Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مصطفی کواکبیان شامگاه سه شنبه در همایش بزرگ همیاران محلات در شهرری اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران باید نگاه جدی تری به شورایاری ها داشته باشند و به گزارشات این افراد از محلات کلانشهر تهران توجه ویژه کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس به دنبال ایجاد ساز و کار قانونی برای شورایاری هاست، عنوان کرد: اصل هفتم قانون اساسی به صراحت بر وجود شورا در کشور، استان، شهر، بخش و محلات تاکید دارد ولی هنوز قوانین اجرایی متناسب با شوراهای محلات تدوین نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کواکبیان ادامه داد: کلانشهر تهران با ۳۵۲ محله باید به این میزان هم شورای محله داشته باشد که متاسفانه هنوز این امر مهم آنگونه که باید محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۱۷۷ قانون اساسی کشور نمی توان اسلامیت و جمهوریت را از نظام ایران به هر عنوانی گرفت، افزود: شورایاری ها مظهر مردم سالاری دینی و حکومت مردم بر مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

کواکبیان یادآور شد: پیش بینی می شود امسال فقط ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کلانشهر تهران در انتخابات شورایاری ها شرکت کنند که این موضوع به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی ایران نیست.

وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در خصوص تبیین اهمیت جایگاه شورایاری ها، گفت: صدا و سیما بجای ساخت برخی سریال های خاص با بودجه بالا بهتر است برخی مسایل اصلی نظام از جمله انتخابات شورایاری ها را در میان مردم تبلیغ کند.

شورای شهر تهران باید تعامل خوبی با شورایاری ها داشته باشد

 نماینده دیگر مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این همایش گفت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران باید رابطه و تعامل خوب و سازنده ای با شورایاری های محلات داشته باشند.

فریده اولادقباد با بیان اینکه یکی از گلایه های اعضای شورایاری های محلات همواره نداشتن اختیارات و توجه نکردن اعضای شورای شهر تهران به مطالبات آنان است، افزود: شوراهای محلات باید به صحن علنی شورای شهر تهران دعوت شوند تا دغدغه ها و مشکلات مردم محلات به نمایندگانشان گزارش دهند.

وی ادامه داد: شورایاری ها پتانسیل خوبی برای حل مشکلات مردم از طریق خود مردم دارند که باید مورد توجه مسئولان شورای شهر و همچنین نمایندگان مجلس قرار گیرد.

اولاد قباد یادآور شد: شورایاری ها باید در حوزه های مختلف از جمله مسائل زیست محیطی، بهداشتی، اجتماعی و آموزشی فعالیت تخصصی داشته باشند.

وی تصریح کرد: شوراهای محلات ظرفیت خوبی در بیان مشکلات ریز مردم در مناطق مختلف دارند که باید مورد توجه اعضای شورای شهر تهران قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، امسال ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر در انتخابات شورایاری های محلات تهران کاندایدا شده‌اند که ۵۳ درصد آنان را جوانان زیر ۴۰ سال و ۲۵ درصد نیز زنان تشکیل داده اند.

قرار است انتخابات شورایاری‌های شهر تهران روز جمعه ۴ مرداد ماه به طور الکترونیکی در محلات پایتخت برگزار شود.

همایش بزرگ همیاران محلات شهرری شامگاه سه شنبه با حضور تعدادی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مسئولان محلی در شهرری برگزار شد.

/۶۰۰۳/۳۲۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۶۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت شهردار منتخب و یکی از اعضای شورای شهر نسیم شهر تهران

دادستان شهرستان بهارستان تهران از بازداشت شهردار منتخب شورای شهر نسیم شهر به اتهام پرداخت رشوه و یکی از اعضای شورای این شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید امیر احمدی دادستان بهارستان در خصوص این پرونده اظهار کرد: در ادامه روند رسیدگی به پرونده فساد در شورا و شهرداری نسیم شهر و با توجه به اعترافات اعضای شورای این شهر، شهردار منتخب به اتهام پرداخت رشوه به اعضای شورا دستگیر و روانه بازداشتگاه شده است.

وی در ادامه افزود: در راستای پرونده مذکور علاوه بر شهردار منتخب یک عضو دیگر از شورای شهر نیز به اتهام سوء استفاده از موقعیت شغلی، دریافت رشوه و اعمال نفوذ دستگیر شده است.

همچنین دادستان بهارستان از دستگیری عضو معاونت خدمات شهری شهرداری نسیم‌ شهر، به علت فساد مالی و کمک به متواری شدن رئیس شورای این شهر خبر داده بود.

شایان ذکر است که از ابتدای تشکیل دوره ششم شورای شهر نسیم شهر، ۹ عضو شورا بازداشت شده و این شورا در آستانه انحلال قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
  • پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه بین محلات از اهداف شورای شهر ارومیه
  • نشست اعضای شورای اطلاع رسانی استان با دستور کار تبیین شعار سال
  • هشدار نماینده ولی فقیه به اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه/ برای جبران عقب افتادگی‌ها از حواشی بپرهیزید
  • جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود
  • بازداشت شهردار منتخب و یکی از اعضای شورای شهر نسیم شهر تهران