Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلطانیان، فضای مجازی را همانند شمشیری با دولبه متفاوت قلمداد کرد و گفت: نوع عملکرد کاربران، تعیین کننده نوع کاربرد دوگانه فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «مسعود سلطانیان» در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با تاکید بر اهمیت فضای مجازی و لزوم شناخت فرصت ها و تهدیدهای آن گفت: این اهمیت تا آنجاست که رهبر معظم انقلاب اهمیت فضای مجازی را به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس پلیس فتا استان، جذابیت، تنوع و عدم محدودیت زمان و مکان را جزء ویژگی های فضای مجازی دانست و گفت: 70 درصد کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، با شخصیت خیالی و غیر واقعی خود در این فضا حضور دارند.

 

وی افزود: ایران با 48 میلیون کاربر رتبه اول تعداد کاربران فضای مجازی در خاور میانه است وی با تاکید بر اینکه 32 میلیون نفر از این آمار جوان هستند و سنشان از 10 تا 35 سال است گفت:  این موضوع اهمیت شناخت تهدیدات این فضا را دو چندان می کند.

 

سلطانیان با بیان اینکه کاربران فضای مجازی از نظر نوع عملکرد خود در این فضا به سه گروه تقسیم می شوند گفت: گروه اول که 20 درصد کاربران را تشکیل می دهند کاربران سفید فضای مجازی هستند. وی تصریح کرد: این کاربران دارای هدف مفیدی برای ورود به فضای مجازی هستند و در زمان استفاده خود از این فضا، فقط به دنبال این هدف هستند لذا کمترین آسیب متوجه این گروه از کاربران است.

 

وی دومین گروه را کاربران سیاه عنوان کرد و گفت: این کاربران که 10 درصد کاربران را تشکیل می دهند در اینکه هدفمند وارد این فضا می شوند با گروه اول یکسانند ولی آنچه نام سیاه را بر این گروه اطلاق می نماید این است که هدفی جز شرارت، اخاذی، فساد، برداشت اطلاعات شخصی و . . . ندارند و برای نیل به این هدف شوم از جاسوس افزارها بهره می برند.

 

سلطانیان در ادامه سومین گروه کاربران که سهم 70 درصدی کاربران را تشکیل می دهند را کاربران خاکستری عنوان کرد و گفت: این افراد کسانی هستند که بی هدف و سردرگم پا به عرصه فضای می گذارند و عمدتا قربانی همان 10 درصد کاربران سیاه هستند. وی با بیان اینکه ورود بی هدف به فضای مجازی، چیزی جز اتلاف زمان را در پی نخواهد داشت گفت: چنین افرادی باب آشنایی هایی برایشان فراهم می گردد که گاه به تباهی آنها منجر شده و ضررهای جبران ناپذیری را برای آنها در پی خواهد داشت.

 

کارشناس پلیس فتا در ادامه با بیان اینکه در لیست متهمین جرائم  فضای مجازی کودکان و نوجوانان کم سن و سال به چشم می خورد گفت: آنچه بایستی والدین به آن توجه کنند این است که فرزندان تا به مرحله تشخیص خوب و بد نرسیده اند  نباید در داشتن لوازم الکترونیکی مستقل باشند.

 

سلطانیان در پایان با اشاره به اینکه 81 درصد پرونده های تخلفات و جرائم فضای مجازی در استان اصفهان مربوط به جرائم مالی است گفت: همه این مسائل نشان می دهد باید با احتیاط از فرصت های فضای مجازی استفاده کرد و از تهدیدات آن با هوشیاری در امان بود./

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي شیراز روزنامه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه اردبیل شهرستان دزفول دزفول منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی راهبرد فضای مجازی پلیس فتا پدافند فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمانه‌زنی رسانه‌ها درباره ازدواج علی ضیا / آیا مجری مشهور ازدواج کرده است؟

علی ضیا، مجری سابق تلویزیون که با برنامه‌های ماه رمضانی و گفتگومحور به شهرت رسید، به تازگی در صفحه مجازی خود استوری را منتشر نمود که مورد توجه و سوژه کاربران قرار گرفت و با واکنش‌ها و گمانه زنی‌های بسیاری همراه بود.

همسر علی ضیا کیست؟

علی ضیا مجری سرشناس کشورمان که این روز‌ها پادکست گفتگو محور باضیا را کارگردانی و اجرا نموده است، در تازه‌ترین فعالیت مجازی اش تصویری از خود را با کاربران به اشتراک گذاشت و نوشت:‌ای آنکه در دلم دوست دارمت، اما 
ندارمت

جای تو در سینه ام درد میکند

منبع: سینما برتر

tags # علی ضیا سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • مدیرعامل استقلال خوزستان: در فضای مجازی به ما فحاشی کردند؛ ما زمین نداریم
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی
  • جنجال ادعای عکس دختر نیمه‌برهنه در خیابان‌های تهـران!
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • واکنش کاربران فضای مجازی به ادعای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست
  • واکنش کاربران فضای مجازی به حضور ریز پرنده‌ها در اصفهان + فیلم
  • واکنش کاربران فضای مجازی به حضور ریز پرنده‌ها در اصفهان
  • گمانه‌زنی رسانه‌ها درباره ازدواج علی ضیا / آیا مجری مشهور ازدواج کرده است؟