Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:32:34 GMT

توسعه پرورش ماهی تیلاپیا در استان‌های حاشیه کویر

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۶۳۳۴

توسعه پرورش ماهی تیلاپیا در استان‌های حاشیه کویر

مجری طرح تیلاپیای کشور گفت: برنامه سازمان شیلات ایران، توسعه ماهی تیلاپیا در استان‌های حاشیه کویر طی سال‌های آتی است.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، علی بیکی، عصر امروز اول مرداد، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: صحبت‌ها در مورد کیفیت بد تیلاپیا در کشور تنها یک شایعه است.

وی با بیان اینکه کشورهایی چون فرانسه، انگلیس و ایتالیا این ماهی را وارد می‌کنند، افزود: شایعاتی در خصوص کیفیت بد تیلاپیا به دلیل رقابت تولیدکنندگان در کشور ایجاد شد که درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح تیلاپیای کشور با اشاره به اینکه در راستای معرفی ماهی تیلاپیا همایش‌هایی در سال گذشته در کشور برگزار شد، تصریح کرد: پتانسیل مناسبی برای تولید این ماهی در خراسان جنوبی وجود دارد.

بیکی با بیان اینکه تقریبا ده سال طول کشید تا این ماهی به عنوان یک ماهی پرورشی در کشور شناخته شود، اظهار کرد: تاکنون موفق شده‌ایم برای چهار استان یزد، قم، سمنان و خراسان جنوبی مجوز پرورش ماهی تیلاپیا بگیریم.

وی با تاکید بر بهره گیری از مقالات علمی برای توسعه بهره گیری از این ماهی، تصریح کرد: برنامه سازمان شیلات ایران، توسعه این ماهیان در استان‌های حاشیه کویر در سال‌های آتی است.

مجری طرح تیلاپیای کشور با اشاره به اینکه تولید این ماهی آب بسیار کم و ناچیزی را می‌طلبد، افزود: تیلاپیا به راحتی در مناطق کویری و کم آب کشور قابلیت پرورش دارد.

بیکی یادآور شد: این ماهی در آب‌های شور و لب شور که در خراسان جنوبی وجود دارد، قابلیت تولید با ظرفیت بالایی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماهی تیلاپیا منطقه خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان شتاب می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در خصوص دیدار خود با مسعود شکیبایی‌فر رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: با عنایت به اینکه خراسان‌جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده، موضوع کیفیت محورهای مواصلاتی در راستای ارتقای ایمنی سفر مسافران و گردشگران، برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این دیدار با هدف پیگیری دو موضوع اساسی تخصیص اعتبارت باندهای دوم استان و اجرای طرح بازآفرینی شهری انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نتایج مطلوب این نشست، اظهار داشت: در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود باندهای دوم، محورهای مواصلاتی و راه‌های روستایی استان، درخواست مساعدت و تخصیص اعتبارات باندهای دوم و مصوبات سفر رئیس جمهور در این زمینه، ارائه شد.

وی ادامه داد: روش‌های تأمین مالی تکمیل باندهای دوم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون تهاترها و ماده ۵۶ در این زمینه، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

قناعت تأکید کرد: رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور این قول مساعد را داد که حداکثر تلاش را برای تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان داشته باشد.

به گزارش ایمنا، در این دیدار که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان حضور داشتند، بر اساس گزارشی که کارشناسان دفتر راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردند، استان خراسان‌جنوبی بیشترین عملکرد را در حوزه باندهای دوم و پروژه‌های افتتاحی در سطح کشور داشته است.

کد خبر 747580

دیگر خبرها

  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی