Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بولیوی، سند یادداشت تفاهم همکاری‌های توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران و دولت بولیوی توسط محمد جواد ظریف و «دیه گو پاری» وزیر امور خارجه بولیوی به امضاء رسید. تاریخ انتشار: 08:11 - 02 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۵۷۴۹

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ در سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بولیوی، سند یادداشت تفاهم همکاری‌های توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران و دولت بولیوی توسط محمد جواد ظریف و «دیه گو پاری» وزیر امور خارجه بولیوی به امضاء رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این یادداشت تفاهم ، طرف ایرانی متعهد شد تا دانش فنی فناوری نانو را بواسطه ایجاد رشته کارشناسی ارشد و دکتری فناوری نانو و همچنین تاسیس آزمایشگاه تخصصی نانو در دانشگاه «امی »بولیوی درچارچوب همکاری توسعه ای جنوب – جنوب امضاء کند.

در مراسم امضاء این یادداشت تفاهم وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با افتخار آماده به اشتراک گذاشتن دستاوردهای خود با ملت‌هایی است که پیشرفت خود را به کشورهای حامی یکجانبه گرائی پیوند نزده‌اند و در فربه‌تر شدن نظام سلطه نقشی ایفاء نمی‌کنند.

وزیرخارجه کشورمان افزود: راز پیشرفت و توسعه کشورهایی که مصمم به حفظ استقلال خود در جهانی که کشورهای استعماری، سعی در تعمیق وابستگی سایر کشورها را دارند، چشم فروبستن از حمایت های مشروط این کشورها و اعتماد به ظرفیت های داخلی و همچنین به مشارکت گذاشتن ظرفیت های خود با کشورهای همسو است ، سیاستی که جمهوری اسلامی ایران از چهار دهه قبل تاکنون و پس از انقلاب اسلامی در پیش گرفته و خوشبختانه با همین رویکرد موفق به کسب دستاوردهای شگرفی در حوزه های مختلف دفاعی، هسته ای و علمی و فناوری شده است. تاجایی که، علیرغم اعمال فشارهای گوناگون و سنگین چهل ساله از سوی کشورهای سلطه طلب، همچنان با اقتدار درحال پیمودن قله های پیشرفت و توسعه می باشد.

این برنامه همکاری با هدف توانمندسازی و تربیت نخبگان بولیویایی در حوزه نانو و تولید مشترک محصولات دانش بنیان نانوئی و همچنین تجاری سازی آن در منطقه آمریکای لاتین به اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ظریف ایران بولیوی سند تفاهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل با شدت بیشتری پاسخ می‌دهیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با یان بورگ، وزیر خارجه مالت اظهارکرد: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

وی افزود:جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

یان بورگ وزیر امور خارجه مالت نیز در این دیدار گفت: مالت خواستار تنش زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل را با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد
  • امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل با شدت بیشتری پاسخ می‌دهیم
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
  • این روزها «همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود»
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • هشدار امیرعبداللهیان به اسرائیل در رایزنی با همتایان خود