Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در حاشیه برگزاری نخستین دوره توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی کشور، اظهار داشت: نخستین دوره ویژه گروه‌های آموزشی مکانیک و عمران دانشگاه فنی بود که با عنوان " بازرسی جوش" در شیراز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دوره آموزشی که توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با حضور ۳۷ نفر از اعضای هیئت علمی رشته‌های عمران و مکانیک دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در دانشکده فنی شهید باهنر شیراز برگزار شد، شرکت کنندگان به صورت تخصصی به صورت تئوری و عملی با بازرسی جوش آشنا شدند.

جامعی بیان کرد: اعضای هیئت علمی شرکت کننده در این دوره آموزشی، مراحل عملی آموزش بازرسی جوش را در دو واحد بزرگ صنعتی کشور از جمله فاتح صنعت کیمیا و تیر و بتون فارس که در شرکت صنعتی بزرگ شیراز واقع شده آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

رئیس دانشکده فنی شهید باهنر شیراز تصریح کرد: این دوره آموزشی در راستای توانمندسازی و ارتقاء پایه اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از ۲۹ تیرماه آغاز و تا ۳۱ تیرماه ۹۸ ادامه یافت.

جامعی گفت: سه دوره آموزشی دیگر تا ۹ مرداد ۹۸ در شهر شیراز ویژه اعضای هیئت علمی گروه‌های عمران و مکانیک دانشگاه فنی و حرفه‌ای با عناوین آزمایشگاه مقاومت مصالح، برنامه‌ریزی فرآیند تولید و همچنین سیستم‌های اندازه گیری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م

برگزاری نخستین دوره توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار مهر تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری و درخواست وزارت علوم سال گذشته ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای خرید تجهیزات به دانشگاه ها و پژوهشگاه های وزارت علوم اختصاص داده شد که ۱۰ درصد این مبلغ برای خرید هزینه اشتراک در پایگاه های اطلاعاتی و ۹۰ درصد این مبلغ نیز برای خرید تجهیزات اختصاص می یابد.

وی افزود: تاکنون ۵۰ درصد این مبلغ به دانشگاه ها پرداخت شده است و تا اوایل سال جدید مابقی این مبلغ به دانشگاه ها پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: اختصاص این میزان پول برای حوزه تحقیقات و فناوری، حمایت خیلی بزرگی بود ولی اگر تداوم پیدا نکند ممکن است دوباره دچار مشکل شویم.

صالحی گفت: بر اساس سیاست هایی که وزارت علوم دارد همواره به بحث تولید علم و جایگاه علمی توجه ویژه ای شده است، دغدغه ای که در این زمینه وجود دارد این است که آیا تحقیقات دانشگاهی پاسخگوی مسائل و نیازهایی که در کشور داریم است یا خیر؟ اما بحث تولید علم جایگاه خاص خود را دارد، اگر به ابلاغیه های مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه توجه کنیم متوجه می شویم که تاکید بسیار زیادی بر رشد شیب علمی داشته اند و فرموده اند که شیب رشد علمی کشور باید حفظ شود. البته باید به این نکته نیز توجه کنیم که در بعضی از رشته ها پیشرفت های ویژه ای داشته ایم.

وی با اشاره به بحث نظام مسائل در تحقیقات، گفت: باید بدانیم که چطور می‌شود بیش از ۶۰۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و بیش از ۱۶۰ هزار دانشجوی دکتری که در کشور در حال تحصیل هستند را به سمت نظام مسائل سوق دهیم. وزارت علوم در این زمینه ایده جدیدی برای نظام مسائل به نام «سامانه نان» تدوین کرده است. این سامانه اکنون وارد مرحله اجرا شده است و در بسیاری از آیین نامه ها، قانون بودجه امسال و بودجه سال آینده و همچنین قانون برنامه هفتم توسعه به این سامانه توجه ویژه ای صورت گرفته است.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: سامانه «نان» به گونه ای تنظیم شده است که تمامی دستگاه ها، سازمان ها و بازار نیاز و مسائل خودشان را در این سامانه اعلام می کنند و پایان نامه ها و رساله های دانشجویان به منظور حل این موضوعات نوشته خواهند شد.

وی افزود:کسانی که از طریق سامانه «نان»، رساله و پژوهش خود را انتخاب کنند پژوهانه بیشتری می گیرند. از این رو این سامانه برای تبدیل وضعیت و ترفیع افراد در آینده موثر خواهد بود.

کد خبر 6057360

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای هیئت دولت در جمع خبرنگاران
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • شیراز میزبان مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور است + فیلم
  • اخراج یا بازنشستگی اجباری حدود ۴۰ استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران