Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان البرز مصداق مبارزه با تحریم است و می‌توان از راهکارهای مدیران استان البرز در اقتصاد مقاومتی به عنوان الگو برای سایر استان‌ها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا رحمانی عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: با وجود فشارهای اقتصادی کشور، کمترین تنش کارگری و تعطیلی واحدهای تولیدی البرز را شاهد بودیم و این هماهنگی تمام دستگاه‌ها و تیم اجرایی استانی است که با همراهی و یکدلی بیش از 150 برند مطرح تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان البرز مصداق مبارزه با تحریم است و می توان از راهکارهای مدیران استان البرز در اقتصاد مقاومتی به عنوان الگو برای سایر استان ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های البرز واحدهای اقتصادی و دانش بنیان است که باید از این فرصت مغتنم بهره بیشتری برده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: حوزه صادرات غیرنفتی و فناوری استان البرز از استان‌های شاخص است که می‌تواند کمک کند اما در حوزه صنایع معدنی البرز اول نیست.

رحمانی گفت: امروز بیشترین انتظارات صنعتگران تسهیل تولید و رفع موانع در این زمینه است که در سال جاری هفت محور مهم در موضوع فوق در وزارت صمت نهایی شده است.

وی اضافه کرد: رونق تولید، توسعه و تأمین ساخت داخل از مواردی است که در فرصت تحریمی ازآن ها بهره برد.

وزیر صمت گفت: برای تأمین ساخت داخل، 10 برنامه داریم که راه اندازی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی از جمله اقدامات مؤثر در این زمینه به شمار می رود.

وی با اشاره به فعالیت مپنا، گفت: لوکوموتیوسازی با کاهش ارز بری همراه شد و این شرکت با اقدامات بزرگ، فرصت خوبی در حوزه تامین مالی ایجاد کرده است.

رحمانی ادامه داد: شیوه‌های جدید استارت آپ ها را در حوزه تولید و معدن نیاز داریم تا روش‌های سنتی را متحول کنیم.

رحمانی گفت: مصوبه شعاع 120 کیلومتری برای صنایع تهران و البرز مشکل ایجاد کرده است و در این مورد جلسات متعددی تشکیل شده و لازم است واحدهایی که مغایر با قوانین زیست محیطی نیستند از امتیاز لازم بهره مند شوند.

وزیر صمت ادامه داد: 600 واحد صنعتی با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی همراه هستند که حدود 30 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند لذا لازم است مشکلات واحدهای تولیدی با جدیت حل و فصل شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارز زیست محیطی صادرات غیرنفتی صنعت معدن و تجارت فناوری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برای ارائه مضامین ارزشمند پیشگیری از اعتیاد به جوانان و نوجوانان، باید از ظرفیت هنر به ویژه «ساحت شعر فارسی» استفاده کنیم که «جشنواره شعر نفس پاک» گام محکمی در این راستا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد جمالو در نشست خبری «جشنواره شعر نفس پاک» اظهار کرد: در عرصه جهانی مبارزه با موادمخدر پرچم‌دار هستیم و با جانفشانی این شهدا بیشترین کشفیات مواد را در دنیا داریم.

وی افزود: با یک آلودگی جسمی، روانی و اجتماعی که هم پیش‌رونده و هم عودکننده است، روبه‌رو هستیم که رهایی از آن بسیار دشوار است، بنابراین باید تلاش کنیم کسی وارد این بلای خانمان‌سوز نشود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های ارزشمند این‌چنینی در همین راستا است تا بتوانیم از ظرفیت هنر در پیشگیری از اعتیاد استفاده کنیم.

جمالو بیان کرد: در دنیای امروز که پر از محتوا و ذهن انسان‌ها در حال فراگیری است، ظرفیت هنر می‌تواند در بهترین شرایط، فراگیری را برای آن‌ها ایجاد کند، رساندن یک پیام کافی نیست، بلکه ایجاد باورمندی بین فرزندانمان مهم است، به‌ویژه در آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد باید این امر در نظر گرفته شود.

وی گفت: هر زمان از زبان هنر استفاده کردیم، بیشترین موفقیت را کسب کردیم، بنابراین باید مهم‌ترین آموزه‌ها را با زبان آهنگین و شاعرانه بین اذهان همه ایرانیان ایجاد کنیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مضامین بسیار ارزشمند «پیشگیری از اعتیاد» را به جوانان و نوجوانان ارائه کنیم، باید از ظرفیت هنر به ویژه «ظرفیت ارزشمند شعر فارسی» استفاده کنیم که این جشنواره گام محکمی در این راستا خواهد بود.

جمالو افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره یک ریل‌گذاری اثرگذار است تا افراد با آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد آشنا شوند؛ بهره‌مندی از ظرفیت هنر برای آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی از جمله تصمیم‌گیری، حل مسئله، ارتباط مؤثر، خودآگاهی، مدیریت خشم، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، همدلی و مدیریت استرس، بسیار مؤثر است و اگر کسی این مهارت‌ها را فرابگیرد، کمتر به سمت اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی می‌رود.

کد خبر 746902

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در دنیا/ استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل اشتغال و ازدواج
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل موانع برای اشتغال و ازدواج
  • برق فیوز از سر صنایع مازندران پراند/ فرار و کوچ صنعتگران
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند