Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@16:48:05 GMT

روسیه وابسته نظامی کره‌جنوبی را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۴۶۷۷

ساعت 24- روسیه در اعتراض به تیراندازی به بمب‌افکن‌های روسی وابسته نظامی کره‌جنوبی را احضار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که وابسته نظامی کره جنوبی را در اعتراض به اقدامات خطرناک جنگنده‌های کره جنوبی علیه بمب افکن‌های این کشور احضار کرده است.

«سرگئی کلیباش» (Sergey Kolybash) فرمانده نیروی هوایی روسیه در این خصوص اعلام کرد: وابسته نظامی کره جنوبی احضار و یادداشت اعتراض آمیز مسکو در ارتباط با اقدامات خطرناک و غیرقانونی خلبانان این کشور به وی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش اقدام جنگنده‌های کره جنوبی در شلیک به بمب افکن‌های این کشور را غیرمسئولانه خوانده و اعلام کرده بود: حریم هوایی کره جنوبی نقض نشده است و جنگنده‌های کُره ای بی دلیل به سوی ۲ بمب افکن روسی شلیک کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، خلبانان جنگنده‌های کره جنوبی (اف ۱۶) بدون اینکه تماس تلفنی با خلبانان هواپیماهای روسی برقرارکنند به سمت آنها تیر اخطار شلیک کرده‌اند.

به گزارش یورونیوز، مسکو اعلام کرد که در این رابطه به زودی واکنش مناسبی را نشان خواهد داد.

مقامات وزارت دفاع روسیه اعلام کرده‌اند که دو فروند اف ۱۶ متعلق به نیروی هوایی کره جنوبی بصورت «غیرحرفه ای» در مقابله با بمب افکن‌های روسیه وارد عمل شده‌اند.

به گفته روسیه این اولین بار نیست که نظامیان کره جنوبی بدون برقراری ارتباط تلفنی و گفتگو با خلبانان روس به سرعت وارد عمل می‌شوند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل (+عکس)

مقام‌های روسیه از سقوط یک فروند بمب‌افکن استراتژیک نیروی هوایی این کشور در جنوب روسیه خبر دادند.   به گزارش ایسنا، رسانه‌های روسیه گزارش دادند یک فروند بمب‌افکن راهبردی از نوع توپولف ۲۲ام۳ سوپرسونیک نیروی هوا-فضای ارتش روسیه کمی بعد از اجرای ماموریت در اوکراین، در حالی که دو بمب‌افکن دیگر از همین مدل آن را همراهی می‌کردند در منطقه استاوروپل در جنوب روسیه سقوط کرده است.   «ولادیمیر ولادیمیروف»، فرماندار استاوروپل گفت این بمب‌افکن متعلق به دوران شوروی سابق در منطقه «چروونو گواردیسکی» در استاوروپل سقوط کرده و خلبان‌هایش پیش از سقوط توانسته‌اند از هواپیما خارج شوند.     به نوشته پایگاه «دیفنس بلاگ» تیم‌های جستجو و نجات این خلبان‌ها را به جز یک نفر که مفقود است یافته و به تاسیسات پزشکی منتقل کردند.   وزارت دفاع روسیه تایید کرد بمب‌افکن دوربرد توپولف ۲۲ام۳ ارتش این کشور بعد از تکمیل ماموریت و حین بازگشت به پایگاه سقوط کرده است. طبق اعلام این وزارتخانه هیچ مهماتی در این بمب‌افکن وجود نداشت و گزارش‌های اولیه حاکی از آن هستند که نقص فنی عامل سقوط این بمب‌افکن بوده است.   ویدیویی از سقوط این بمب‌افکن در زمینی نزدیک به یک منطقه مسکونی در حالی که آتش گرفته در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.   بمب افکن توپولف ۲۲ام۳ که در ائتلاف ناتو با عنوان بمب افکن «بک فایر» شناخته می‌شود یک بمب‌افکن سوپرسونیک تولید شده در دهه ۱۹۶۰ است. ارتش روسیه از این بمب‌افکن برای اجرای حملات هوایی در میادین مختلف از جمله میدان جنگ اوکراین استفاده می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لحظات انهدام و سقوط بمب افکن اتمی روسیه
  • سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل (+عکس)
  • بمب‌افکن روسیه سقوط کرد + فیلم
  • بمب‌افکن روسیه سقوط کرد
  • تصاویری از لحظه سقوط و لاشه بمب‌افکن غول‌پیکر روسیه
  • سقوط بمب‌افکن پهن پیکر روسیه + فیلم
  • (ویدیو) تصاویری از سقوط بمب‌افکن غول‌پیکر روسیه
  • ببینید | اولین تصاویر از سقوط بمب‌افکن درشت‌پیکر ارتش روسیه در استاوروپل
  • لحظه سقوط بمب‌افکن درشت‌پیکر روسیه
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد