Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@23:23:33 GMT

فرانسه خواستار بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۴۷۲۱

وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه پس از دیدار با هیئت اعزامی ایران به پاریس گفت که فرانسه خواستار بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای خود است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه گفت که پاریس به همراه شرکای اروپایی خود به تقویت امنیت دریانوردی در خلیج فارس پایبند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه افزود که فرانسه در حال همکاری با دیگر کشورهای اروپایی برای بهبود امنیت دریانوردی در خلیج فارس است اما چیزی درباره حمایت از درخواست انگلیس برای ایجاد یک ائتلاف دریای برای تضمین دریانوردی در منطقه نگفت.

وی که در جمع نمایندگان پارلمان فرانسه صحبت می‌کرد، گفت: «این دلیل ایجاد یک طرح اروپایی با انگلیس و آلمان است تا اطمینان حاصل شود که ائتلافی برای نظارت بر امنیت دریانوردی در خلیج (فارس) ایجاد شود.»

لودریان که با هیئت ایرانی اعزامی به پاریس دیدار کرده است، در ادامه از ایران خواست تا به تعهدات خود در توافق هسته‌ای بازگردد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور روز سه‌شنبه وارد پاریس شد. 

عراقچی در این سفر پیام مکتوب روحانی را تسلیم «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه می‌کند.

روز دوشنبه نیز وزارت خارجه فرانسه با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» در آبهای خلیج فارس از افزایش تنشها در این منطقه ابراز نگرانی کرد.
وزارت خارجه فرانسه همچنین گفته، توقیف نفتکش انگلیسی از سوی ایران به تلاشها برای کاهش تنشها در منطقه آسیب می‌زند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران عصر روز جمعه یک فروند نفتکش انگلیسی را هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی و بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان توقیف کرد. این عملیات توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه انجام شده و کشتی درحال حاضر برای انجام تحقیقات به بندرعباس هدایت شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزیر امور خارجه فرانسه ژان ایو لودریان تعهدات هسته ای تعهدات برجام عراقچی توقیف نفتکش انگلیسی استینا ایمپرو سازمان سیا ایران و بولیوی یوسف بن علوی مزدک میرزایی ویروس نیل غربی کارت سوخت بیت کوین رمزارز کره شمالی بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطر خواستار کاهش تنش در منطقه شد

یک مقام دفاعی قطر خواستار کاهش تنش در منطقه شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع قطر اعلام کرد: وزیر مشاور در امور دفاعی این کشور در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع آمریکا اوضاع منطقه را بررسی کردند. 

در این گفت‌وگو وزیر مشاور در امور دفاعی قطر و وزیر دفاع آمریکا از همه طرف‌ها خواستند که خویشتنداری کنند و سطح تنش‌ها را کاهش دهند.

رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر

انتهای پیام/ 
 

دیگر خبرها

  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌ های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • چین و اندونزی خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شدند
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • قطر خواستار کاهش تنش در منطقه شد