Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان حکیم‌زاده بعد از ظهر سه شنبه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین چالش حوزه آموزش ابتدایی خروج و جذب نیروی انسانی است که با هم تناسب ندارند.

وی افزود: براساس سنوات خدمت تعداد زیادی از معلمان از سیستم خارج می‌شوند و به اندازه کافی مجوزهای استخدامی و جذب داده نشده است البته دانشگاه فرهنگیان تلاش‌های مطلوبی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیم‌زاده گفت: امسال ۴۴ هزار معلم بازنشسته می‌شوند در حالی که ۱۳ هزار نفر مجوز جذب نیرو داده شده است.

وی ادامه داد: مجوز جذب دانشجو معلم نیز داده شده اما این معلمان چهار سال دیگر به جمع آموزش و پرورش برای تدریس ملحق می‌شوند.

وی با بیان اینکه تراکم بالای کلاس‌های درسی در بسیاری از کلان شهرها یکی از چالش‌های جدی است، گفت: ۶۲ درصد جمعیت دانش‌آموزان ابتدایی در کلاس‌های بالای تراکم ۲۶ نفر درس می‌خوانند که این امر دشواری بسیاری در مسیر کیفیت بخشی برای آموزش ایجاد می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان رایزنی بسیاری برای برطرف شدن این مسئله انجام داده است.

کد خبر 4674772

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد مدرسه وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان

مرادی‌نسب معاون آموزش ابتدایی سمنان گفت: والدین برای نام‌نویسی فرزندان کلاس اولی های خود از نیمه‌ اردیبهشت ۱۴۰۳ به سایت my.medu.ir مراجعه کنند.

وی افزود: با توجه به این‌که دستورالعمل ثبت‌نام مدارس دوره ابتدایی، اواسط اردیبهشت از سوی وزارت آموزش و پرورش ارسال می‌شود، ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول نیز از ۱۵ اردیبهشت به‌صورت سامانه‌ای آغاز خواهد شد و والدینی که دارای فرزند شش‌سال تمام هستند بایست در موعد مقرر ثبت‌نام به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم‌های ثبت نام، مدرسه مورد نظر خود را انتخاب و پیش‌ثبت نام را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • 13 هزار دانش آموز امسال به کلاس های درس بازگشتند
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی بیش از ۹۷ درصد است