Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:01:35 GMT

شهرک شیلات در مراغه ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۴۸۷۷

شهرک شیلات در مراغه ایجاد می شود

به گزارش ایرنا، علی جهانگیری روز سه شنبه در بازدید از منطقه زینق مراغه اظهار داشت: طرح مطالعاتی امکان سنجی آبزی پروری پایاب سد علویان (منطقه زینق) در سال ٩٣ در سطح ٥٠٠ هکتار از اراضی منطقه انجام گرفته که ظرفیت آن یک هزار تن در سال برآورد شده است.

وی به سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی در این شهرک اشاره کرد و افزود: در این شهرک که در آن ۶۰ مزرعه پرورش ماهی ایجاد خواهد شد برای ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در چندین نقطه شهرستان مراغه ظرفیت‌های تولید شیلات مورد بررسی قرارگرفته است، گفت: ماهی قیزیل آلا، از نوع ماهی‌های سردآبی است و مراغه دارای پتانسیل بالایی برای پرورش و تولید اینگونه ماهی‌هاست که امیدواریم با ایجاد این شهرک زنجیره تأمین و تولید ماهی قیزیل آلا را در شهرستان تشکیل دهیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این بازدید در گفت و گو با ایرنا گفت: با اجرای این طرح و با تصفیه آب و در صورت برگشت آن حتی می‌توان بالغ بر ٢٠٠٠ تن در سال از این منطقه ماهی سرد آبی تولید کرد.

حمید شکری گفت: شهرستان مراغه هم اکنون ۱۱.۵ درصد از تولید آبزیان استان را به خود اختصاص داده و این در حالی است که میزان تولید آبزیان در این استان از رتبه نخست به رتبه چهارم استانی افت کرده است.
وی افزود: شهرستان مراغه در سال‌های گذشته بیشترین ماهی قیزیل‌آلای آذربایجان شرقی را تولید و حتی کشاورزان مراغه‌ای در پرورش ماهی قیزیل‌آلا رتبه نخست استان را در اختیار داشتند.
وی گفت: در تلاشیم با ایجاد این شهرک، شیلات مراغه را همچون سال‌های نه چندان دور احیا کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به وجود منابع آبی مناسب و زمین‌های مستعد برای پرورش آبزیان و ماهی، این شهرستان از پتانسیل بسیار بالایی در تولید این محصول در منطقه برخوردار است.
شکری اضافه کرد: در این راستا، از سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایجاد و احداث مجتمع‌های تولید و پرورش آبزیان و ماهی براساس چشم انداز توسعه شیلات در این شهرستان استقبال شده و مورد حمایت قرار می‌گیرد.
شهرستان مراغه بیشترین میزان ماهی قزل آلای جنوب آذربایجان شرقی را تولید می‌کند و از قطب‌های تولید این محصول در منطقه است.
این شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۳۰۷۷/۹۸۸۰

شهرک شیلات مراغه شهرک شیلات مراغه شهرک شیلات مراغه شهرک شیلات مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه

 عسگری گفت: هفتمین سال بزرگداشت روز مراغه با هدف شناساندن این شهرستان از ۱۲ اردیبهشت آغاز و به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همایش بزرگداشت روز مراغه با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان شهرستان برگزار خواهد شد.

 دبیر روز مراغه گفت: در طول این هفته مسابقات هنری در زمینه نقاشی، عکس، روزنامه نگاری، خوشنویسی و برنامه‌های جنگ شادی و موسیقی اجرا خواهد شد.

وی گفت: همزمان با این هفته ۲ طرح عمرانی شهرداری مراغه افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

عسگری افزود: در روز مراغه از فعالان علمی، فرهنگی، ورزشی، صنعتی و علمی تجلیل خواهد شد.

وی  گفت: ورکشاپ مجسمه‌های آجری در پارک ملت مراغه برگزار خواهد شد.

وی افزود: همزمان با هفته مراغه تور رایگان مراغه گردی برای آشنایی با آثار تاریخی برای شهروندان راه اندازی و ۲۱ اردیبهشت برنامه بازدید از گوجه قلعه برپا خواهد شد.

آقای عسگری از ایجاد غرفه‌های صنایع دستی، عرضه تولیدات و توانمندی‌های مراغه و استان‌های مختلف با تخفیف خبر داد.

وی افزود: همزمان با روز مراغه اردوی تیم ملی والیبال بنگلادش و مسابقات والیبال ساحلی کشور در مراغه برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود