Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:12:40 GMT

تولید زیره در خوشاب افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۷۲۳۷

تولید زیره در خوشاب افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: بارش های فراوان امسال افزایش برداشت  زیره در واحد سطح را به همراه داشت چنانکه برداشت زیره در هر هکتار نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافت.
ابراهیم رودسرابی افزود: کشت زیره در شهرستان خوشاب با توجه به شرایط آب و هوایی، نوع بستر و شرایط اقلیمی منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و به دلیل خاصیت دارویی درآمد زایی مناسبی را برای تولید کننده و بهره‌برداران به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: یکی از مزایای کشت زیره صرفه‌جویی در مصرف آب در واحد سطح است که با توجه به محدودیت منابع آبی و همچنین مدیریت استفاده از آب، کشت این محصول کمک زیادی به افزایش راندمان آبیاری در مزارع شهرستان می کند.
رودسرابی با اشاره به رتبه نخست خوشاب در سطح زیر کشت زیره در خراسان رضوی افزود: زیره گیاهی مقاوم در برابر آفات است و شرایط اقلیمی مناسب شهرستان، خنکی هوا، نیاز اندک زیره به آب، دوره رشد کوتاه و خواص دارویی زیره از مهمترین عوامل رغبت کشاورزان خوشاب به کشت این محصول است.
شهرستان خوشاب با بیش از ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی، یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب استان خراسان رضوی است.
سلطان آباد مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۸۱۴۵/۷۴۹۵/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید

شرکت نفت ایرانول سال جدید را با جهش تولید و فروش آغاز کرد - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت نفت ایرانول نخستین ماه سال 1403 (سال جهش تولید با مشارکت مردم) را با جهش تولید و فروش آغاز کرد.

شرکت نفت ایرانول در فروردین ماه سال جاری میزان تولید از 29 میلیون لیتر سال گذشته به 49 میلیون در فروردین ماه سال جاری با 69 درصد افزایش میزان فروش مقداری از 29 میلیون لیتر به 51 میلیون لیتر با 76 درصد افزایش و مبلغ فروش از 6720 میلیارد ریال به 13500میلیارد ریال با 100 درصد افزایش و فروش انواع روغن موتور (دیزلی و بنزینی) از 4/4 میلیون لیتر به 6/6 میلیون لیتر با 50 درصد افزایش رسیده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • رشد تولید گندم در استان یزد
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری