Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@10:35:35 GMT

فرهنگ مهدویت گسترش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۵۱۵۱

فرهنگ مهدویت گسترش می‌یابد

مرتضی همت پور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تفاهم نامه همکاری بین ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان و بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) به منظور آگاهی بیشتر نوجوانان و جوانان با مبحث امام شناسی و مهدویت منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، همکاری طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری دوره مهدویت به بنیاد به منظور اعزام مبلغان و اساتید، تشکیل گروه سرود ۳۱۳ نفری با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بنیاد به منظور نشر معارف مهدویت و حمایت از برنامه‌های هنری و تئاتر با موضوع مهدویت در مساجد را از مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد.

حجت الاسلام همت پور با بیان اینکه نیاز امروز نسل جوان برقرای ارتباط معنوی با اهل البیت (ع) است و می‌توان با زبان و ابزار هنر در شناساندن معارف مهدویت قدم برداریم بیان داشت: براساس نیاز جوانان و نوجوانان کتاب‌های در خصوص امام شناسی و مهدویت از سوی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) به چاپ رسیده است که توسط اساتید مجرب در کشور و بالاخص خوزستان در کلاس‌های مختلف برای خواهران وبرادران تدریس می‌شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با تقدیر و تشکر از زحمات مدیران و مربیان بنیاد فرهنگی مهدی موعود عج اظهار کرد: در خوزستان بیش از یکهزار کانون فرهنگی هنری در مساجد خوزستان به فعالیت‌های فرهنگی هنری مشغول هستند که می‌توان از این ظرفیت معنوی عظیم جهت برگزاری دوره‌های تخصصی مهدویت در مساجد بهره برد.

انتهای پیام/گ

لزوم افزایش برنامه‌های فرهنگی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فرهنگی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: تقویت بنیه فرهنگی در استان از طریق طرح شهید آوینی در دستور کار قرار دارد.

اعظم روانشاد روز سه‌شنبه در ضیافت اندیشه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی شهرستان کوهدشت ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع افزود: هدف از برگزاری این طرح شنیدن دغدغه‌ها و نظرات هنرمندان و تاثیرپذیری برای برنامه‌های پیش‌رو در سال جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری موجود در شهرستان کوهدشت، گفت: هنرمندان این شهرستان طی سال گذشته فعالیت‌های ارزشمندی در جشنواره‌های مختلف فرهنگی هنری داشتند که قابل تقدیر است.

وی گفت: بهترین ابزار انتقال مفاهیم الهی و ارزش‌ها و اندیشه‌های والای انسانی به مخاطب زبان فرهنگ و هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان حضور هنرمندان را در راستای مردمی کردن برنامه‌ها را موثر دانست و افرود: مردمی‌سازی فرهنگ و هنر اولویت اصلی این دستگاه فرهنگی است و سپردن مسایل فرهنگی به مردم نافی وظیفه نظارتی و هدایتی نیست.

روانشاد با اشاره به اینکه در طرح شهید آوینی نقش جدی حلقه‌های میانی مانند دفاتر انجمن‌های هنری و ادبی توجه جدی صورت گرفته است، افزود: مجموعه‌هایی که نقش حلقه‌های میانی را ایفا می‌کنند در این قرارگاه از کارهای برتر و ترازشان که قابلیت حل مسئله و جریان‌سازی را دارند حمایت می‌شوند.

وی گفت: دبیرخانه‌های تخصصی به منظور تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری از مرکز استان با توجه به ظرفیت‌های هر شهرستان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • ضرورت هدایت صحیح موقوفات در مازندران
  • فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید در تمام مناطق شهر گسترش یابد
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان