Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محمدپور امروز در رونمایی از پوستر مراسم نکوداشت یکصد سال آموزش هنر در تبریز، این مراسم را محملی برای بازتعریف جریان آموزش هنر و بازنگری و تعمیق این جریان در تبریز عنوان کرد.

وی با اشاره به قدمت یکصد ساله هنرستان میرک و پرورش اساتید بنام کشوری و هنرمندان شاخص و برجسته در این هنرستان، هدف از برگزاری مراسم نکوداشت صد سالگی هنرستان میرک را بازتعریف آموزش هنر با تاکید بر پیشینه درخشان آن در تبریز عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدپور تاکید کرد: این همایش صرفاً یک همایش گذرا و سطحی نیست، بلکه یک رویداد و پدیده‌ی فرهنگی و هنری است که باید دامنه تأثیرات آن در حوزه آموزش هنر قابل لمس باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با مروری بر تاریخ آموزش هنر، می‌توان مشاهده کرد که در دهه‌های گذشته ابتلاء به کمیت‌گرایی سبب آسیب‌هایی در کیفیت آموزش هنر شده است، اما در برهه کنونی دغدغه ما کیفیت آموزش و تربیت نسل هنرمندانی توانمند و اثرگذار است.

وی با تاکید بر لزوم احیا رابطه استاد و شاگردی در نظام سنتی آموزش هنر، تصریح کرد: نگاهی به رابطه استاد و شاگرد در نظام معاصر آموزش هنر، می‌تواند خلاءها و مشکلات این حوزه را نمایان سازد؛ چراکه بی‌شک یکی از مهم‌ترین دلایل درخشش هنرها در گذشته همین رابطه بین استاد و شاگرد بوده که نمایانگر جهان‌بینی هنرمندان است و نشان می‌دهد که این نظام بیش از آنکه تعلیمی باشد، پرورشی است.

محمدپور تاکید کرد: این نظام آموزشی در کنار انتقال فنون و مهارت‌ها محلی برای کسب فضائل اخلاقی و تربیتی نیز بود و این امر موجبات تعالی هنر و هنرمند را فراهم می‌آورد.

وی تاکید کرد: آموزش صرفاً در جهت تولید اثر هنری نیست بلکه تحلیل و درک مفهوم هنر و هدایت جریان هنر در جهت زایندگی و پویایی و تکوین شخصیت و جایگاه انسانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین با اشاره به اینکه هنرستان‌ها به عنوان یک مرکز علمی و کاربردی تلقی می‌شوند، یادآور شد: امیدواریم آموزش و پرورش و دانشگاه‌های هنری با حضور و هم‌افزایی در کنار یکدیگر در این رویداد، نقش بی‌بدیلی در تعالی فرهنگ و هنر استان ایفا کنند.

در این مراسم پوستر نکوداشت یکصد سال آموزش هنر در تبریز رونمایی شد.

کد خبر 4674605

منبع: مهر

کلیدواژه: ارشاد آذربایجان شرقی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: شاعران باید قرائت جدیدی در مورد اشعار و زمان حال داشته باشند و بتوانند مسائل روز را نیز به اشعار خود منتقل کنند.

دشتی بیان داشت: همانند شاهنامه که در آن از رستم نام برده شده است، در زمان حال رستم‌های زیادی در کشور وجود دارند که برای میهن اسلامی ایران جان فشانی کرده اند.

وی اظهار داشت: در  اردیبهشت  ماه  و در سالگرد شهادت استاد مطهری و روز معلم، گردهمایی شاعران معلم در یزد برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی صرفاً مصرف داخلی دارد
  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی، صرفاً مصرف داخلی دارد
  • ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • امیر عبداللهیان: پاسخ نظامی ایران به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
  • ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود
  • ضرورت تشکیل هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر