Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه، امروز -سه‌شنبه- گفت که پاریس با پایتخت‌های اروپایی برای بهبود امنیت دریایی در خلیج فارس همکاری می‌کند.

وی در عین حال از اظهارنظر درباره حمایت از درخواست انگلیس جهت انجام ماموریت دریایی برای اطمینان از حمل و نقل امن در منطقه خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژان ایو لودریان چند روز پس از توقیف نفتکش انگلیسی از سوی ایران به قانونگذاران گفت که جلوگیری از افزایش تنش‌ها ضروری است.

وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد: «در همین راستا ما یک ابتکار اروپایی را با انگلیس و آلمان راه‌اندازی می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود که نظارت بر امنیت دریایی در خلیج فارس وجود دارد.»

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزیر امور خارجه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۵۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام توقیف کشتی باری توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله پهپادی رژیم اشغالگر قدس به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه ظهر روز گذشته - ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - یک کشتی باری به نام «ام‌اس‌سی‌آریز» را که با پرچم پرتغال در حال تردد بود، در منطقه دریایی خلیج‌فارس توقیف کرد. مالک کشتی مذکور «ایال اُفر» است که شرکت «زودیاک مریتایم» نیز در تملک اوست.

به گزارش ایسنا، توقیف کشتی اسراییلی حائز نکاتی است که باید مورد توجه رسانه‌های صهیونیستی و غربی و سیاستمداران حامی رژیم غاصب صهیونیستی قرار گیرد.

۱ .توقیف این کشتی در وهله اول نشان دهنده توان ایران برای عملیاتی کردن تهدیدات خود است که طی چند وقت اخیر برخی مقامات نظامی کشور تهدید کرده بودند که ایران توان بستن تنگه هرمز را دارد اما فعال چنین سیاسیتی را در دستور کار ندارد

۲ .توقیف این کشتی نشان دهنده اشراف اطلاعاتی ایران بر وضعیت جنوب کشور و به ویژه در حوزه دریایی است

۳ .این اقدام مکمل اقدامات یمنی ها در دریای سرخ است. صهیونیستها بارها اعلام کرده بودند که با بسته شدن مسیر دریای سرخ از ظرفیتهای خلیج‌فارس و جبل‌الطارق می‌توانند استفاده کنند که البته در حوزه خلیج‌فارس فعالیت دریایی آنها با پرچم سایر کشورها همچون پرتغال بوده است.

۴. این توقیف یک پیام آشکار به آمریکا و اسرائیل دارد که هرگونه اقدام احتمالی علیه ایران منجر به ناامن شدن مسیر دریایی خلیج‌فارس خواهد شد

۵. این اقدام را می‌توان در قالب آغازیی برای انجام اقدامات ایران علیه منافع اسرائیل عنوان کرد که بخشی از آن در حوزه دریا است.

۶ .تاکید بر قطع شر یان های اقتصادی اسرائیل به عنوان یک گزاره کلیدی موید این نکته است که ایران در استراتژ ی جدید خود به دنبال افزایش هز ینه های این رژ یم است

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس
  • هشدار سطح نارنجی برای ترددهای دریایی در خلیج فارس صادر شد
  • اختلال در ترددهای دریایی خلیج فارس؛ از دریاها فاصله بگیرید!
  • صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان
  • هشدار؛ فعالیت‌های دریایی را تعطیل کنید!
  • واکنش دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به پاسخ موشکی ایران
  • پیام توقیف کشتی باری توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • شورای همکاری خلیج فارس خواهان خویشتن‌داری شد
  • پیام های توقیف کشتی صهیونیستی توسط ایران در تنگه هرمز
  • توقیف یک کشتی مرتبط با اسرائیل در خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه + فیلم