Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، سیدجواد سلیمانی گفت: گروه خودروسازی سایپا در سال جاری چهار اولویت اصلی شامل افزایش تولید، توسعه سبد محصولات، ارتقای کیفی و مدیریت هزینه‌ها را در دستور کار خود قرار داده که با اجرای این چهار برنامه، بهره‌وری و سودآوری این گروه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به تلاش‌های چندماه اخیر برای خروج سایپا از بحران، ادامه داد: در چندماه گذشته، اقداماتی از قبیل افزایش میانگین تولید محصولات، رشد عرضه خودرو به بازار، پاسخ‌گویی به تعهدات برجای مانده از گذشته، تکمیل خودروهای دارای کسری قطعات، مدیریت اعتراضات مشتریان و بسیاری اقدامات دیگر برای خروج سایپا از وضعیت بحرانی سال گذشته به اجرا درآمده و موفقیت‌آمیز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: علیرغم افزایش ۱۰۸ درصدی قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی، تلاش کردیم تولید محصولات مذکور را ادامه دهیم تا پاسخ‌گوی نیاز بازار باشیم.

سلیمانی با اشاره به اجرای پروژه بومی‌سازی قطعات خودرو، افزود: ابتدای این هفته، گروه خودروسازی سایپا توانست برای طراحی و ساخت ۳۲ قطعه پیشرفته، قراردادهایی به ارزش بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با شرکت‌های داخلی منعقد کند که زمینه رشد ارزش افزوده و کاهش هزینه تمام‌شده تولید را فراهم خواهد کرد.

وی در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به مشکلات سال گذشته صنعت خودرو ادامه داد: تحریم‌های بین‌المللی، خروج شرکای خارجی گروه سایپا از کشور نظیر رنو و برلیانس، کاهش شدید تیراژ تولید محصولات، افزایش بی‌سابقه هزینه‌های تولید و دشواری تأمین مواد اولیه مورد نیاز، از جمله مهم‌ترین مشکلات سال ۹۷ بوده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به برنامه رونق تولید در سایپا در سال جاری گفت: قصد داریم با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و بهره‌‎گیری از توان و ظرفیت داخلی، علاوه بر افزایش تیراژ تولید محصولات فعلی، پروژه‌های مختلف توسعه محصولات جدید را نیز به سرانجام رسانده و تولید آن‌ها را با تکیه بر امکانات خود آغاز کنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو سایپا خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، آمارهای مؤسسه دیتا کورپوریشن حاکی از آن است که شرکت سامسونگ کره‌جنوبی توانسته با پشت سر گذاشتن رقیب آمریکایی خود، اپل، به بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند تلفن همراه در جهان تبدیل شود.

سامسونگ سال گذشته رقابت را به اپل واگذار کرده بود.

آمارهای موجود نشان می‌دهد به خاطر افزایش رقابت به خصوص از سوی شرکت‌های آسیایی، اپل در سه ماهه نخست امسال کاهش ۱۰ درصدی فروش را تجربه کرده است.

اپل در همین بازه زمانی حدود ۵۰ میلیون دستگاه گوشی در بازار جهانی فروخته که نسبت به ۵۵.۴ میلیون مدتش مشابه سال گذشته بیش از ۵ میلیون دستگاه کمتر بوده است.

در همین بازه زمانی البته سامسونگ هم کاهش ۰.۷ درصدی فروش را تجربه کرده، با این حال اما به نظر می‌رسد گوشی ساز کره‌ای شرایط به مراتب بهتری را نسبت رقیب آمریکایی خود به ثبت رسانده است.

از سوی دیگر بیش از ۲۰ درصد سهم بازار گوشی در سه ماهه نخست امسال دست سامسونگ و ۱۷ درصد آن هم در اختیار اپل بوده است.

شرکت تولید گوشی شیائومی چین نیز پس از سامسونگ و اپل، سومین تولید کننده بزرگ گوشی در جهان بوده است.

به طور کلی فروش گوشی تلفن همراه در جهان در سه ماهه نخست امسال ۷.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است.

کد خبر 6081675 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • قیمت دلار مبادله ای چند؟
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو
  • نوسان سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • تسلا ۱۴ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت