Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده مردم تهران در مجلس دهم، با بیان اینکه مهارت آموزی آتش نشانان برای اطفای حریق می‌تواند از آسیب‌های بسیار به بنا‌های مختلف جلوگیری کند، گفت: بنای حسن آباد از ابنیه‌های قدیمی بوده که تخریب آن نیز قابل پذیرش نیست، زیرا میراث ملی از بین رفته است. تاریخ انتشار: 01:00 - 02 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۵۶۹۰

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به آتش سوزی میدان حسن آباد، گفت: اطفای حریق در چنین بنا‌هایی باید با تبحر ویژه از سوی آتش نشانان در جهت کاهش هر چه بیشتر خسارت‌ها پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمی‌توان حسن آباد را جزو بنا‌های تاریخی شهر تهران قلمداد کرد، افزود: مجلس، قسمتی از بازار و کاخ گلستان تنها محوطه‌های تاریخی شهر تهران هستند.


وی با بیان اینکه شاید نتوان میدان حسن آباد را جزو بنا‌های تاریخی قلمداد کرد، اما به طور حتم از جمله بنا‌های قدیمی است، تصریح کرد: بنای حسن آباد از ابنیه‌های قدیمی بوده که تخریب آن نیز قابل پذیرش نیست، زیرا میراث ملی از بین رفته است.


محجوب با تاکید بر اینکه مهارت آموزی آتش نشانان برای اطفای حریق می‌تواند از آسیب‌های بسیار بنا‌های مختلف جلوگیری کند، گفت: هر بنا یا هر ثروتی که دچار خدشه شود قابل پذیرش نیست در خصوص بنای حسن آباد هم در کنار آتش نشانی این حادثه رخ داده که این موضوع نیز پذیرفتنی نیست.

دستگاه‌های مسئول در آتش سوزی حسن آباد باید پاسخ گو باشند


وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مسئول در آتش سوزی حسن آباد باید پاسخ گو باشند، افزود: کاری به تاریخی بودن یا نبودن این بنا یا بنا‌های مشابه نداریم در این حادثه نیز ثروت ملی از بین رفته باید بیمه‌ها هزینه‌ها را بپردازند بنابراین تصور این است که به این مسائل باید حساس بود.


محجوب با بیان اینکه مجلس خواهان ارایه گزارش کاملی از آتش نشانی در حادثه حسن آباد است، تصریح کرد:با توجه به اینکه قریب به اتفاق آتش سوزی‌های رخ داده در کشور منشا برق داشته بنابراین اگر وزارت نیرو و اداره برق تهران کوتاهی کرده باشند باید پاسخ گو باشند.


وی ادامه داد: اگر در حادثه حسن آباد نیز منشا آتش سوزی برق اعلام شود به طور حتم باید قانونی تدوین کنیم به جای بیمه‌ها در پرداخت خسارت اداره برق پاسخگو باشد.


محجوب گفت: اتصالات برقی، عدم بازدید به موقع نسبت به رعایت استاندارد‌ها و همچنین عدم ارایه آموزش‌های لازم به مردم سه عامل مهم آتش سوزی‌های اخیر در کشور بوده است.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با ارزش افزوده‌ای که بنا در کشور پیدا کرده باید صاحبان آن مجبور به نوسازی شوند تا اتفاقاتی از این دست دیگر رخ ندهد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آتش سوزی حسن آباد ملکی میراث ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتشپاد سوم محمد اسلامی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: شامگاه یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه حادثه حریق یک منزل مسکونی به مرکز فرماندهی اعلام شد و بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۲، ۲۸ و ۳۸ به محل حادثه واقع در بلوار چراغچی اعزام شدند.

افسر نگهبان آتش نشانی مشهد بیان کرد: این حریق در طبقه دوم یک منزل سه طبقه رخ داده بود و با توجه به اینکه ساکنین پس از وقوع حادثه از منزل خارج شده بودند، حریق خوشبختانه بدون خسارت جانی و مصدوم، با تلاش آتش نشانان اطفا شد.

وی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است، از شهروندان خواست به محض وقوع حادثه موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۵ به آتش نشانی اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد 
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار
  • (ویدیو) آتش سوزی در محله پامنار؛ یک آتش‌نشان مصدوم شد
  • آتش سوزی در محله پامنار/ یک آتش‌نشان مصدوم شد
  • حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران