Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه چین سه شنبه از تلا‌ش‌های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در زمینه میانجیگری بین ایران و آمریکا و رفع  تنش‌های موجود تشکر کرد و از آمریکا خواست تا سیاست نادرست خود در قبال ایران را کنار گذارد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، «هوآ چونینگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی هفتگی با خبرنگاران در این زمینه اظهار داشت، فرانسه در حل و فصل دیپلماتیک این مسئله به طور فعالی در تلاش است طرف‌های درگیر را ترغیب کند تا اختلافات را از طریق گفت‌وگو و مشورت حل و توافق هسته‌ای را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات چینی با اشاره به این نکته که فشار حداکثری آمریکا بر ایران عامل تنش‌های حال حاضر است، اظهار داشت، ضروری است که ایالات متحده اقدام اشتباه خود در اعمال فشار حداکثری بر ایران را کنار گذارد، در اجرای این توافق مانع  تراشی نکند، حقوق مشروع و منافع همه طرف‌ها را رعایت کرده و شرایطی را برای رفع موارد دیگر بر اساس احترام و گفت‌وگوی متقابل ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا  از بیش از یکسال پیش با خروج از برجام فشارها بر تهران از طریق وضع تحریم‌های اقتصادی را به امید وادار کردن ایران برای مذاکره مجدد با آمریکا تشدید کرد و چندی پیش معافیت‌های خرید نفت ایران را برای چندین کشور از جمله چین لغو کرد تا صادرات نفت ایران را به صفر برساند.  آمریکا شب گذشته نیز شرکت چینی «ژوهای ژنرانگ» را به اتهام ارتباط با ایران تحریم کرد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در این مورد گفت، این شرکت به صورت آگاهانه در معاملات مهم خرید یا دستیابی به نفت خام ایران مشارکت داشته است. (جزئیات بیشتر)

 به گزارش شینهوا، هوآ چونینگ در ادامه این نشست مطبوعاتی گفت: «همه طرف‌های درگیر در توافق باید به اجرای کامل و موثر برجام متعهد باشند تا نسبت به برابری حقوق و تعهدات در چارچوب برجام اطمینان حاصل شود.»

این دیپلمات چینی در خاتمه افزود: «چین آماده همکاری با فرانسه برای حل موضوع هسته‌ای ایران با استفاده از ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک است و قاطعانه حفظ حقوق و منافع مشروع خود را ادامه خواهد داد.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی اقتصاد در کرج ریل گذاری می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی فراهانی از تشکیل کارگروه مردمی سازی اقتصاد و شورای مشورتی نخبگان اقتصادی با رویکرد راهبرد اجرایی جهت تحقق شعار سال خبر داد و افزود: ریل گذاری مردمی سازی اقتصاد روستایی به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی در فرایند جهش تولید به دستور فرماندار کرج انجام می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کرج اضافه کرد: این امر با تشکیل تشکل‌های خرد اقتصادی بر اساس ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، صنایع غذایی، صنایع دستی، نساجی و پوشاک و … با مشارکت روستاییان کرج در دستور کار قرار گرفته است.

فراهانی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای ایجاد تشکل‌های مردمی در حوزه تولید از طریق تجمیع ظرفیت‌های احصا شده عنوان کرد: راه اندازی بازارچه‌های فروش تولیدات مردمی در روستاها و شهرها با رویکرد افزایش تولید با مشارکت مردم باید اجرایی شود.

وی گفت: برگزاری رویدادهای کارآفرینی و نمایشگاه‌های فصلی دانش بنیان‌ها با رویکرد معرفی دستاوردهای تولید داخلی نیز پیگیری می‌شود. فعال سازی صنایع راکد از طریق جلسات رفع موانع تولید و تمرکز زدایی در پرداخت تسهیلات بانکی از واحدهای کلان به خرد در راستای جهش تولید و حمایت از صنایع کوچک و تشکل‌های مردمی در دستور کار خواهد بود.

کد خبر 6063972

دیگر خبرها

  • هواوی خوش درخشید
  • جوادی: امیدوارم پیش‌بینی قاطعانه دوستان در مورد وزنه‌برداری اشتباه شود!
  • سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • پاکستان: موضع روشنی در قبال طرح انتقال گاز از ایران داریم
  • مردمی سازی اقتصاد در کرج ریل گذاری می شود
  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • تجاوز دوباره آمریکا و انگلیس به یمن
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • ۱۰ فکت اشتباه از جنگ جهانی دوم که بین مردم رایج هستند(+عکس)
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!