Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اینکه محله بخشی از خانه است، پس می توان گفت از اهمیت بالایی در فرهنگ شهرنشینی برخوردار است.

اخبار اجتماعی_ اداره محلات نیاز به نهادهای مردمی داردکه این نهادها وظیفه سامان دادن به محلات، تمهید و تدارک زیباسازی و بهینه‌سازی فضای محله ها، بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی، رفاهی و عمرانی محله را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص به گفتگو‌ با نامزد این دوره از انتخابات آقای مسعود امرالهی در محله مبارک آباد و حسین آباد (هروی) منطقه ۴ شهرداری تهران نشستیم:

چرا موافق واگذاری اداره یک محله به مردم آن محله هستید؟

همانطور که مستحضرید تجربه اداره امور یک محله به مردم ساکن‌آن محله در بعضی از کشورها مانند فرانسه و بریتانیا موفقیت آمیز بوده و از این تجربیات میتوان الگوبرداری مناسب کرد و میتوان گفت با ماهیت اصلی شورایاری که صرفا جنبه شناسایی، نظارتی، مشورتی و همکاری دارد، میتوانیم محله هایی با نظم و سامان بیشتر و پس از آن شهرهایی با فضای آرامتر برای زندگی خود با کمک خود مردم بسازیم.

در واقع مردم و شورایاران را می‌توان دو کفه ترازو دانست که برای رسیدن به تعادل محلات تلاش می‌کنند.

 دغدغه اصلی و هدف مشخص برای کاندیدشدن در انتخابات شورایاری چه بوده است؟

 شهر از فرهنگ، تفکر، اخلاق و دانش مردمانش شکل می گیرد.

امروزه با وجود مشکلات مختلف که مردم با آنها دست و پنجه نرم میکنند، شورایاران میتوانند راه ارتباطی میان مردم و نهادهای بالادستی مثل شورای شهر جهت بازگو کردن مشکلات فضای زندگی ایشان باشند.این نهاد به دلیل غیر سیاسی و غیر متمرکز بودن میتواند اعتماد مردم را به خود جلب و به تدریج مشکلات و چالش های یک محله را رفع کند.

وظیفه یک شورایار از نظر شما چیست؟

 از نظر من یک شورایار باید کاملا محلی و بومی منطقه مورد نظر باشد. او باید از دل مردم و منتخب ایشان باشد تا باشرایط و رفتارهایشان آشنا و بر نظریاتشان تاثیر گذار باشد.

یک شورایار با‌ ایفای صحیح وظایف محوله با کمک مردم می‌تواند باعث ارتقای سطح کیفی محلات شود.

ارائه طرح و پیشنهاد از جانب یک شورایار میتواند در در راستای فراهم آوردن امکانات، گذران اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و گسترش مراکز تفریحی، ورزشی و هنری یا هماهنگی ستاد اجرایی در محل باشد.او همچنین با مشورت مردم میتواند نیاز‌ها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی، رفاهی و عمرانی محله را شناسایی کرده و حلقه واصل میان مطالبات عمومی مردم و مدیران شهری باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات شهرداری تهران شورای شهر انتخابات جوانان و نوجوانان شورای شهر شهرنشینی انتخابات شورایاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند

محمدرضا جمالعباسی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات گفت: ۲ هزار و ۵۴۳ بازرسی سال گذشته از اصناف محلات انجام شد و ۲۷۷ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۸۶ گشت مشترک در قالب ۳۷۱ بازرسی با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی محلات انجام شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات بیان کرد: ۱۱۰ بازرسی مشترک و مستقل قاچاق کالا از واحدهای دخانیات، لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی شهرستان در سال گذشته انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد