Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اسدالله قره‌خانی با اعلام اینکه دولت کارت سوخت را از 20 مرداد مجدداً احیا خواهد کرد، گفت: «زیرساخت‌های این کار وجود دارد و بعد از کلان‌شهرها، در شهرهای کوچک اعمال می‌شود».

اخبار اقتصادی- وی در پاسخ به این سؤال که آیا این کار مقدمه برای گرانی بنزین نیست، تصریح کرد: «اراده دولت بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی بوده ولی وقتی مجلس مصلحت ندانست این کار اتفاق افتد، دولت نیز کارت سوخت را عملیاتی نکرد تا اینکه هم‌اینک چنین اقدامی را انجام داده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دولت دلیل احیای کارت سوخت را پایش و مدیریت سوخت بیان می‌کند، افزود: «قاچاق سوخت را خاصه در بخش گازوئیل در جنوب کشور شاهد هستیم و از مرزهای شرقی نیز بنزین قاچاق می‌شود و متأسفانه این ارقام کم نیست، لذا دولت قصد دارد کارت سوخت را مجدداً احیا کند».

وی گفت :«پالایشگاه‌ها همگی دولتی هستند؛ لذا از این مسیر قاچاق صورت نمی‌گیرد. شرکت پخش نیز دولتی است و تنها جایگاه‌های توزیع سوخت می‌ماند و در این بخش شائبه بیشتر است».

قره‌خانی اضافه کرد: «در جایگاه سوخت محتمل است کامیون تخلیه، بنزین را تخلیه نکرده و سر از دیگر جاها در آورد یا اینکه یک خودرو چندین بار سوخت‌گیری نماید».

وی ادامه داد: «با احیای کارت سوخت مشخص می‌شود قاچاق از کجا درز پیدا می‌کند؛ آیا از طریق خودروهاست یا توسط جایگاه‌های خصوصی صورت می‌گیرد؟».

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قاچاق سهمیه بندی کارت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان

سردار ناصر فرشید گفت: به منظور مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق کالا و برابر اقدامات پلیسی، ۳ دستگاه کامیون حامل فرآورده‌های نفتی قاچاق در حال حرکت به سمت استان‌های مرزی توقیف شدند.

سردار فرشید افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از این تانکر‌ها، بیش از ۱۳۰ هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق که با مدارک و پلمب‌های جعلی به قصد خروج از کشور حمل می‌شدند، کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان  تصریح کرد: در این رابطه، ۶ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • کامیون های حامل سوخت قاچاق در کرمان توقیف شدند
  • جلوگیری از قاچاق ۳۰ هزار لیتر گازوئیل در سیرجان 
  • سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود
  • قطع سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده در جیرفت
  • تزریق کالاهای اساسی به بازار/ضرورت جلوگیری از مصرف نامتعارف نان
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • دستگاه‌های متولی بر مصرف سوخت نظارت کنند/ قاچاق گازوئیل با بارنامه‌های جعلی
  • اعلام سهمیه نفت سفید فصل بهار در زنجان
  • کشف بیش از ۲۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در گیلانغرب