Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@14:11:19 GMT

طلای المپیک لندن به کمیل قاسمی می رسد؟

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۵۷۰۶

به گزارش ایلنا، آرتور تایمازوف کشتی‌گیر ازبکستان که پیش از این مدال طلایش در المپیک پکن به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ پس گرفته شده بود، نمونه دوپینگ او در المپیک 2012 لندن نیز پس از چند سال مجدداً آزمایش شده که این نمونه نیز مثبت اعلام شده است. بدین ترتیب مدال طلای او در المپیک 2012 لندن نیز پس گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، تست داوید مودزامانشویلی کشتی‌گیر گرجستانی که نایب قهرمان المپیک لندن شده بود نیز مثبت اعلام شده بود و بدین ترتیب قاعدتاً باید مدال طلای المپیک به کمیل قاسمی از ایران و مدال نقره المپیک به بلال ماخوف از روسیه برسد چراکه قاسمی کشتی‌گیر بازنده تایمازوف به حساب می‌آید و به این ترتیب با حذف تایمازوف ملی‌پوش سنگین وزن ایران باید جای او را در رده نخست المپیک می‌گیرد.

البته هنوز اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین‌المللی المپیک رسماً مدال طلای قاسمی را اعلام نکرده‌اند و این موضوع فرایندی طولانی دارد.

کمیل قاسمی سومین ورزشکار ایرانی است که پس از کیانوش رستمی و سعید محمدپور صاحب مدال خوشرنگ‌تری در المپیک خواهد شد که تغییر رنگ این مدال‌ها به دلیل دوپینگ رقبایشان بوده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کشتی کمیل قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت‌تریک تانک بختیاری در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

نماینده پرافتخار سنگین وزن کشتی فرنگی ایران به سومین مدال طلای خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت.

به گزارش مشرق، در آخرین مبارزه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، امین میرزازاده نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلا و نقره جهان، طلای بازی‌های آسیایی و ۲ مدال طلای قهرمانی آسیا، در دیدار فینال مقابل کیم مین سئوک از کره‌جنوبی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۵ بر صفر به برتری رسید و برای سومین مرتبه صاحب مدال طلای آسیا شد.

چهره پرافتخار کشتی‌ ایران و ملقب به تانک بختیاری، پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۸ بر صفر اسلام جان رحمت اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در مرحله نیمه نهایی نیز مقابل ارلان ماناتبکوف از قرقیزستان در مدت زمان یک دقیقه و ۴۴ ثانیه با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

پیش از این ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم صاحب مدال طلای آسیا شد، پویا دادمرز نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم ایران به مدال نقره رسید و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شد. امیر عبدی در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماند.

به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پایان رقابت های ۵ وزن نخست قهرمانی آسیا صاحب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز شد.

رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا نیز از صبح فردا(سه‌شنبه) آغاز می‌شود و نمایندگان ایران به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

دیگر خبرها

  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • شانس مخفی طلای ایران در المپیک
  • ۴ مدال طلای فرنگی‌کاران ایران در آسیا
  • اسماعیلی پس از قهرمانی در آسیا چه گفت؟
  • کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا قرقیزستان
  • درخشش خوزستانی‌ها در روز نخست کشتی فرنگی آسیا با طلای میرزازاده
  • رقص مازندرانی کشتی گیر ایران پس از قهرمانی در آسیا
  • هت‌تریک تانک بختیاری در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا
  • طلای میرزازاده حُسن ختام روز اول؛ ۴ مدال به ایران رسید
  • ناصر علیزاده: به مردم قول یک نشان طلای المپیک را می دهم