Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت که این غیر منصفانه است که آمریکا نقش پلیس تنگه هرمز را ایفا کند و از کشتی کشورهای ثروتمندی همانند عربستان سعودی، چین و ژاپن حفاظت کند.

وی در ادامه از اتحادیه اروپا انتقاد کرد و گفت: این اتحادیه به صورت تجاری در حال دزدی از آمریکا بوده این در حالی است که ما از طریق ناتو از آنها حمایت می‌کنیم و آنها چیزی به ما پرداخت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که واشنگتن در حال نوسازی زرادخانه هسته‌ای خود بوده اما ابراز امیدواری کرد که مجبور به استفاده از این تسلیحات نشود.

رسانه‌های آمریکایی در گزارش‌های متعددی نوشته‌اند که رئیس‌‌جمهور آمریکا به رغم سابقه طولانی تهدیدها علیه ایران از ایجاد درگیری با این کشور اکراه دارد. 

روزنامه یواس‌ای‌تودی امروز در گزاشی نوشت ترامپ سال‌ها است که ایران را تهدید می‌کند و می‌گوید مایل است علیه آن از زور نظامی استفاده کند، اما دستیاران و افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند او با توجه به انتقادهایش از «جنگ‌های بی‌پایان آمریکا» در عراق و افغانستان تمایلی به اقدام علیه ایران، مگر در صورت بروز یک اقدام بسیار تحریک‌آمیز ندارد.

دوری ترامپ از هرگونه تقابل با ایران صدای متحدان عربی خود در منطقه غرب آسیا را نیز در آورده است. 

«ضاحی خلفان»، معاون رئیس پلیس دبی روز سه‌شنبه از رئیس جمهور آمریکا  به خاطر اینکه هیچ کاری در مورد ایران انجام نمی‌دهد انتقاد کرده و او را خرگوش خواند. وی  با انتشار مطلبی در توئیتر نوشت: چرا ترامپ برای عرب‌ها شیر بود، اما مقابل ایران خرگوش شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا تنگه هرمز کشتی عربستان چین ژاپن اتحادیه اروپا ناتو واشنگتن ایران عراق افغانستان رئیس پلیس شیر اتحادیه اروپا تنگه هرمز رئیس پلیس رئیس جمهور آمریکا واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نمایانگر ضعف آمریکا بود

رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا، پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به تل‌آویو را نتیجه ضعف آمریکا توصیف کرده است.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ امروز (یکشنبه) در یک راهپیمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا به پاسخ نظامی قانونی ایران به رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد وی با همدردی با صهیونیست‌ها در انتقاد از عملکرد دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا گفت «مردم اسرائیل تحت حمله قرار گرفتند و این به این دلیل است که ما ضعف بسیار زیادی نشان دادیم».

اظهارات ترامپ پس از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل درست چند روز پیش پس از آن مطرح شد که در انتقاد از بایدن گفته بود «ما رئیس‌جمهوری داریم که نمی‌تواند دو جمله را کنار هم ردیف کند. رئیس‌جمهوری داریم که نمی‌داند چه غلطی می‌کند و احتمالاً در یک جنگ جهانی قرار خواهیم گرفت».

دیگر خبرها

  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • کنعانی: تعلق کشتی توقیف شده در تنگه هرمز به رژیم صهیونیستی، محرز است
  • کنعانی: کشتی اسرائیلی به دلیلی نقض قوانین توقیف شد
  • غرب باید قدردان رفتار مسئولانه و حرفه‌ای ایران در حمله تنبیهی اخیر باشد / علت توقیف کشتی اسرائیلی در تنگه هرمز
  • تصویری از کشتی غول‌پیکر اسرائیلی در حوالی بندرگاه بندرعباس
  • مالک صهیونیست کشتی توقیفی در تنگه هرمز کیست؟
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نمایانگر ضعف آمریکا بود
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • اسرائیل زیر فشار حمله است
  • ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است