Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون پردازش و دفع سازمان پسماند شهرداری تهران از تبدیل ۳۰۰ متر مکعب آب کشاورزی از هر ۴۰۰متر مکعب شیرابه در تصفیه خانه کهریزک خبر داد. تاریخ انتشار: 22:00 - 01 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۵۶۴۴

همایون مدنی، معاون پردازش و دفع سازمان پسماند شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اظهار کرد: قانون مدیریت پسماند از سال ۸۳ تصویب و آیین نامه اجرایی آن در سال ۸۵ آماده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این آیین نامه، مدیریت پسماند موظف شد طرح جامعی را برای یک برنامه کوتاه مدت و یک برنامه بلند مدت ترسیم کند تا به عنوان نقشه راه مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خصوص ارتباط مدیریت پسماند و شهرداری اظهار کرد: در ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی پسماند عادی در محدوده شهری بر عهده شهرداری است. شهرداری تهران نیز این وظیفه را به سازمان مدیریت پسماند واگذار کرده است.

معاون پردازش و دفع سازمان پسماند شهرداری تهران به تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و گفت: در کشور‌های مختلف دنیا برای فرهنگ سازی این مسئله، دولت‌ها وارد شده و سوبسید می‌دهند، اما ما تا به این لحظه هیچ سوبسیدی بابت این مسئله از دولت دریافت نکردیم. اجرای مدیریت پسماند در شهرداری با هدف تفکیک از مبدا، نیازمند سیستم‌های دوگانه برای حمل، پردازش و دفع زباله هاست.

مدنی با اشاره به طرح تولید برق از سوختن زباله بیان داشت: معنای این کار سوزاندن زباله در کوره و اجاق نیست که دود و آلودگی هوا ایجاد کند. در این طرح بالاترین استاندارد‌ها و سخت گیرانه‌ترین مکلفه‌های روز جهان برای ماشین زباله سوز در نظر گرفته شده است. به طوری که آلودگی حاصل از زباله سوز کمتر از آلودگی اگزوز یک اتوبوس شرکت واحد باشد.

وی تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد دودی که از یک زباله سوز خارج می‌شود، بخار آب است و در سیستم‌های جدید ابزار‌هایی تعبیه شده است که همین بخار آب را جذب می‌کنند تا نگرانی مردم در خصوص دود حاصل از آن نیز کاهش یابد.

معاون پردازش و دفع سازمان پسماند شهرداری تهران در خصوص تصفیه خانه کهریزک نیز گفت: این مکان با همکاری دانشکده محیط زیست و بهره گیری از فیلتراسیون‌های قوی ایجاد شد که توانایی تبدیل ۴۰۰ متر مکعب شیرابه به ۳۰۰ متر مکعب آب کشاورزی را دارد.

مدنی ادامه داد: این پروژه پس از افتتاح مدتی متوقف شد، اما با اعتبار ۲ میلیارد تومانی مجددا راه اندازی و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: گرچه این فرآیند هزینه سنگینی به شهرداری تحمیل می‌کند، اما نتیجه کار بسیار رضایت بخش است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهرداری تهران مدیریت پسماند زباله سوز شیرابه زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز مدیریت برق شهرستان سبزوار به ماشین آلات و ابزار پیشرفته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، با پیگیری مدیریت برق سبزوار و موافقت مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی، یک دستگاه خودرو بالابر بوم عایق، یک دستگاه وانت دو کابین و همچنین تجهیزات و ابزار آلات عایق مخصوص، به ارزش ۱۶۵ میلیارد ریال به شهرستان سبزوار واگذار شد.

مدیر شرکت برق سبزوار گفت: در روش عملیات خط گرم فرمان از نزدیک، بدون اینکه برق مشترکان قطع گردد، تعمیرات شبکه برقدار توسط کارکنان مجرب و مجهز انجام می‌گیرد.

جلیلی افزود: این روش تاثیر چشمگیری بر کاهش خاموشی‌ها و تلفات و همچنین افزایش پایداری شبکه برق خواهد داشت. 
 

دیگر خبرها

  • جمع آوری پسماند ۲ محور پرتردد رشت همزمان با ایام نوروز
  • روزانه ۱۵۰ تن زباله در آستارا تولید می‌شود
  • برخورد قانونی با متخلفان انتقال زباله به سایت پسماند در مـُهر
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای بهشت رضا(ع) مشهد
  • چگونه هوای پاک را واقعی کنیم؟
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • تجهیز مدیریت برق شهرستان سبزوار به ماشین آلات و ابزار پیشرفته
  • تامین آب پایدار به یکی از چالش‌های اساسی کشور تبدیل شده است
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز
  • شیرازِ پس از باران، همچنان پاکیزه و زیبا