Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی ذوالنوری، رییس کمیسیون امنیت ملی در گفتگویی به جنجال های روز گذشته پارلمان درباره دوتابعیتی بودن رئیس جمهور واکنش نشان داده است.

آقای ذوالنوری! آقای کریمی‌قدوسی صراحتا اعلام کرد که موضوع دوتابعیتی بودن آقای روحانی را هرگز مطرح نکرده است درحالی که بارها و بارها اظهارات مختلفی به نقل از شما و ایشان و برخی دیگر از نمایندگان در این زمینه منتشر شد، توضیحی برای این موضوع دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای کریمی‌قدوسی یا کمیسیون امنیت ملی مجلس یا بنده یا هیچ فرد دیگری در هیچ زمانی از موضع نمایندگی موضوع دوتابعیتی بودن آقای رییس‌جمهوری را باور نداریم و آن را مطرح نکردیم بلکه زمانی که موضوع دوتابعیتی‌ها و تحقیق و تفحص از آنان که مطرح شد در کنارش نام آقای روحانی نیز برده شد. طرح بود. نه اینکه کسی گفته باشد آقای رییس‌جمهور دوتابعیتی است.وقتی لیستی اعلام می‌شود، هرکسی یک چیزی را بیان می‌کند ولی این موضوع (دوتابعیتی بودن حسن روحانی) موضع من یا آقای کریمی‌قدوسی نبوده است. من عضو کمیته تحقیق و تفحص هستم و می‌گویم هیچ‌وقت چنین چیزی (دوتابعیتی بودن روحانی) در صحن کمیسیون هم طرح نشد.

شما گفتید هیچ نماینده‌ای هرگز از دوتابعیتی بودن حسن روحانی سخن نگفته در حالی که اظهارات منتشر شده از آقای ابوترابی‌فرد در رسانه‌ها وجود دارد که رییس‌جمهوری را به داشتن تابعیت اسکاتلند متهم می‌کند.

من پاسخگوی اظهارات دیگران نیستم. من در موضع عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از قبل و حالا از موضع رییس این کمیسیون سخن می‌گویم. بنده تاکنون موضوع دوتابعیتی بودن حسن روحانی را نه از زبان آقای کریمی‌قدوسی و نه از زبان یک عضو کمیسیون امنیت شنیده‌ام و نه اینکه خودم تاکنون این موضوع را بیان کرده‌ام.

آقای رحیمی در اظهارات‌شان گفتند که 70درصد لیست تهیه شده در کمیته تحقیق و تفحص توسط وزارت اطلاعات تکذیب شده است، این موضوع را چطور تفسیر می‌کنید؟ سرنوشت آن لیست چه شد؟

نه چنین نیست که 70 درصد لیست تهیه شده تحت عنوان دوتابعیتی‌ها توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی تکذیب شده باشد. 107 نفری که نام‌شان در این لیست آمده، وضعیت‌شان همچنان در حال بررسی است و تاکنون هیچ دستگاهی در ایران رسما به ما نگفته که این آره و آن نه و این موضوع را تکذیب نکرد. من به شما می‌گویم که تاکنون هیچ تکذیبی در این زمینه نه به دست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نه کمیته تحقیق و تفحص از افراد دارای تابعیت مضاعف، گرین کارت یا اقامت نرسیده است. ممکن است فردی بیاید و بگوید در فلان جای این لیست اشتباهی صورت گرفته است و من رفته‌ام استعلام‌های لازم برای اثبات این اشتباه را آورده‌ام بنابراین دوتابعیتی نیستم ولی تکذیب رسمی صورت نگرفته است. منظور من این است که اشخاص ممکن است بیایند و از خودشان دفاع کنند بنابراین‌ چنین چیزی نیست که 70 درصد این لیست تکذیب شده باشد.

در آن لیست 107 نفره نام روحانی وجود داشت؟

به عنوان دوتابعیتی خیر.

مگر در آن لیست فقط افراد دوتابعیتی ذکر نشده بودند؟

در آن بعضا ممکن است اسامی افرادی که اقامتی هم هستند، باشد.

یعنی افرادی که اقامت کشور دیگری را دارند و نه تابعیت، به اشتباه در آن لیست قرار گرفته‌اند؟

ممکن است. این لیست باید تنقیح شود. عزیزانی برای تنقیح ‌این لیست تلاش می‌کردند ولی مجموعا برداشت ما این است که برخی افراد موضوع تابعیت و اقامت را با یکدیگر خلط می‌کنند.

برخی نمایندگان نامه‌ای برای سلب عضویت آقای رحیمی از هیات رییسه را امضا کرده‌اند، شما هم جزو امضاکنندگان هستید؟

من نه در جریان این نامه هستم و نه آن را امضا کرده‌ام.

اما گویا برخی اعضای جبهه پایداری در مجلس این نامه را امضا کرده‌اند.

من هرگز عضو جبهه پایداری نبوده‌ام ولی می‌دانم که امروز در مجلس شورای اسلامی ما چیزی به نام جبهه پایداری نداریم. بعضی افراد مرض دارند که این موضوع را مدام بیان کنند. مثلا برخی افراد بارها و بارها بنده را عضو جبهه پایداری یا نزدیک به آن معرفی کرده‌اند در حالی که من نه یک روز عضو این جبهه بوده‌ام و نه آنان من را کاندیدا کرده بودند. البته من راه جبهه پایداری را راه درستی می‌دانم و به آنان خداقوت می‌گویم. ممکن است هرجریانی در برخی مواقع اشتباهاتی را نیز داشته باشد ولی اینکه من عضو جبهه پایداری باشم، درست نیست.

2727

کد خبر 1282898

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجتبی ذوالنور دو تابعیتی باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا باشگاه استقلال دونالد ترامپ انگلیس نفتکش بازیگران سینما و تلویزیون ایران ایران و انگلیس خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"

مجید عباسپور دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به تلاش کشور‌های مختلف برای جلوگیری از فرآیند گرمایش کره زمین و آثار محیط زیستی ناشی از آن،  گفت: در گذشته برخی کشور‌ها دوره عبور از انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کردند، اما با اتفاقات بین‌المللی که در دو سال اخیر رخ داد، این کشور‌ها به ویژه آلمان،  دوباره مسئله استفاده از انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کنند.

وی افزود: آلمانی‌های با استناد به این که فناوری استفاده از انرژی هسته‌ای بروزتر شده و اثرات منفی آن بر محیط زیست کاهش یافته، می‌گویند که می‌توان دوباره به استفاده از این فناوری روی آورد.

عباسپور با اشاره به مسائل مهمی مانند امنیت انرژی و تأمین مالی در حوزه انرژی، گفت: دانشگاه صنعتی شریف می‌تواند با برگزاری مراسم‌هایی مانند کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی، زمینه‌های لازم را در ابعاد علمی و کمک به سیاستگذاری در دولت‌های منطقه، فراهم کند.

وی اظهار کرد: در این مراسم مهمان‌های متعددی از کشور‌های گوناگون از جمله چین و روسیه حضور دارند و تلاش ما بر این است که همکاری خود را با دانشگاه سازمان ملل متحد نیز گسترش دهیم.

دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی ادامه داد: دانشگاه سازمان ملل در کشور شهر توکیوی کشور ژاپن است و ۱۴ انستیتو (مؤسسه) در کشور‌های مختلف دارد؛ پروپوزال (طرحی) را به نمایندگی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در ایران ارائه کردیم که مورد پذیرش قرار گرفت و قرار است کرسی آن تحت عنوان تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی در دانشگاه صنعتی شریف شکل بگیرد.

مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) برگزار شد؛ این کنفرانس تا دوم اردیبهشت در تهران ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است

 

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • پایداری آب مصرفی ۴۵ روستا با عملیات جهادی صنعت نفت
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • خداحافظی گرم فروردین با گلستان؛ پایداری هوا تا یکشنبه دوم اریبهشت
  • پایداری هوا در گلستان تا یکشنبه هفته آینده
  • ذوالنوری: زنانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • مجتبی ذوالنوری: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • مجتبی ذوالنوری: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند /با سلبریتی‌ها و هنجارشکن های متعمد برخورد تند می شود
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها
  • پایداری برق منطقه بین الحرمین شوشتر بانصب ترانسفورماتور