Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:47:01 GMT

داروی ضد درد و مهار کننده آنزیم وارد بازار شد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۷۴۲۱

علی فرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اعلام این مطلب افزود: این سه قلم دارو شامل تنطور اپیوم سها (محلول خوراکی ۲۵۰ میلی لیتر - هر پیمانه ۵ میلی لیتری حاوی ۵۰ گرم مورفین برای درمان کسانی که سابقه عودهای مکرر در بازگشت به اعتیاد دارند یا معتادان تزریقی یا کسانی که از بیماری اعتیاد رنج می برند و نمی توانند یکدفعه و کامل اعتیاد را کنار بگذارند مورد استفاده قرار می گیرد)، قرص فیناستراید ۱ (برای درمان کسانی که ریزش مو با الگوی مردانه آلوپسی آندروژنیک دارند) و قرص فیناستراید ۵ (برای درمان کسانی که هایپرپلازی خوش خیم پروستات دارند) تولید و روانه بازار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: در شرکت داروسازی سها وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، بیش از ۴۰ قلم انواع دارو در اشکال مختلف شامل قرص، کپسول، شربت و سوسپانسیون تولید و روانه بازار می شود.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: شرکت داروسازی سها به عنوان عضوی از خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر با آرمان «سلامت همه انسان ها» رسالت خویش را تولید و عرضه فرآورده های دارویی انسانی با بهره گیری از فناوری روز دنیا می داند و از مجهزترین سایت های داروسازی در کشور و حتی منطقه استفاده می کند.
فرجی ادامه داد: جهت گیری و سیاستگذاری این شرکت بر این اساس است که وابستگی به داروهای خارجی را برطرف کند تا بتواند داروهای مورد نیاز بیماران خاص مانند بیماران اعصاب و روان، دیابتی، قلبی و عروقی، گوارشی و نظایر آن را تأمین کند.
«جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.
کمک به تامین داروهای مورد نیاز کشور، تامین مواد اولیه دارویی، مکمل های غذایی و رژیمی و تجهیزات پزشکی، تکمیل، توسعه و راه اندازی واحدهای جدید دارویی و لوازم پزشکی در شرکت های تحت پوشش، انجام فعالیت های تحقیقاتی، فنی و مهندسی و خدمات در بخش سلامت جامعه و فعالیت هایی که در راستای اهداف سلامت جامعه مفید فایده باشند برخی از وظایف سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر است»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تدارکات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بر اساس اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، در کیلومتر ۹۰ جاده طبس_خوربیابانک یک تصادف زنجیروار رخ داد.

کاوسی افزود: در این حادثه یک دستگاه تریلی با یک خودرو تیبا و یک نفر شتر برخورد کرده و هشت نفر مصدوم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: عوامل امدادی هلال احمر در این حادثه به مدت ۳۰ دقیقه با استفاده از ست هیدرولیک نجات موفق به رهاسازی یک مصدوم شدند.

کاوسی افزود: این حادثه جان‌باخته نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت