عهده دارد با کمبود زیرساخت و فرسودگی رو‌به‌روست و نیاز به یک مدیریت برای جبران این عقب ماندگی‌ها دارد. 

بررسی وضعیت تاکسی‌ها

در ایران حدود ۴۸۰ هزار دستگاه تاکسی وجود دارد که از این بین حدود ۸۰ هزار تاکسی در تهران فعالیت می‌کنند که بیشتر از نیمی از آنها فرسوده هستند. به طور کلی میانگین سن تاکسی‌های تهران به حدود ۱۰ سال می‌رسد و این‌آمار برای پایتخت کشور که خود با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند مناسب نیست.

در سال ۱۴۰۲ بود که تصمیم به ورود خودرو‌های برقی و به کارگیری در تاکسیرانی گرفته شد و امسال شاهد ورود این خودرو‌ها هستیم. چند روز پیش بود که خبر از ترخیص ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی به گوش رسید و اخیرا هم گفته شد به زودی ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی در تهران عرضه می‌شود.


بررسی وضعیت مترو

مترو که بار زیادی از حمل‌ونقل تهران را به دوش می‌کشد و نقش زیادی در صرفه‌جویی زمان، سوخت و کاهش آلودگی هوا دارد نیز با کمبود زیرساخت رو‌به‌رو است. هرچند در سال گذشته شاهد افتتاح ایستگا‌های زیادی در سطح تهران بودیم و این روند سرعت گرفته، اما همچنان مشکل نبود مترو در برخی مناطق و همچنین کمبود واگن‌های مسافربری چالش بزرگ متروی تهران است. مترو تهران با ۱۵۹ ایستگاه فعال، روزانه بیش از ۲.۵ میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند.

بررسی وضعیت اتوبوس‌ها

در عرصه اتوبوس هم موضوع کمبود و فرسودگی وجود دارد، اما در سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته تعداد اتوبوس‌های پایتخت به حدود ۳۰۰۰ دستگاه رسیده و قرار است ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به زودی در پایتخت عرضه شود. در صورت انجام این برنامه می‌توان گفت اوضاع اتوبوس‌های پایتخت تا حد زیادی بهبود خواهد یافت.

افزایش کرایه حمل‌ونقل عمومی

امروز ۱ اردیبهشت رسما کرایه حمل‌ونقل عمومی افزایش یافت. این افزایش با واکنش‌هایی در جامعه روبه‌رو شد. بسیاری از مردم این میزان افزایش را زیاد دانسته، اما از طرفی رانندگان هم از ضرورت افزایش کرایه‌ها می‌گویند. نرخ کرایه تاکسی‌ها حدود ۴۵ درصد، مترو ۲۸ درصد و اتوبوس با میانگین ۲۶ درصد افزایش رو‌به‌رو شد. نرخ مترو از ۳۳۰۰ تومان در سال ۱۴۰۲ به ۴۳۰۰ تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافت.

افزایش کرایه تاکسی

شاید پرحاشیه‌ترین افزایش قیمت کرایه‌ها مربوط به تاکسی‌ها باشد که تا ۴۵ درصد رشد داشته‌اند. این در حالی است که سال گذشته هم شاهد این میزان افزایش در نرخ کرایه تاکسی‌ها بودیم در صورتی که میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ برابر با ۳۵.۳ و در سال ۱۴۰۲ برابر با ۲۷ درصد بوده است. اما رانندگان با توجه به افزایش تورم مخصوصا در حوزه خودرو و قطعات آن، این میزان افزایش را کم می‌دانند.

نرخ تورم ایران در سال ۱۴۰۲ برابر با ۴۱ و در سال ۱۴۰۱ برابر با ۴۵.۸ درصد بوده است.

در ادامه به نرخ کرایه تاکسی در سال گذشته در برخی مسیر‌ها اشاره می‌کنیم که از امروز این نرخ‌ها شاهد افزایش بوده است.

همچنین با توجه به افزایش کرایه تاکسی و همچنین قطع سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی باید منتظر ماند و دید که آیا شاهد افزایش کرایه تاکسی‌های اینترنتی هم خواهیم بود یا خیر؟

مبدا

مقصد

کرایه (ریال)

میدان صنعت

میدان فاطمی

۱۳۰۰۰۰

پل مدیریت

میدان انقلاب

۱۲۰۰۰۰

پایانه ونک

میدان جمهوری

۱۵۰۰۰۰

پایانه رسالت

پونک

۲۰۰۰۰۰

میدان شهران

تقاطع ولیعصر(عج)

۱۵۰۰۰۰

مترو صادقیه

جنت ‌اباد

۱۲۰۰۰۰

میدان شهران

میدان ولیعصر(عج)

۲۲۰۰۰۰

میدان هفتم تیر

میدان امام‌حسین(ع)

۸۰۰۰۰

میدان انقلاب

میدان آزادی

۸۰۰۰۰

tags # تاکسی اینترنتی ، اسنپ ، تپسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • آنتونی: شادی‌ام مقابل کاونتری به خاطر دفاع از منچستریونایتد بود
  • (ویدئو) واکنش جالب شبنم مقدمی به روش عذرخواهی محسن شریفیان: سمت من نیا!
  • جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی‌
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • جزئیات دقیق افزایش نرخ جدید کرایه تاکسی و مترو + عکس  
  • شوک به رانندگان اسنپ و تپسی | صفر تا صد افزایش کرایه تاکسی در ۱۴۰۳
  • جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس