Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس عقب نشینی کرد، رشد سهام آسیا با امید به کاهش نرخ بهره، بانک مرکزی برگزاری مجمع عمومی یک بانک خصوصی را غیرقانونی دانست، وزیر صمت: نرخ مرکب نه شرعی و نه قانونی است، با ترک ایران، پژو متضرر شد، افزایش ٨٠ هزارتومانی قیمت چای خارجی و تهدید تعرفه‌ای اروپا علیه آمریکا را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین نرخ تورم اعلام شد

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم دوازده ماه منتهی به تیر ماه ١٣٩٨ به ۴۰.۴ درصد رسید که نسبت به ۳۷.۶ درصد ماه قبل ۲.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. در تیر ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٤٨,٠ درصد می‌باشد؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤٨,٠ درصد بیشتر از تیر ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده­اند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (٥٠,٤ درصد) ٢.٤ واحد درصد کاهش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٣٩٨ به ٤٠.٤ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٣٧.٦ درصد) ٢.٨ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ١,٣ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ٣.٥ درصد افزایش نشان می­دهد. درصد تغییرات شاخص قیمت در ماه جاری نسبت به تیر ماه ١٣٩٧ برای این دو گروه به ترتیب ٧١.٨ و ٣٨.٤ درصد می­باشد.

شاخص کل بورس عقب نشینی کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با کاهش ۱۷۷۸ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۲۵۱ هزار و ۲۷۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۸۲ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۶۸ هزار و ۲۱۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۲۹ واحدی معادل ۱.۳۷ درصد، عدد ۵۹ هزار و ۵۳۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۵۸ واحدی معادل ۱.۳۷ درصد به رقم ۴۰ هزار و ۸۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۱۲۶ واحد کاهش معادل ۰.۷۶ درصد را رقم زد و به سطح ۲۷۹ هزار و ۲۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۶۵ واحد کاهش معادل ۰.۷۳ درصد به رقم ۱۸۵ هزار و ۱۷۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۲۹۱ واحد کاهش معادل ۰.۶۵ درصد همراه بود و عدد ۴۹۹ هزار و ۶۶۱ واحد را به نمایش گذاشت.

رشد سهام آسیا با امید به کاهش نرخ بهره

روز سه‌شنبه، امید به اینکه بانک مرکزی اروپا هم به همراه فدرال‌رزرو نرخ بهره خود را کاهش دهد، سهام جهان را تقویت کرد؛ اما پوند با نگرانی از اینکه نخست‌وزیر آینده انگلستان، بوریس جانسون، باعث خروج بدون برنامه این کشور از اتحادیه اروپا شود افت کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۱۵ درصد بالا آمد. نیکی ژاپن ۰.۹۶ درصد جهش کرد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۳۷ درصد رشد کرد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۲۲ درصد به ارزش خود افزود. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰۴۳ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۵۰ درصد رشد کردند. سوئیچیرو مونجی، استراتژیست ارشد شرکت مدیریت سرمایه سومیتومو میتسوئی، می‌گوید: احتمال کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو بازارها را تقویت کرده است، اما احتمال اینکه این کاهش کمتر باشد (۰.۲۵ درصدی باشد) فعلاً بسیار بالا است. در بازار ارز، پوند سومین جلسه معاملاتی نزولی خود را ثبت کرد و ۰.۱ درصد پایین آمد و به نرخ برابری دلاری ۱.۲۴۶۵ رسید. شاخص دلار ۰.۱۵ درصد رشد کرد و به ۹۷.۳۸۰ واحد رسید. در برابر ین هم نرخ دلار با ۰.۱۵ درصد افزایش، به ۱۰۸.۰۴۰ رسید.

خرید و فروش دلار در کانال ۱۲۰۰۰ تومان

در معاملات روز سه شنبه شاهد افزایش نرخ ارز در بازار آزاد و همچنین صرافی‌های بانکی بودیم. در بازار آزاد آن گونه که مشاهدات خبرنگار تابناک اقتصادی نشان می‌داد، نرخ فروش دلار آمریکا به رقم ۱۲۶۳۰ تومان رسید. نرخی که نسبت به روز قبل، ۳۵۰ تومان گران‌تر شد. این در حالی است در صرافی‌های بانکی نیز شاهد افزایش ۴۰۰ تومانی شاخص ارزی بودیم. به گونه‌ای که بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۲۰۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۲۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شده است. این نرخ نسبت به روز گذشته، ۴۰۰ تومان گران می‌باشد. همچنین هر یورو به عنوان دیگر ارز پرطرفدار، به نرخ ۱۴۰۰۰ تومان خریداری شد و با رشد ۳۰۰ تومان نسبت به روز دوشنبه، به قیمت ۱۴۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

بانک مرکزی برگزاری مجمع عمومی یک بانک خصوصی را غیرقانونی دانست

مدیریت نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی در نامه‌ای به مدیرعامل بانک اقتصاد نوین اعلام کرد، با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و قانون اصلاح سیاست‌های کلی اصل 44 برخی از سهامداران عمده آن بانک، برخلاف قانون، مازاد بر حد مجاز، دارای سهام هستند و بر اساس اعلام دیوان محاسبات کشور، حقوق مالکیت اعم از حق رای، دریافت حق تقدم و دریافت سود از این گونه سهامداران، فاقد وجاهت قانونی است. لذا هر گونه رای‌گیری در مجمع عمومی اعم از عادی و فو‌ق‌العاده برای آنها نافذ نخواهد بود. در این نامه آمده است: از این رو تصمیمات مجمع عمومی که در 31 تیر 98 اعلام شده فاقد وجاهت قانونی خواهد بود.

وزیر صمت: نرخ مرکب نه شرعی و نه قانونی است

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره حذف سود مرکب و تاثیر آن بر وضعیت تولیدکنندگان، گفت: ما موضوعی به عنوان سود مرکب را به رسمیت نمی‌شناسیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سود مرکب نه شرعی و نه قانونی است و باید حذف شده و نباید گرفته شود چراکه تولیدکنندگان را با مشکلات بسیار روبه رو می‌کند. /خانه ملت

با ترک ایران، پژو متضرر شد!!

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به قرارداد با پژو اشاره کرد و گفت: ایران خودرو در قرارداد اول با پژو تجربه تلخی داشت اما در قرارداد دوم تمام تلاش خود را صرف کردیم تا طوری تنظیم شود که در صورت ترک مجدد بازار، پژو متضرر شود و این اتفاق هم افتاد. وی خاطرنشان کرد: اینکه ما توانستیم پژو ۳۰۱ را ساخت داخل کنیم، نشان می‌دهد که در قراردادی که اجرا شد، موضوع انتقال دانش و تکنولوژی انجام شده است.

افزایش ٨٠ هزارتومانی قیمت چای خارجی

رئیس اتحادیه بنکداران با اشاره به افزایش قیمت چای در بازار گفت: دلیل این مساله حذف ارز ٤٢٠٠ تومانی از واردات چای و اختصاص ارز نیمایی برای واردات آن بوده است. وی افزود: بر همین اساس از ١٥ خردادماه تمام محموله‌های چای که در گمرک بودند با ارز نیمایی ترخیص شدند. این فعال بخش خصوصی ادامه داد: قیمت چای خارجی ٥٠٠ گرمی از ٢٩ هزار و ٩٠٠ تومان به ٦٩ هزار و ٩٠٠ تومان رسیده به عبارتی چای خارجی در نیم کیلوگرم ٤٠ هزارتومان و در یک کیلوگرم ٨٠ هزارتومان افزایش قیمت داشته است. آقاطاهر با بیان اینکه چای ایرانی نیز افزایش قیمت جزئی و معقولی داشته است، گفت: دقیقاً میزان این افزایش قیمت را نمی دانم چون چای ایرانی بیشتر در شمال خرید و فروش می‌شود. به گفته وی چای ایرانی به کشور ترکیه که خواهان این نوع چای است صادر می‌شود. آقاطاهر گفت: این اتفاق خوبی است چراکه باعث می‌شود چای‌های داخلی صادر شود و سنواتی نشود. وی درباره اینکه آیا احتمال کاهش قیمت چای در بازار وجود دارد؟، ادامه داد: اگر قیمت ارز نیمایی کاهش یابد و محصول جدید وارد شود احتمال این امر هست. به نقل از مهر؛ آقاطاهر درباره اینکه چرا با وجود کاهش قیمت دلار قیمت چای پایین نیامده است نیز گفت: هیچ مواد غذایی با ارز آزاد وارد نمی‌شود. واردات یا با ارز ٤٢٠٠ تومانی انجام می‌شود و یا ارز نیمایی. در نتیجه کاهش قیمت دلار در بازار آزاد نمی‌تواند تأثیری روی قیمت این محصولات داشته باشد.

سکه دوباره روی موج افزایشی

در پایان معاملات بازار دیروز، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با رشد ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز ۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، ۱۵۰ هزار تومان گران‌تر شده است. هر نیم سکه بهار آزادی به رقم ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم یک میلیون و ۵۱۰ هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی در بازار امروز، ۹۸۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز قبل، ۱۰ هزار تومان گران‌تر شده است و هر گرم طلای ۱۸ عیار، با افزایش ۱۳ هزار تومانی به رقم ۴۲۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آبشده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم یک میلیون و ۸۲۵ هزار تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه، ۵۷ هزار تومان گران‌تر شد. به گفته کشتی آرای، حباب سکه، بین ۲۴۰ تا ۲۶۰ هزار تومان متغییر بود.

آغاز موج کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار و اقدام سرمایه‌گذاران در سودگیری از رشد اخیر قیمت‌ها، کاهش پیدا کرد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز سه شنبه بازار سنگاپور ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۴۱۷ دلار و ۸۰ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۴۱۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

تهدید تعرفه‌ای اروپا علیه آمریکا

دنیای اقتصاد: سبین ویاند، مدیر‌کل کمیسیون تجارت در اتحادیه اروپا تاکید کرده است که اتحادیه‌اروپا آمادگی دارد تا درجهت اصلاح ساختار سازمان تجارت جهانی و چالش‌های کنونی برای تجارت، با واشنگتن همکاری کند؛ اما با این حال هشدار داد درصورتی‌که آمریکا به تهدید خود برای اعمال تعرفه‌های تجاری بر واردات خودرو از اروپا عمل کند، اروپایی‌ها نیز این اقدام را تلافی خواهند کرد. او که مذاکره‌کننده سابق اتحادیه در زمینه برگزیت بوده است، این سخنان را در نخستین سفر به واشنگتن با لحنی مصمم‌تر از گذشته به خبرنگاران اعلام کرد. دیپلمات کهنه‌کار اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد که اروپا در اعمال تعرفه‌ها بر خودروهای وارداتی از آمریکا منافعی به‌دست نمی‌آورد و از این رو نمی‌خواهد ناچار به انجام چنین اقدامی شود. او هشدار داد اگر واشنگتن تهدید خود را برای اعمال تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر خودروسازی اروپا اجرایی کند، اتحادیه اروپا نیز با اعمال تعرفه پاسخ آمریکا را خواهد داد.   قانون جدید روسیه برای حمل و نقل میوه و سبزیجات

تاس: قوانین سخت گیرانه برای انتقال انواع میوه و سبزیجات از 19 آگوست در روسیه اجرایی خواهد شد. بر اساس حکم دولتی که در 19 جولای منتشر شد پس از ابلاغ این قانون مسافران نمی‌توانند بیش از 5 کیلوگرم سبزی و میوه بدون داشتن مجوز و گواهی مربوطه حمل کنند. بر اساس این قانون جدید مسافران نمی‌توانند بیش از 3 دسته گل در چمدان‌ها و کیف‌های مسافرتی حمل کنند که البته این دسته‌ها هم باید حداکثر تا 15 شاخه گل داشته باشد و برگ یا دیگر بخش‌های گل را نیز نداشته باشند. این گزارش می‌نویسد در صورتی که مسافران بخواهند حجم زیادی گل و سبزی حمل کنند نیاز به گواهی و مجوز مربوطه است در غیر این صورت بر اساس قانون اگر در مبادی خروجی رؤیت شوند این میوه و سبزیجات ارجاع داده شده و یا معدوم می‌شوند. قرار است این قانون برای انواع حمل و نقل‌ها از جمله دریایی، هوایی، ریلی و جاده‌ای اعمال شود. البته این قانون نگرانی‌هایی هم در مورد خدمه‌های کشتی‌ها، هواپیماها و خودروهایی که در مرزها عبور می‌کنند نیز دارد و قرار است برای آنها هم تمهیداتی اندیشیده شود.

واکنش وزیر اقتصاد به خبر گم شدن یک میلیارد یورو دولتی: "ارز که گم نمی شود"

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، با اشاره به اعلام خبری مبنی بر گم شدن یک میلیارد یورو ارز دولتی، گفت: چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد و اصل موضوع این است که ارزی برای واردات محصولی تخصیص یافته اما برای بازگشت کالا مسیرهای محاسبات کامل انجام نشده است. این عضو کابینه دولت دوازدهم، با بیان اینکه ارز که گم نمی شود، افزود: به یک واردکننده، ارزی تخصیص داده شده که فلان کالا را وارد کند که برخی از این کالاها وارد شده اما ثبت نشده و برخی در مسیر واردات است. به نقل از خانه ملت، دژپسند تصریح کرد: براساس قانون هر واردکننده ای پس از تخصیص ارز 4 ماه فرصت دارد کالا را وارد کشور کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نرخ تورم شاخص کل بورس قیمت دلار بازار سکه خرید و فروش ارز سازمان سیا ایران و بولیوی یوسف بن علوی مزدک میرزایی ویروس نیل غربی کارت سوخت بیت کوین رمزارز کره شمالی بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران

تین نیوز

در شرایطی که قیمت مسکن در ۸ ماه اول سال گذشته کنترل شد و بازار از نوسانات قیمتی در امان بود اما با رشد قیمت ارز، بازار مسکن هم خیز صعودی را برداشت. به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله‌ از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، بازار مسکن از بازارهای سنتی محبوب است که مردم همواره آن را به عنوان کالای سرمایه‌ای مطمئن می‌شناسند. مسکن از جمله کالاهایی است که حتی اگر تقاضایی در قبال عرضه وجود نداشته باشد، امکان افزایش قیمت آن و ایجاد رکود تورمی در این بازار وجود دارد. حالتی که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با ادامه افزایش نرخ دلار، امکان تکرار آن در بازار مسکن وجود دارد.

از یک دهه گذشته فاصله قیمت مسکن و درآمد مردم هر روز بیشتر شد به‌طوریکه امروز به یک شکاف تبدیل شده و همین امر عامل رکود بازار مسکن شده، چراکه قدرت خرید مردم به خرید خانه‌ای با قیمت میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان (در شهر تهران) نمی‌رسد.

اما در حالی که مشتری برای خانه‌های عرضه شده بازار وجود ندارد و در شرایط طبیعی در مقابل افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت کالا باید کاهش پیدا کند اما مسکن با تاثیرپذیری از سایر عوامل به ویژه نرخ دلار گران‌تر می‌شود.

در شرایطی که قیمت مسکن در ۸ ماه اول سال گذشته کنترل شد و بازار از نوسانات قیمتی در امان بود اما با رشد قیمت ارز، بازار مسکن هم خیز صعودی را برداشت. کارشناسان مسکن می‌گویند بازار مسکن با فاصله‌ای از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان دید.

همزمان با شروع سال جدید اعلام نرخ تورم خود عامل اثرگذار در قیمت‌گذاری در بازار مسکن است و می‌دانیم که در کشورمان همواره بین عرضه و تقاضای واقعی فاصله‌ای وجود دارد اما عامل مهمی که اجازه رشد افسارگسیخته قیمت‌ها را در بازار مسکن نمی‌دهد، درآمد خانوار و قدرت ضعیف خرید در جامعه است بطوریکه طبق گفته دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران میزان قرارداد خرید اولی‌ها در بازار به حداقل ممکن رسیده‌است.

باید دید در ابتدای سال جدید کفه ترازوی کدام عامل سنگین‌تر است و کدام عامل بیشترین اثرگذاری را در تعیین قیمت‌ها در بازار مسکن خواهد داشت.

از آنجایی که مرجع قیمت‌گذاری‌ها بازار مسکن، پایتخت است و تغییرات قیمتی از بازار مسکن تهران به سایر شهرها سرایت می‌کند در جدول زیر قیمت خانه در محله‌های مختلف تهران بررسی می‌شود.   

محدوده  متراژ-امکانات قیمت(تومان)
جنت‌آباد شمالی 90 متر،نوساز، آسانسور،پارکینگ، انباری 12 میلیارد و 700 میلیون 
پیروزی 53 متر، 20ساله، پارکینگ، انباری 3 میلیارد و 600 میلیون 
تهرانسر 110متر،10ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 4 میلیارد و 500 میلیون
یوسف‌آباد 130متر،4ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 19 میلیارد و 500 میلیون
بهارستان  95 متر،10 ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 14 میلیارد و 200 میلیون
پاسداران 79متر،17ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 9میلیارد و 400 میلیون
جمهوری  76متر، 20ساله، پارکینگ و انباری 6 میلیارد و 100 میلیون
ولنجک 120متر،7 ساله،  آسانسور،پارکینگ، انباری 24 میلیارد و 500 میلیون
خزانه 80متر،نوساز، آسانسور و پارکینگ 4 میلیارد و 800 میلیون 
هفت تیر 90 متر، 4 ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 8 میلیارد و 300 میلیون 
الهیه 95متر،2ساله، آسانسور،پارکینگ، انباری 19 میلیارد و 300 میلیون
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / وقت خرید طلا رسید؟
  • پیدا و پنهان اقتصاد در سالی که گذشت!
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۸ فروردين
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد | اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران
  • وضعیت بازارهای مالی داخلی در سالی که گذشت