Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده پارلمان افغانستان در واکنش به سخنان توهین آمیز ترامپ، بر لزوم عذرخواهی وی از مردم افغانستان تاکید کرد و گفت: ترامپ از تاریخ مبارزات مردم افغانستان چیزی نمی داند.

 

«سید محمد جمال فکوری بهشتی»، نماینده مردم بامیان در پارلمان افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوانگفت: اگر ترامپ از مردم افغانستان عذرخواهی نکند، تمام موافقتنامه های افغانستان با آمریکا را مورد بازبینی قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا در دیدار با عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفته است: اگر بخواهیم در جنگ افغانستان طی یک هفته پیروز می‌شویم و حتی افغانستان از نقشه زمین حذف می‌شود، اما نمی‌خواهم میلیون‌ها انسان کشته شوند.

این اظهارات توهین آمیز واکنش تندی میان سیاست مداران و عموم مردم افغانستان داشته است.

فکوری بهشتی در واکنش به این اظهارات توهین آمیز بیان داشت: «متاسفانه آقای ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا تمام قواعد حقوقی، دیپلماتیک و روابط بین المللی را زیر پا گذاشته و در ملاقاتی که با عمران خان، نخست وزیر پاکستان داشت، علیه کشور اسلامی افغانستان که دارای تاریخ طولانی است جملاتی را استفاده کرده که مایه تاسف و تاثر مردم افغانستان گردیده است.»

وی افزود: «در سخنان ترامپ دو مورد بسیار مهم وجود دارد؛ یکی اینکه کفته است اگر ما تصمیم بگیریم، افغانستان در طول یک هفته تا 10 روز از صحنه جغرافیای جهان حذف خواهد شد! و دوم اینکه ترامپ باز هم تکرار کرده است که اگر تصمیم بگیریم در افغانستان پیروز می شویم ولی 10 میلیون نفر در این کشور کشته می شود.»

نماینده مردم بامیان در پارلمان افغانستان اظهار داشت: «ما باور داریم که آمریکا و حداقل آقای ترامپ تاریخ مبارزات مردم افغانستان را فراموش کرده و یا نمی داند.»

«سید محمد جمال فکوری بهشتی» تاکید کرد: «امیدواریم که ترامپ در پی اظهارات غیر مسئولانه اش رسما از مردم افغانستان عذرخواهی کند، در غیر این صورت تمام موافقتنامه ها و تعهداتی که افغانستان  با ایالات متحده آمریکا دارد مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.»

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترامپ افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات رهاسازی حقابه ایران از افغانستان | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سلاجقه گفت: رهاسازی حقابه ایران از افغانستان تا حدی صورت گرفته اما تمام دریچه‌های سد باز نیست. با توجه به شرایط مناسب بارشی که وجود داشته است و سرریز محدود از سد کجکی و سطح پایین دست آن کمال خان اتفاق افتاده است رهاسازی آب تا حدی صورت گرفته اما تمام دریچه‌های سد باز نیست. حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده و با رایزنی‌های بیشتر بیشتر خواهد شد.

کد خبر 846941 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و افغانستان خبر مهم سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • جزئیات رهاسازی حقابه ایران از افغانستان | ویدئو
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • بازبینی گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی!
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر ؛ این شخص باید برکنار شود ! ...| بر چه مبنایی برای۴۵ دقیقه‌ سریال ۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود؟
  • افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل | تمام فیلم‌های ما را بازبینی و بخشی‌هایی از آن‌ را حذف کردند! | ویدئو
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند