Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@07:07:49 GMT

کیفیت نامطلوب ماهی تیلاپیا در کشور شایعه است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۵۲۸۴

کیفیت نامطلوب ماهی تیلاپیا در کشور شایعه است

مجری طرح تیلاپیای سازمان شیلات ایران با بیان اینکه بسیاری از کشورهای اروپای ماهی تیلاپیا وارد کشورهای خود می کنند گفت: این شایعات تنها رقابت تولیدکنندگان است. ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی بیکی عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در خصوص ماهی تیلاپیا شایعه شده که این نوع از ماهیان کیفیت ندارند اما این فقط در حد شایعه بوده و ماهی تیلاپیا کیفیت مناسبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای اروپای ماهی تیلاپیا وارد کشورهای خود می کنند گفت: این شایعات تنها رقابت تولیدکنندگان بوده که اگر این ماهی در کشور رواج یابد بسیاری از ماهی های گرم آبی و سردآبی دچار مشکل می شوند که برای این موضوع هم سازمان شیلات برنامه دارد.

مجری طرح تیلاپیای سازمان شیلات ایران افزود: کشور ایران و از جمله خراسان جنوبی پتانسیل مناسبی برای تولید این نوع ماهی از جمله دارد و تاکنون موفق شدیم برای چهار استان یزد، قم، سمنان و خراسان جنوبی مجوز پرورش ماهی تیلاپیا بگیریم و برنامه سازمان شیلات نیز توسعه این ماهیان در حاشیه کویر است.

بیکی تصریح کرد: پرورش ماهی تیلاپیا در مرحله اول در چهار استان انجام می شود و سپس در مرحله بعدی اصفهان، کرمان و استان های مرکزی کشور  در این برنامه قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: ماهی تیلاپیا بسیار سریع پرورش پیدا می کنند و می توان در این زمینه تولیدات خود را بیشتر و برای جوانان اشتغالزایی کرد.

بهره‌برداری از مجتمع ‌پرورش ‌ماهی در کرج با حضور معاون اول رئیس جمهورمطالعات طرح پرورش ماهی در سد جره و خوریات بندر امام انجام شدافزایش قیمت ماهی، تغییرات قیمت میوه‌های فصلی در بوشهر؛ یکشنبه 23 تیرماه+ جدول

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: خراسان جنوبی یکی از استان‌های غیر ساحلی در حوزه شیلات است و سرانه مصرف آبزیان در خراسان جنوبی به مراتب از استان‌های دیگر کشور کمتر است.

مهدی نوفرستی با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در استان 4.8 کیلوگرم است گفت: باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های استان جهت توسعه آبزیان استفاده کرد و آبزیان نقش مهمی در تامین پروتئین سالم سبد غذایی خانواده‌ها دارد.
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ایجاد غذای سالم و درآمد برای خانواده‌های روستایی، افزایش بهره وری تولید، پروتئین سالم و حذف تدریجی کودهای شیمیایی و کاهش بیماری‌های قلب و عروقی از اهداف توسعه پروری و پرورش ماهی است.

نوفرستی تصریح کرد: بیش از 11 هزار و 200 منبع آبی شامل قنات و چاه کشاورزی در استان وجود دارد و این پتانسیل است که قدم‌های خوبی در زمینه آبزی پروری برداریم و باید از تمام ظرفیت های بالفعل استان برای گسترش آبزی پروری استفاده شود.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بارش های سیل آسا که از روز گذشته در استانهای جنوبی کشور آغاز شد ۷ استان را درگیر کرده و با توجه به هشدارهای قرمز صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور این استانها از قبل وقوع این نوع بارش را پیش بینی می‌کردند.

برای کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات از روز گذشته جلسات مدیریت بحران در استان‌های تحت پوشش هشدار قرمز هواشناسی برگزار شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در همین رابطه گفته با توجه به صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در برخی از مناطق استان‌های جنوبی کشور در همین راستا ،آماده‌باش کامل به استان‌های مورد نظر داده شده و مرخصی اعضای ستاد مدیریت بحران این استان‌ها لغو شده است.

ظفری از ممنوعیت هرگونه فعالیت دریایی در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: مردم از نزدیک شدن به مسیل‌ها، دهانه پل‌ها و حاشیه سد جداً خودداری کنند.

وی با اشاره به سیلاب در سیستان و بلوچستان گفته متاسفانه در استان سیستان و بلوچستان، به دلیل جاری شدن سیلاب محلی، سه نفر جان خود را از دست دادند و سه نفر در عسلویه آسیب دیدند.

بارش ها در برخی نقاط کشور شدت بیشتری دارد به صورتی که بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه باران سنجی لاوان با ۱۱۸ میلی متر و در ایستگاه باران سنجی قشم با ۸۹ میلی متر در سطح کشور ثبت شده است.

امید محترمی معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باتوجه به اینکه موقعیت روستای کروچان منطقه جازموریان و روستای پورشعبان منطقه منوجان در استان کرمان در مجاورت مسیل‌های غیردائمی قرار دارد، به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، عوامل مدیریت بحران، ۵۰ خانوار این روستا‌ها را تخلیه کردند.

وی درخصوص وضعیت سدهای مناطق جنوبی کشور گفته باتوجه به سیلابی که در برخی از شهر‌های نیمه جنوبی کشورمان در جریان است، ستاد بحران کشور پیش بینی کرد؛ سد‌های شی کلگ، ماشکید، پیشین و زیردان در استان سیستان و بلوچستان و سد درودزن در استان فارس ظرفیت آبی خوبی دارند و اگر بارش‌ها به همین شکل ادامه داشته باشد، این سد‌ها سرریز خواهند شد.

امدادرسانی در مناطق با حضور قرمز پوشان هلال احمر و همه دستگاه های امدادی ادامه دارند تا خانواده هایی که درگیر سیل شدند آسیب نبینند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۷ استان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند خبر داد و گفت: ۲۴ مورد عملیات امدادی انجام شد و امدادگران به ۲۰۸ نفر متأثر از سیل و آب‎گرفتگی امدادرسانی کردند.

با توجه ورود سامانه بارشی به جنوب کشور، سازمان هواشناسی برای پنج استان هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ پیش بینی کرده است و این سامانه عصر امروز از کشور خارج می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • معرفی پوشش ایرانی-اسلامی به خارج از مرز‌های ایران
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • احتمال وقوع سیل بر اثر تشدید بارش‌ها در سه استان کشور 
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • ارتش اجازه هیچ تعرضی را به مرز‌های کشور نخواهد داد
  • صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران
  • آماده‌باش اورژانس در ۵ استان در معرض سیل و بارندگی
  • ۶ فوتی و مصدوم بر اثر سیلاب در استان‌های جنوبی کشور