Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@11:10:59 GMT

پژو در قرارداد دوم خود با ایران خودرو متضرر شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۴۹۰۵

پژو در قرارداد دوم خود با ایران خودرو متضرر شد

یکه زارع گفت: این شرکت در قرارداد خود با پژو تجربه تلخی داشت، اما قرارداد دوم را به گونه ای تنظیم کرد تا در صورت ترک مجدد بازار، پژو متضرر شود و این اتفاق رویداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از گروه صنعتی ایران خودرو، «هاشم یکه زارع» در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام ایران خودرو پیرامون قرارداد با پژو توضیح داد: داخلی سازی پژو ۳۰۱ نشان می دهد که در قرارداد اجرا شده، موضوع انتقال دانش و فناوری به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به کسانی که اظهار می کنند امکان تولید پژو ۳۰۱ وجود ندارد، گفت: بدون حضور پژو با کمک و همراهی قطعه سازان،  این پروژه را تا تحقق کامل پیش خواهیم برد.

 

به گفته وی، علاوه بر تولید پژو ۳۰۱، تولید و عرضه پژو ۲۰۷ با سقف پانوراما و دناپلاس با گیربکس اتوماتیک، از جمله برنامه های امسال ایران خودروست.

 

به گزارش ایرنا، پس از خروج شرکای خارجی از بازار ایران، گروه صنعتی ایران خودرو مصمم شد، پژو ۳۰۱ را به شکل مستقل و بدون حضور شریک خارجی به تولید برساند.

 

خروج از ماده ۱۴۱

یکه زارع اظهار داشت:‌ به منظور حفظ ارزش ذاتی سهام ایران خودرو، در صورتی که تجدید ارزیابی سرمایه گذاری‌ها برای خروج از ماده ۱۴۱  کفایت نکند، به سراغ دارایی رفته و اولویت نخست ما زمین هاست.

 

وی اظهارداشت:چنانچه تجدید ارزیابی سرمایه گذاری ها، امکان خروج از ماده ۱۴۱ را فراهم کند، دیگر نیاز به تجدید ارزیابی دارایی ها نیست./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي شیراز اردبیل روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مناطق سیل زده خودروسازی صنعت خودروسازی پژو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران

عباس علی‌آبادی، وزیر صمت دولت سیزدهم در حاشیه جلسه با کمیسیون اصل نود مجلس و در جمع خبرنگاران گفت یکی از شروط اصلی که برای ارتقای ایمنی خودروها برای خودروسازان داخلی تعریف شده، افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران است.

وزیر صمت از افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران خبر داد

به گزارش گجت نیوز، وزیر صمت از تعیین شرایط جدید برای افزایش ایمنی خودروها توسط خودروسازان خبر داده و گفت از جمله مهم‌ترین شروط جدید، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های ایمنی است.

وی اظهار کرد در مورد تست‌های ایمنی، مقرر شده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، زیرساخت‌های لازم فراهم شود و یک نظارت دائمی در این حوزه برقرار باشد.

او در ادامه و در اشاره به مسئله واردات خودروهای دست دوم تاکید کرد که آیین‌نامه واردات این خودروها تصویب و در لایحه بودجه هم تعریف شده، اما باید دولت آن را ابلاغ کند. علی‌آبادی با اشاره به انجام فرآیند واردات خودرو برای جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز گفت با تامین نیاز این دسته از جانبازان، فرآیند واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد هم آغاز خواهد شد.

وزیر صمت در بخش دیگری از اظهاراتش، ضمن اشاره به فراهم بودن زیرساخت تامین نیاز بازار در حوزه حمل‌ونقل عمومی از داخل کشور، بیان کرد در حال حاضر ظرفیت تولید ۲۰۰۰ اتوبوس دیزلی و ۲۰۰ اتوبوس برقی فراهم شده، اما اگر سفارش‌ها بیشتر باشد نیز امکان تولید وجود دارد. او همچنین ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری، اصلی‌ترین المان‌های اتوبوس‌های برقی به مرحله داخلی‌سازی برسند.

وزیر صمت در ادامه با اشاره به تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۲ و اسقاط چهار خودرو فرسوده در ازای هر خودرو وارداتی، هدف‌گذاری امسال صمت برای تولید خودرو را رقم یک میلیون ۷۰۰ هزار دستگاه اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تکلیف کمیسیون اصل نود به وزارت صمت برای عرضه خودروهای موجود به افرادی که خودرو اسقاط می‌کنند، گفت اولویت با عرضه خودرو برقی به متقاضیان تاکسی‌های فرسوده است. علی‌آبادی در پایان و در اشاره به مسئله پژو پارس نیز اظهار داشت مسئولیت قیمت‌گذاری با شورای رقابت است و وزارتخانه صرفا مجری است. او همچنین ابرازی امیدواری کرد که روند فروش خودرو از طریق سامانه، شتاب بیشتری بگیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • شروع هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها
  • مفقودی یک نفر در رودخانه چالوس صحت ندارد
  • واژگونی خودرو در محدوده دوراهی ولشت
  • جلوگیری از خروج ارز با متصل شدن به زنجیره بین المللی استاندارد