Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@23:17:13 GMT

سرانجام آموزش و پرورش از سهم اوقاف دل کند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۶۰۳۶

سرانجام آموزش و پرورش از سهم اوقاف دل کند

اوایل تیرماه امسال بود که امام جمعه تویسرکان در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان تویسرکان به مناسبت فرارسیدن قوه قضائیه به وقفی بودن خانه معلم تویسرکان اشاره کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حجت الاسلام مرتضی موحدی ابرازامیدواری کرد متولیان خانه معلم طبق ضوابط قانونی مطالبات اداره اوقاف را پرداخت کنند و از دستگاه قضایی درخواست کرد پیگیر این امر شود تا در اسرع وقت این مطالبات پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داستان از این قرار است که اداره اوقاف شهرستان تویسرکان زمینی را در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان همدان قرار داده و مقرر شده ماهیانه مبلغی به عنوان اجاره بها به این اداره پرداخت کند اما سه سال این اجاره پرداخت نشده و همین امر مشکلاتی را در پی داشت.
به نظر می رسد چندی پیش مطالبه اداره اوقاف شهرستان تویسرکان از مجموعه خانه معلم این شهرستان تعیین تکلیف شده و بدهی معوقه توسط اداره کل آموزش و پرورش استان همدان به اوقاف پرداخت شده و تسویه صورت گرفته است.
رئیس اداره اوقاف شهرستان تویسرکان در این‌باره در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: با توجه به اینکه زمین خانه معلم مربوط به اداره اوقاف شهرستان است و ساخت بنا وعایدات حاصله از این مجموعه متعلق به اداره کل آموزش‌و پرورش استان است بنابراین موظف است سالیانه مبلغی را به عنوان اجاره بها به اوقاف پرداخت کند که متأسفانه سه سال متوالی این اجاره پرداخت نشده بود اما خوشبختانه با پا درمیانی امام جمعه این بدهی تسویه شد.
مهدی محمدظاهری ادامه داد: با توجه به اینکه اجاره بهای دریافتی بابت این زمین به حوزه علمیه تعلق دارد و حوزه علمیه خود تصمیم گیرنده درباره هزینه کرد این اجاره بها است، در زمینه تسویه بدهی آموزش و پرورش، امام جمعه وارد عمل شد و خوشبختانه کار به محاکم قضایی نکشید و بدهی معوقه وصول شد و خانه معلم تویسرکان همچون سابق مشغول به فعالیت است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان تویسرکان نیز در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: پرداخت اجاره بهای خانه معلم به اداره اوقاف شهرستان به عهده اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان است و کوتاهی از جانب آموزش و پرورش شهرستان نبوده که خوشبختانه این بدهی توسط اداره کل پرداخت شد.
جواد اسدبیگی افزود: تمامی عایدات حاصله از خانه معلم متعلق به خزانه اداره کل آموزش و پرورش استان بوده و تمامی عایدات حاصله به این خزانه واریز می شود.
به گزارش ایسنا؛ فرماندار شهرستان تویسرکان بهمن ماه سال 97 در شورای آموزش و پرورش شهرستان، با اشاره به اینکه بر اساس اصل 44 قانون اساسی دولت باید تصدی‌گری در بخش‌های مختلف را به بخش خصوصی واگذار کند، اعلام کرد: بر همین اساس مدیریت خانه معلم تویسرکان که در اختیار آموزش‌وپرورش است، باید به بخش خصوصی واگذار شود.
بنابراین به نظر می‌رسد تنها راهکار برای حل همیشگی مشکل اوقاف، واگذاری مدیریت خانه معلم به بخش خصوصی است که تا کنون این امر مورد توجه قرار نگرفته و پشت گوش انداخته شده است.
گزارش از: لیلا منیعی، خبرنگار ایسنا، منطقه همدان
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آموزش و پرورش آموزش و پرورش شهرستان اداره کل آموزش و پرورش استان امام جمعه حوزه علمیه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

ساعتی پیش اطلاعاتی همراه با فیلم از تنبیه یک دانش آموز مرزن آبادی توسط معلمش در فضای مجازی منتشر شد که انتشار چنین اطلاعاتی با موجی از نگرانی کاربران شبکه‌های اجتماعی پیام رسان و مردم این بخش خطه غربی مازندران همراه شد.

لیلا تقوی چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه تنبیه بدنی دانش آموزان مغایر با قوانین نظام تعلیم و تربیت بوده و بنابراین از معلمی که مرتکب چنین خطایی شده باید پاسخگو باشد.

وی با اظهار آنکه امروز به علت ماموریت کاری در محل کارش حضور نداشته و به تازگی متوجه چنین اتفاقی شده است، گفت: طی تماس تلفنی از فرد خاطی خواسته شد تا فردا در نخستین ساعت کاری به اداره آموزش و پرورش مراجعه کند و در این باره توضیح دهد.

مدیر آموزش و پرورش مرزن آباد ضمن پوزش از والدین این دانش آموز گفت: برابر ضوابط و قواعد با این معلم برخورد خواهد شد و کوتاه نخواهم آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • سپاه نهادی مکتبی در جهت اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است
  • آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • این افراد معلم می‌شوند
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال