Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت برگزاری "نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل" گفت: اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش اقتصاد و صنعت کشور است که به نظر می‌رسد با برگزاری نمایشگاه‌هایی از این قبیل، فرصتی برای رسیدن به هدف ایجاد می‌شود.

   شهباز حسن‌پور افزود: کشور ایران استعداد‌های بسیار درخشان، نیرو‌های توانمند، متعهد و متخصصی در خود می‌بیند که نیازمند توجه ویژه هستند؛ برخی به اشتباه فکر می‌کنند نفت و معدن سرمایه‌های بکر کشور هستند، اما در دنیای امروز نیروی انسانی هر کشور سرمایه‌های آن محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: باتوجه به شرایط پیش آمده بعد از تحریم‌ها همه مسئولان کشور به این جمع‌بندی رسیده‌اند که باید تلاش در جهت شناسایی و رشد استعداد‌ها و اصلی‌ترین سرمایه‌ای که می‌تواند نوآوری و خلاقیت ایجاد کند، حرکت کرد. 
حسن‌پور ادامه داد: برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» یک گام موثر در شناسایی این سرمایه‌های عظیم کشور است که علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های جدید برای تولید کنندگان، می‌تواند زمینه‌ای برای کشف استعداد‌های جوان کشور در زمینه‌های مختلف باشد.
نماینده مردم سیرجان در مجلس دهم با یادآوریس تاکیدات وفرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، گفت: در سال جاری شاهد آن هستیم که مسئولان نسبت به سال‌های گذشته رویکردی بهتر به اقتصاد مقاومتی دارند و به سراغ آن رفتند؛ چراکه اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش اقتصاد کشورمان است. از این‌روی برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» کار اثربخشی در زمینه پیگیری اهداف اقتصاد مقاومتی است که در سال‌های گذشته می‌بایست به دنبالش می‌رفتیم.
وی در ادامه با تاکید بر ایجاد ارتباط سازنده ترمیان دانشگاه و صنعت، گفت: در سال‌های گذشته چندان به بحث کاهش فاصله میان دانشگاه و صنعت رسیدگی نشده و در دانشگاه‌ها بحث مدرک‌گرایی رونق گرفته است. اما نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» فرصتی است که این فاصله از بین برود و زمینه‌های شغلی مناسبی به پژوهشگران جوان دانشگاهی معرفی شود که هم رونق تولید با پشتکار جوانان ایرانی میسر شود و هم چالش بیکاری به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. در نتیجه امیدوار هستم این نمایشگاه نقطه آغاز خوبی برای پیوند صنعت و دانشگاه باشد.
عضو کمیسیون برنامه بودجه ضمن تحسین اقدام پسندیده برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» گفت: کاری که آغاز شده بسیار ضروری و برای درمان اقتصاد کشور حیاتی است، اما باید توجه داشته باشیم که صرف برگزاری نمایشگاه نمی‌تواند انتظارات عموم جامعه از خودکفایی صنعتی و اقتصادی را برآورده کند.
وی افزود: امیدوار هستیم که این رویداد که متناسب با نیاز روز کشور رخ داده است، مورد حمایت جدی سایر دستگاه‌های دولتی قرار بگیرد تا بحث برگزاری آن تداوم یابد چراکه زمانی می‌تواند این نمایشگاه تاثیر بیشتری در حوزه‌های اثر خود داشته باشد که تکرارپذیر بوده و صرفاً با یک بار برگزاری به دست فراموشی سپرده نشود.
نماینده سیرجان در پایان گفت: در مجموع نمره قابل قبولی به این نمایشگاه می‌توان داد به ویژه در حوزه حمایت از استارت‌آپ‌ها و کسب و کار‌های نوپا، چرا که همانطور که از نام این‌ها معلوم است، جدید هستند و باید با حمایت و توجه به بالندگی برسند که این نمایشگاه فرصت خوبی برای حضور و بروز این فعالیت‌ها ایجاد کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا و رونق تولید در کشور، گفت: رشد اقتصادی و و رونق تولید می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را رفع کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید ابراهیم رئیسی در جشن احیای 201 واحد تولیدی راکد استان سمنان، اظهار داشت: شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گرو تولید است.

وی افزود: همه تلاش‌ها باید در راستای افزایش تولید باشد و افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید کشور است، عنوان کرد: قاچاق کالا تولید را در کشور از نفس می‌اندازد.

در حال تکمیل. ..

دیگر خبرها

  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • «معرکه» محلی برای معرفی کسب و کار‌ها در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • ۳۱ هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد
  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران