Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:33:54 GMT

۱۲ مدرسه عشایری در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۴۸۱۶

۱۲ مدرسه عشایری در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، فرج‌الله اعرابی ظهر سه شنبه در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش ومدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های و مناطق استان، اظهار داشت: روش ایجاد رقابت و برگزاری آزمون به نوعی با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فاصله داشت که اکنون تغییر کرده و در این راستا مواردی مانند حذف پیک نوروزی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعرابی با بیان اینکه مدارس عشایری در استان نیازمند توجه ویژه است، گفت: ۱۲ مدرسه عشایری کوچرو استان در فصل سرد سال در استان خوزستان مستقر هستند که با مشکلاتی موجه هستند.

وی تصریح کرد: در بارندگی شدید امسال سختی‌های بسیاری مانند امکانات سرمایش و گرمایش در چادرهای عشایری فراهم نبود که این مدارس از هیچ امکانات کمک آموزشی برخوردار نیستند که در این صورت بسیاری از مفاهیم دروس تجربی را در حد لغت متوجه می‌شوند.

اعرابی بیان کرد: معلمان برای برپایی کلاس در این مدارس باید مسیری چند کیلومتری را طی کرده و بعد از آن دانش‌آموزان از تک تک چادرها جمع آموری کرده تا به چادری که مدرسه است برساند.

وی تغذیه رایگان در مدارس عشایری استان را یک ضرورت دانست و گفت: عمده مشکل این است که سالانه ۹۵ درصد از این دانش‌آموزان از ادامه تحصیل باز می‌مانند که نیازمند مساعدت است تا این مشکل برطرف شود و این قشر از چرخه تعلیم و تربیت خارج نشوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تعداد دانش‌آموزان در مدارس عشایری کوچرو استان ۱۹۴ دانش‌آموز است که لازم است اعتباری برای حمایت از آنان تخصیص داده شود.

کد خبر 4674769

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد عشایر آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت درمدارس چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛  مراسم نمادین این رویداد در دبستان آل ابراهیم شهرکرد با گسترده شدن سفره رنگین از غذا‌های سالم و ساده‌ای بود که دانش آموزان برای امروز تدارک دیدند.
همچنین ایستگاه نقاشی با ترسیم نماد‌های سلامتی و شادابی از دیگر برنامه‌های دانش آموزان این مدرسه برای زنگ سلامت بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم از آغاز طرح نمونه کشوری ارتقای سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری خبرداد و گفت: این طرح هم اکنون در مدارس عشایری استان با ارتقای سلامت دهان ودندان آغاز شده و از اول مهرماه درهمه‌ی مدارس عشایری کشور اجرا می‌شود.

امیریان گفت: برگزاری طرح صبحانه سالم، انجام تمرینات منظم ورزش بویژه در صبحگاه دانش آموزان بامشارکت سفیران سلامت و مراقبان بهداشت ازدیگری برنامه‌های ارتقای سلامت در مدارس استان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم انجام مداوم مراقبت‌های دهان ودندان، ارجاع دانش آموزان به مراکز درمانی، حضور گروه‌های سیار دندانپزشک به مدارس و معاینه رایگان آنان را از برنامه‌های این دانشگاه برای سلامت دانش آموزان عنوان کرد.
هم اکنون ۵۰ هزار دانش آموز به همراه ۷۰ معلم مراقب بهداشت، سلامت جسمی و روانی دانش آموزان را دربیش از ۲ هزار آموزشگاه استان رصد می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • نواخته شدن زنگ سلامت درمدارس چهارمحال وبختیاری
  • اجرای برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری