Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی گفت: سران سه قوه باید شرایط ویژه‌ای را در حوزه مصرف کردن بودجه اعلام کنند و اولویت‌های درون دستگاه‌های خود را در نظر بگیرند.

ایرج ندیمی در گفت‌و گو با ایسنا، در ارتباط با ضرورت نظارت بر بودجه‌های تخصیص داده شده توسط دولت اظهار کرد: لایحه بودجه‌ای که توسط دولت به مجلس ارائه می‌شود، با تغییراتی در مجلس و شورای نگهبان برای اجرا شدن به خود دولت ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت نیز با توجه به ابعاد وظایف و قلمرو عملکردی و نظارتی اش باید بر چگونگی اجرایی شدن این بودجه‌ها نظارت کند.

وی ادامه داد: بخشی از وظایف نظارتی در رابطه  با بودجه عمرانی در اختیار دستگاه‌ها است. دیوان محاسبات هم با اخذ گزارش از دستگاه‌های اجرایی انحراف‌های صورت گرفته را گزارش می‌کند.

این نماینده سابق مجلس گفت: دستگاه های اجرایی باید پیشرفت و عدم پیشرفت اجرایی شدن بودجه را گزارش کنند. در برخی مواقع هم که در نحوه‌ اجرایی شدن بودجه تغییراتی باید صورت گیرد دیوان محاسبات به این موضوع وارد می‌شود و گزارش  اعلام می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به نحوه صرف بودجه دولتی در شرایطی که از آن به عنوان جنگ اقتصادی نام برده می‌شود، گفت: در زمان صرف بودجه واقعیات امروز اقتصاد ایران را باید در نظر داشت. در حال حاضر وظایف محول شده در این جنگ اقتصادی ممکن است مازاد بر بودجه تعریف شده باشد. باید با صرفه جویی و نظارت بر بودجه‌ها تلاش کرد تا کسری بودجه پیش نیاید.

ندییم گفت: به نظر من سران سه قوه باید شرایط ویژه‌ای را در حوزه مصرف کردن بودجه اعلام کنند و اولویت‌های درون دستگاه‌های خود را در نظر بگیرند، تامین کالای اساسی امروز در اولویت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌ گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی و صنعت خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ در حوزه صنایع معدنی و صنعت ۱۵۰ همت سرمایه‌گذاری انجام شده که طبیعتاً در رشد تولید و اشتغال استان تأثیرگذار بوده است.     یعقوبعلی نظری امروز در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌ های اقتصادی استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، با بیان اینکه صنایع معدنی یکی از ظرفیت‌ های جدی استان به شمار می‌ رود، افزود: تعداد هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌ برداری جدید در دو سال و نیم گذشته صادر شده که بخشی ایجادی و بخشی توسعه‌ ای بوده است.   وی خاطرنشان کرد: نتیجه تلاش دستگاه‌ ها در سال ۱۴۰۳ از نظر جریان اقتصادی باید انسجام، تلاش بیشتر و خروجی بهتر باشد.   نظری بیان کرد: بر اساس گزارش‌ های رسیده از وزارت صمت، به ظرفیت شهرک‌ های صنعتی استان در دو سال و نیم گذشته ۲۶ و نیم درصد اضافه شده است.   استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، سیاست ما در بخش‌ های مختلف این است که زمینه را برای بخش خصوصی فراهم کنیم.

دیگر خبرها

  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • سرمایه‌ گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی و صنعت خراسان رضوی
  • لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت