Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@23:35:51 GMT

چگونه توقع خود را از دیگران کم کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۶۶۰۳

زهرا امام روانشناس و مشاور خانواده  درباره کم کردن توقعات از دیگران اظهار کرد: توقعات بخشی از زندگی ما هستند، بنابراین باعث بروز بسیاری از استرس‌ها و اضطراب‌ها در ما می‌شوند، به این صورت که اگر دیگران توقعات ما را برآورده نکنند، دچار ناراحتی و نارضایتی می‌شویم.

اخبار اجتماعی- او افزود: معمولا اغلب افرادی که خود را باور ندارند، قدرت حل مسئله ضعیفی دارند، به این معنا که توقعات زیادی از اطرافیان خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس با بیان اینکه انتظارات ما زندگی‌ما را شکل می‌دهد، گفت: برای کم کردن انتظارات، شخص باید به درجه‌ای از خودباوری و شناخت برسد و سعی کند قدرت حل مسئله را در خود بالا ببرد، در نتیجه اعتماد به نفس فرد بالا می‌رود.

امام ادامه داد: سعی کنید که همواره خود واقعی تان باشید و از نقش بازی کردن و مقایسه خود با دیگران پرهیز کنید.

او افزود: موفقیت در زندگی بر پایه خواسته‌های یک شخص شکل می‌گیرد، پس سعی کنید خواسته‌‌هایتان معقول و دست یافتنی باشند و از داشتن خواسته‌های ایده آلی بپرهیزید.

این روانشناس با بیان اینکه همواره به خود احترام بگذارید، گفت: برای شناخت خودتان وقت صرف کنید، به این معنا که توانمندی‌ها و ضعف‌های خودتان را بشناسید و آن‌ها را برطرف کنید.

او تصریح کرد: سعی کنید از خطا‌های شناختی مانند ذهن خوانی پرهیز کنید، به این معنا که تا وقتی با دیگران صحبت نکنیم و خواسته‌ها و انتظارات خود را بیان نکنیم، آن‌ها نمی‌دانند که ما چه خواسته‌ای از آن‌ها داریم، پس سعی کنید در رابطه‌ای که هستید، خواسته‌های خود را به طور شفاف برای طرف مقابل بیان کنید.

این روانشناس گفت: سعی نکنید که دیگران را تغییر دهید، بلکه تغییرات باید از خودتان صورت گیرد، به این معنا که دید خود را نسبت به موقعیت‌ها تغییر دهید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روانشناس احترام روانشناس توقع خودباوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل می‌خواهد برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند

سعید لیلاز، اقتصاددان اصلاح طلب و چهره شناخته شده این جریان سیاسی پیرامون عملیات وعده صادق اذعان کرده است: به من ثابت شد که اسرادیل به تنهایی، هرگز حریف ایران نیست.

او افزود: بدون شک، نتانیاهو (نه اسرائیل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است.

 اقتصاددان اصلاح طلب گفت: شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم رژیم اسرائیل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد.

او ادامه داد: ما نباید برد ژئوپلیتیک‌مان را به خواسته رژیم اسرائیل تغییر دهیم. خواسته اسرائیل ایجاد یک درگیری بزرگ با ایران است تا امریکا به میدان بیاید. به من ثابت شد که اسراییل به تنهایی، هرگز حریف ایران نیست.

لیلاز تصریح کرد: اسرائیل هیچ چیز نیست و ۱۰ دقیقه بدون آمریکا دوام نمی‌آورد. من این را نمی‌دانستم. منِ سعید لیلاز این واقعیت را به این شدت نمی‌دانستم. آیا می‌دانستید در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، تولید ناخالص داخلی رژیم اسرائیل، ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده است. رشد اقتصادی اسرائیل منفی ۲۱ درصد بوده است! این عدد در اقتصاد ایران در بدترین سال‌های تحریم، بیشتر از منفی ۳ درصد نبوده است.

او افزود: اقدام ایران، ۳ ویژگی و دستاورد مهم داشت؛ ۱) بازدارندگی ایجاد کرد. ۲) اقدام اسرائیل در حمله به کنسولگری را تلافی کرد. ۳) باعث قدرت‌نمایی ایران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • اسرائیل می‌خواهد برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند
  • (ویدیو) مهم‌ترین خواسته مردم سمنان از دولت چه بود؟
  • غرس ۴۰۰ اصله نخل در یک کارخانه
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس
  • ایرانی‌ها چقدر کار می‌کنند دیگران چقدر؟
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
  • پیش‌نیاز‌های هشت‎گانه یک ازدواج موفق