Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری اهواز با صدور جوابیه ای ادعای مدیر عامل مناطق نفتخیز جنوب مبنی بر پرداخت عوارض آلایندگی تا پایان سال ۹۷ به این سازمان را رد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سازمان شهرداری اهواز طی انتشار جوابیه ای ادعای مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مبنی بر پرداخت عوارض آلایندگی تا پایان سال ۹۷ به این سازمان را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این نامه آمده است:

احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در مراسم بهره‌برداری از طرح مدیریت پسماند حفاری به روش بیولوژیک روز دوشنبه (31 تیرماه) با اشاره به بحث‌های مطرح شده از سوی شهرداری یا اعضای شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص عدم پرداخت حق‌ آلایندگی، گفت: نفت حق آلایندگی را تا سال 97، پرداخت کرده است.

جناب آقای محمدی چرا خلاف واقعیت به ایراد سخن پرداختید وقتی که تاکنون حق و حقوق شهروندان اهوازی در قبال سوختن فلرهای نفتی و دیگر فعالیت ها، را پرداخت نکرده اید چگونه در روز روشن از پرداخت تمام و کمال بدهی تان به مردم سخن می گویید.

جناب آقای محمدی، رسالت حضرتعالی تنها توسعه میادین نفتی و توجه به پرسنل خدوم خود نیست چرا که حاصل فعالیت های مجموعه تحت مدیریت حضرتعالی عوارضی است که زندگی شهروندان خوزستانی بخصوص اهوازی را به بدترین شکل ممکن تحت تاثیر و به مخاطره انداخته است.

رسالت اجتماعی، اخلاقی و انسانی تان حکم می کند که پیشگام در پرداخت حق آلایندگی های حاصل از فعالیت مجموعه تان باشید نه آنکه برای خوشایند خواص، حق عام را ذبح نمایید.

جناب مدیرعامل، باید گفت حق و حقوق شهروندان اهوازی در قبال حق آلایندگی ها که خون بهای تک تک آنهاست با گذشت زمان و اینگونه صحبت های غیر مستدل و مستند جنابعالی، باطل و ضایع نخواهد شد و تا روزی که این حق را پرداخت نکنید علاوه بر اضافه شدن حق آلایندگی ها، جرائم دیرکرد نیز بر آنها افزوده می شود.

ماده 123 قانون برنامه پنجم توسعه و نیز بند 3 ماده 6 برنامه ششم توسعه، مواد قانونی هستند که اشاره مستقیم به پرداخت حق آلایندگی برای شهرستان ها و مناطقی است که از فعالیت تاسیسات و صنایع، متاثر و آلوده می شوند را دارد. حال که همگان صحه بر اثرات مخرب حاصل از فعالیت شرکت های تحت مدیریت تان را دارند چرا جنابعالی خلاف واقعیت را می گویید و مردم را از بهره مندی از حق خود در خصوص حق آلایندگی ها محروم می کنید.

مجموعه های نفت و گاز، به مردم این شهر تا ابد بدهکارند و بجای فرافکنی و فرار از حقیقت، بهتر آن است که با برنامه ریزی های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت به اجرای مسئولیت های اجتماعی خود در قبال شهروندان بپردازند نه آنکه حق آنها را نادیده بگیرند.

همچنین براساس تبصره 1 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی که آلاینده محیط زیست محسوب می شوند مشمول دستورالعمل اجرای قانون پرداخت عوارض آلایندگی هستند که متاسفانه حضرتعالی در روز 31 تیرماه قلب مردم اهواز را نشانه رفتید و صحبت های خلاف واقع را به اذهان عمومی پمپاژ نموده اید.

جناب آقای محمدی مگر نه آنکه دستگاه های آلاینده از جمله شرکت مناطق نفت خیز جنوب درقبال فعالیت های خود، دارای تعهدات و مسئولیت های اجتماعی بسیاری در قبال شهر و شهروندان است و باید سهم خود را در بالا بردن کیفیت محیط زندگی در شهر بپردازد؛ پس چرا سهم خود درخصوص حق آلایندگی ها را پرداخت نمی کند؟

جناب مدیرعامل محترم شرکت مناطق نفتخیز جنوب، برای تنویر افکار عمومی و قضاوت آنها و تمیز دادن سره از ناسره، حضرتعالی را ارجاع میدهم به دو نامه صادره از اداره کل امور مالیاتی استان خوزستان که مشخص نموده که صحبت های جنابعالی در خصوص پرداخت تمام و کامل حق آلایندگی ها تا سال 97 ، خلاف واقعیت و کذب محض است.

نامه شماره 1

مدیرعامل محترم شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون

با سلام

احتراما با عنایت به اینکه آن شرکت بابت اصل عوارض آلایندگی مربوط به سال 93 مبلغ 111/565/507/124/2 ریال و بابت جرائم سال 93 آلایندگی مبلغ 599/477/389/102/5 ریال و مجموعا 710/042/897/226/7 ریال بموجب برگ قطعی متمم به شماره 14039700165339484 مورخ 3/6/97 بدهکار می باشید لذا با توجه به مقرارات موضوع فصل نهم از باب چهارم قانون مالیات های مستقیم و نیز ماده 25 قانون مالیات بر ارزش افزوده و آیین نامه موضوع ماده 218 قانون مالیات ها،مقتضی است ظرف 10 روز نسبت به پرداخت بدهی مذکور اقدام فرمایید در غیر اینصورت عملیات اجرایی در خصوص آن شرکت معمول خواهد شد./

جهانشاه ارزانی بیرگانی

مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان

نامه شماره 2

مدیرعامل محترم شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون

با سلام

احتراما با عنایت به اینکه آن شرکت بابت اصل عوارض آلایندگی مربوط به سال 93 مبلغ 125/365/941/313/1 ریال و بابت جرائم سال 93 آلایندگی مبلغ 566/297/054/662/2 ریال و مجموعا 691/622/995/945/3 ریال بموجب برگ قطعی متمم به شماره 14039700165340477مورخ 3/6/97 بدهکار می باشید لذا با توجه به مقرارات موضوع فصل نهم از باب چهارم قانون مالیات های مستقیم و نیز ماده 25 قانون مالیات بر ارزش افزوده و آیین نامه موضوع ماده 218 قانون مالیات ها،مقتضی است ظرف 10 روز نسبت به پرداخت بدهی مذکور اقدام فرمایید در غیر اینصورت عملیات اجرایی در خصوص آن شرکت معمول خواهد شد./

جهانشاه ارزانی بیرگانی

مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان

حال جناب آقای محمدی مدیرعامل محترم شرکت مناطق نفتخیز جنوب، پس از خوانش متون نامه های فوق، بهتر آن است که هر چه سریع تر نسبت به اجرای این تعهد اجتماعی شرکت های بهره بردار نفتی تحت مدیریت تان اقدام لازم را انجام دهید. مردم در انتظار اقدام شما در خصوص پرداخت حق آلایندگی ها که حق مسلم آنهاست، می باشند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان خوزستان اعضای شورای اسلامی شهر شهرداری قانون مالیات بر ارزش افزوده قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات خودرو‌های لوکس اعلام شد/ مالکان ابن خودرو‌ها باید مالیات بدهند

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس بند پ تبصره ۶ احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳، انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد (۳۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱) می‌شوند.

مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو بر مبنای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود. سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده (۱۹۰) قانون مالیات‌های مستقیم هستند.

ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال، شامل مالیات بر دارایی نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است؛ متخلفان از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارند.

پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است فهرست مالکان و خودروهای مشمول را مطابق با درخواست سازمان امور مالیاتی کشور حداکثر تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و امکان دسترسی برخط جهت استعلام موردی را برای این سازمان فراهم کند.

مالیات تعیین شده در اجرای این بند قطعی است و اعتراض اشخاص در اجرای تبصره (۱) ماده (۲۱۶) قانون مالیات‌های مستقیم قابل رسیدگی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پرداخت چهار هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال از محل مالیات به شهرداری‌های ایلام
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تمدید شد
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تا ۱۲ اردیبهشت
  • پرداخت ۴۲۹ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های ایلام
  • ۴۲۹ میلیارد تومان از محل مالیات به شهرداری های ایلام پرداخت شد
  • میزان مالیات خودرو اعلام شد
  • مالیات خودرو‌های لوکس اعلام شد/ مالکان ابن خودرو‌ها باید مالیات بدهند
  • مالیات خودروهای لوکس اعلام شد/ مالکان ابن خودروها باید مالیات بدهند
  • مالیات خودروهای لوکس اعلام شد
  • کدام خودروها مشمول مالیات شدند؟