Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@10:35:27 GMT

وعده تکمیل پروژه همت

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۶۹۰۶

وعده تکمیل پروژه همت

  «اسحاق جهانگیری» در این سفر با همراهی استاندار البرز و  جمعی از وزرا و معاونان آنها به منظور بازدید و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، صنعتی و کشاورزی در شهرستان‌های کرج، فردیس و ساوجبلاغ حضور یافت.

بازدید پروژه همت

معاون اول رئیس‌جمهوری در حاشیه بازدید از پروژه ادامه بزرگراه همت به کرج گفت: این پروژه باید به‌سرعت تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری افزود: وزیر راه و شهرسازی وعده تکمیل هر چه سریع‌تر این پروژه مهم راه‌سازی طی ماه‌های آینده را داده و من امیدوارم که این وعده عملی شود. وی به وضعیت آزادراه تهران- شمال هم اشاره و اعلام کرد: در آینده نزدیک بازدیدی از این پروژه خواهم داشت، قول داده‌ام این پروژه امسال در اختیار مردم قرار گیرد.

به گفته جهانگیری، توسعه حمل‌ونقل ریلی از جمله قطار شهری برای کرج جزو مهم‌ترین پروژه‌هایی است که باید بدان پرداخته شود. وزیر راه و شهرسازی نیز در حاشیه این بازدید، از افتتاح آزادراه شهید همت- کرج در هفته دولت و قطعه یک تهران- شمال در پایان تابستان امسال خبر داد. «محمد اسلامی» اظهار کرد: این آزادراه یک طرح ملی است که برای مردم استان‌های البرز، تهران و استان‌های همجوار البرز، گره‌گشا بوده و مطابق جدول زمانبندی، پیشرفت آن در حال انجام است.

وی افزود: مشکل اساسی این آزادراه، وجود معارضان بر سر راه احداث آن بود که بخش زیادی از این مشکل برطرف شده است. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر مشکل دیگر، وجود دکل‌های بزرگ فشار قوی در مسیر ساخت آزادراه است که با وزارت نیرو برای انتقال آنها هماهنگ شده است؛ اما از آنجا که این خط برق موجود در مسیر، خط برق گرم است و بخش مهمی از برق تهران را تأمین می‌کند، نیاز به قطع برق پایتخت دارد؛ ولی امیدواریم در هفته دولت، پروژه را رسماً افتتاح کنیم.

اسلامی با بیان این‌که ۲۵ طرح آزادراهی به طول ۱۱۰۰ کیلومتر در دست ساخت است، گفت: ۲۵۰۰‌کیلومتر مجموع آزادراه‌های در دست بهره‌برداری کشور است که با اضافه شدن این ۱۱۰۰ کیلومتر، طی ۲ سال آینده به طول آزادراه‌های کشور ۵۰ درصد اضافه خواهد شد؛ ضمن این‌که ساخت این آزادراه‌ها با پیشرفت خوبی در دست انجام است. وزیر راه و شهرسازی یکی از مهم‌ترین آزادراه‌های در دست ساخت را کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۶۰ کیلومتر دانست و یادآور شد: این آزادراه از آبیک به چرمشهر متصل شده و ترافیک بزرگی برای خودروهای عبوری را پوشش می‌دهد. همچنین تقاطع غیرهمسطح آزادراه کنارگذر جنوبی با آزادراه تهران- قم نیز به‌سرعت در دست ساخت است و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی درباره آزادراه تهران- شمال بیان کرد: قطعه یک این آزادراه مطابق زمانبندی، در حال پیشرفت است و تا پایان تابستان افتتاح می‌شود. آنچه در آزادراه تهران- شمال مهم است، خرید تجهیزات تونل‌ها به‌خصوص موتور جت‌فن تهویه است، چراکه بدون تهویه، امکان افتتاح آزادراه وجود ندارد، ضمن این‌که در مسیر تقاطع آزادراه با جاده چالوس نیز تعدادی معارض داشتیم که تاکنون رفعشده است.

بهره‌برداری از ۷ آزادراه در کشور تا پایان سال ۹۹

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور نیز  در حاشیه بازدید معاون اول رئیس‌جمهوری از پروژه تکمیل آزادراه شهید همت به کرج گفت: ۷ آزادراه جدید طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ در کشور به بهره‌برداری می‌رسد. «خیرالله خادمی» افزود: در مجموع تکمیل ۶۰۰ کیلومتر آزادراه در برنامه کاری سال‌های ۹۸ و ۹۹ وزارت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: اکنون ساخت ۵ هزار کیلومتر آزادراه در برنامه کاری وزارت راه قرار دارد که احداث ۱۱۱۶ کیلومتر آن درحال اجراست. خادمی اضافه کرد: آزادراه تهران– شمال، کنارگذر جنوبی تهران، آزادراه شهید همت به طول ۶/۱۴ کیلومتر، کنارگذر شرقی اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر، آزادراه خرم‌آباد به بروجرد به طول ۶۷ کیلومتر و آزادراه ارومیه به تبریز به طول ۳۳ کیلومتر از جمله پروژه‌های در دست اقدام هستند که در این بین آزادراه اصفهان– شیراز به طول ۲۲۴ کیلومتر طولانی‌ترین آزاد راه کشوراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بخشی از اعتبارات ساخت این آزادراه‌ها از منابع مالی دولت و مابقی از سرمایه‌های بخش‌های خصوصی مشترک با وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌شود. وی با اشاره به بازدید چندی پیش رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از آزادراه تهران– شمال و پروژه شهید همت گفت: همراهی‌های خوبی برای بهره‌برداری از این آزادراه‌ها صورت گرفته است. خادمی افزود: آزادراه همت به طول ۶/۱۴ کیلومتر در ۳ قطعه است که قطعه اول به طول ۵/۵ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته و قطعه دوم به طول ۵/۴ کیلومتر با موانع بسیاری از جمله معارضان همراهبوده است. وی عنوان کرد: قطعه سوم این آزادراه به جاده چالوس وصل می‌شود که با بهره‌برداری از این آزادراه، بخشی از ترافیک البرز برطرف می‌شود.

وضعیت قطار برقی کرج- هشتگرد

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین با همراهی وزیر راه و شهرسازی و استاندار البرز از روند پیشرفت قطار برقی گلشهر- شهرجدید هشتگرد دیدن کرد. وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه مترو هشتگرد، با اشاره به این‌که مترو هشتگرد تابستان امسال افتتاح می‌شود، گفت: ۲ رام قطار نیز خریداری شده است. «محمد اسلامی» با اشاره به برشی که در پروژه ایجاد شده تا یک ایستگاه مترو در حاشیه اتوبان ایجاد شود، گفت: عملیات اجرایی پروژه مترو با توجه به وعده‌های داده‌شده از پیشرفت خوبی برخوردار است.

این پروژه از سال ۷۰ توسط شرکت عمران شهرجدید هشتگرد آغاز شده و مسیر قطار برقی در حاشیه ضلع شمالی آزادراه کرج- قزوین به صورت همسطح پیش‌بینی شده و مشتمل بر ۳ گالری به طول مجموع حدود ۵ کیلومتر و حدوداً ۱۷ دهنه پل و ۶۰ آب‌رو است. میزان پیشرفت فیزیکی بخش سیویل کل پروژه تا ۲۶ تیرماه ۹۸ برابر ۹۷ درصد و همچنین میزان پیشرفت فیزیکی کل تا ۲۶ تیرماه ۹۸ برابر ۸۶ درصد است. تاکنون ۶۴۵۵ میلیارد ریال هزینه شده و ۲۵۰۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل آن نیاز است.

افتتاح مجتمع پرورش و تکثیر ماهی 

بهره‌برداری از شرکت پرورش و تکثیر ماهی البرز کاسپین از دیگر برنامه‌های سفر معاون اول رئیس‌جمهوری به این استان بود. این مجتمع پرورش ماهی که در محله حصار کرج و در مساحتی به وسعت ۱۳ هزار و ۳۰۰ مترمربع ساخته شده است، قادر به تولید ۳۰۰ تن ماهی و ۱۵ میلیون قطعه بچه‌ماهی در سال خواهد بود. اسحاق جهانگیری در ادامه این سفر از نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایری البرز بازدید کرد.

راه‌اندازی بخش مسافری فرودگاه پیام 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در حاشیه بازدید وزرای راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات از مجموعه منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام البرز با اشاره به اهمیت فعالیت فرودگاه بین‌المللی پیام البرز گفت: با اقدامات انجام‌گرفته طی ۳ سال گذشته، بخش مسافری این فرودگاه به طور رسمی راه‌اندازی می‌شود. «علی عابدزاده» بیان کرد: در بخش فرودگاهی سرمایه‌گذاری بسیار ارزشمندی در سال‌های اخیر در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز صورت گرفته که بهره‌برداری کامل از این مجموعه می‌تواند تاثیر خوبی در حمل‌ونقل هوایی کشور داشته باشد.
وی افزود: با توجه به حجم بالای مسافران در فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مهرآباد، فعالیت بخش مسافری و باری فرودگاه پیام می‌تواند مکمل این فرودگاه‌ها باشد.

افتتاح لوکوموتیو باری شرکت مپنا 

همچنین لوکوموتیو باری ساخته‌شده توسط شرکت مپنا با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و مسئولان استان البرز افتتاح شد. این لوکوموتیو بومی‌سازی و توسط شرکت مپنا طراحی و ساخته شده است. در این بازدید فاز توسعه شرکت لوکوموتیو مپنا نیز افتتاح می‌شود. فاز توسعه شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا با ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر در مساحتی حدود ۴۴۹۹ مترمربع و ظرفیت تولید ۲۵ دستگاه در سال به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 449056

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری البرز کرج وزیر راه و شهرسازی آزادراه تهران شمال حمل ونقل کشور قطار برقی لوکوموتیو استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: از اقدامات اساسی ما در توسعه استان توجه به زیر ساخت‌های جاده ایی منطقه سیستان است و یکی از بزرگ‌ترین طرح های در دست اجرای این اداره جاده زابل به زاهدان است.
عطاءالله اکبری در ادامه گفت:یکی از جاده‌هایی با تکمیل جاده زابل به زاهدان مستقیم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت منطقه مرزی میلک است که شهرستان زهک در مسیر آن قرار دارد.
وی افزود:بزرگراه زهک به زابل ۱۶ کیلومتر آن تکمیل و پنج کیلومتر نهایی آن در حال اجراست و پیشرفت خوبی دارد و همچنین تقاطع غیرهمسطح زهک با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد هم اکنون در حال اجراست و پیش بینی میشود تا شش ماه آینده تکمیل و به بهره برداری برسند.

دیگر خبرها

  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • آغاز روکش آسفالت آزادراه تهران کرج قزوین
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • اجرای پروژه نصب حفاظ میانی در آزادراه کرج - قزوین
  • پروژه خط کشی آزادراه تهران - کرج - قزوین