Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:15:27 GMT

مجوز احداث انبارهای بنکداران قم صادر شود

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۷۷۳۱

مجوز احداث انبارهای بنکداران قم صادر شود

سید ابراهیم صحفی روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: سه سال پیش تفاهم نامه‌ای میان اتاق اصناف و شرکت شهرک‌های صنعتی قم منعقد و پیرو آن حدود ۷۰ قطعه زمین موجود در شهرک شهاب توسط شرکت شهرک‌های صنعتی به بنکداران فروخته و هزینه آن نیز به طور کامل پرداخت شد.
شهرک شهاب در کیلومتر ۵ آزاد راه قم - تهران واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: برغم دستور استاندار قم و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی کشور هنوز مجوز احداث در این شهرک‌ها صادر نشده در حالی که هزینه شارژ آن دریافت می‌شود.
وی گفت: شرکت شهرک صنعتی نیز به طور رسمی اعلام کرده که مجوز احداث را به دلیل مشکلات اداری و ناهماهنگی بین دستگاهی صادر نمی‌کند.
وی با اشاره به معضلات ترافیکی ایجاد شده در سطح شهر قم ناشی از استقرار واحدهای بنکداری گفت: این واحدها که بیشتر در خیابان مولوی و هدف قرار دارند، آمد و شد خودروهای امدادی به بیمارستان آیت الله گلپایگانی را با کندی مواجه کرده‌اند.
صحفی با تاکید بر اینکه بورس اصلی واحدهای مذکور در خیابان‌های یاد شده است ولی بیشتر نقاط شهر و حتی در جاده قم - کاشان و جاده کوه سفید نیز وجود دارند و برخی دارای انبارهای چند هزار متری می‌باشند، افزود: برای سامان دهی این واحدها مقرر شد، شهرک شهاب ایجاد، و شرایط مورد نیاز جهت مرمت و بازسازی بافت‌های فرسوده و قدیمی در معابر پر تردد و شلوغ شهر فراهم شود.
این عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف قم با اشاره به وجود ۱۸۰ واحد بنکداری فعال در قم در تبیین محاسن انتقال بنکداری ها به خارج از شهر گفت: با این اقدام بنکداران در انبارهای بهداشتی و استاندارد فعالیت می‌کنند، و نظارت بر عرضه و توزیع کالا توسط آنها نیز به نحو مطلوب‌تری صورت می‌گیرد و ظرفیت استان از نظر دپوی کالاهای اساسی افزایش پیدا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: تجمیع کامل بنکداری‌های قم در این شهرک باعث ارتقا قم در سطح کشور خواهد شد.
وی با بیان اینکه این شهرک حدود ۱۷۰ هکتار است، گفت: دراین شهرک ۲۵ هکتار برای بنکداران، ۱۰ هکتار سوهان پزی ها و بخشی از آن نیز برای صنف چاپخانه داران در نظر گرفته شده و ۱۰ صنف دیگر را نیز می‌توانیم به این مکان منتقل کنیم، ولی مجوز آن داده نمی‌شود.
صحفی با بیان اینکه اعتبار احداث این شهرک از محل سرمایه گذاری بنکداران تأمین شده است، گفت: متراژ زمین‌های واگذار شده در این شهرک از ۵۲۵ متر، ۸۹۰ متر، یک هزار و ۲۵۰ متر تا بیش از سه هزار متر مربع می‌باشد و هر یک از بنکداران به فراخور حال خود قطعه زمینی را خریداری کردند.
وی گفت: درحال حاضر تنها مجوز ساخت دو سالن انباری در ۲ قطعه زمین یکهزار و ۲۵۰ متری شهرک داده شده و این دو سالن با ۳۰ میلیارد ریال هزینه‌ای که برای آن صورت گرفته تکمیل شده است.
وی ادامه داد: سه سال پیش هزینه ساخت هر سالن این شهرک متری سه میلیون ریال بود ولی اکنون ۱۶ میلیون ریال برآورد می‌شود.
۷۴۰۳/‏‬ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵ هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد

شهرستان‌های های خوی، مهاباد و ارومیه در صدر جدول رتبه بندی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی در حذف پروانه‌های کاغذی قرار داشته و شهرستان‌های چهاربرج، چالدران و باروق در قعر این جدول حضور دارند.

براساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های قدیمی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌یکتا) شوند و از ۱۴۰۳ کسب‌وکار‌هایی که شناسه‌یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقدمجوز محسوب می‌شوند.

متقاضیان می‌توانند ️با ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوز‌ها mojavez.ir، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوزالکترونیکی شناسه‌یکتا دریافت کنند.

با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب وکار‌هایی که مجوزالکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اجرای ۷ طرح برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۱۵ هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان
  • مجوز احداث باغ مادری انار در استان گلستان صادر شد
  • ۳۲۵۹ مجوز سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد
  • جرایم قاچاق آب در خواف بازدارنده نیست
  • بیش از ۲۳۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان صادر شد