Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که اخذ مالیات از خانه‌های خالی تاثیری بر کنترل قیمت مسکن ندارد،‌ گفت:‌ عده‌ای از بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده اما نتوانسته‌اند اقساط آن را پرداخت کنند و به همبن دلیل بانک‌ها خانه‌های این افراد را تملک می‌کنند. ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان این‌که بخشی از خانه‌های خالی کشور متعلق به بانک‌هاست، اظهار کرد:‌ این مسئله بیشتر در تهران صادق است، از طرف بخش دیگری از خانه‌های خالی موجود در کشور به این موضوع برمی‌گردد که اشخاصی برای خرید مسکن از بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده‌اند، اما نتوانسته‌اند اقساط آنرا بازپرداخت کنند و به همین دلیل نیز بانک‌ها این قبیل خانه‌ها را تملک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که گفته می‌شود بانک‌ها در بخش مسکن ساخت و ساز می‌کنند درست است، ادامه داد:‌ قبلا بانک‌ها این کار را می‌کردند و ساختمان‌های زیادی در تهران وجود دارد که آنها را بانک‌ها ساخته‌اند. به‌عنوان مثال در محله سیروس تهران صندوق سرمایه‌گذاری مسکن بانک مسکن ساخت و ساز انجام داده است.

وی با اشاره به این که نمی‌توان ارزیابی درستی از این داشت که چه میزان از این خانه‌های خالی را می‌توان برای سیاست‌های کنترلی دولت به کار گرفت،‌ تاکید کرد:‌ اساسا 5 درصد واحدهای مسکونی در کشورها باید به‌عنوان ذخیره جهت استفاده ابزاری دولت برای کنترل بازار وجود داشته باشد، اما در ایران نتوانسته‌ایم از این ابزار به درستی استفاده کنیم.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با یادآوری این‌که بر اساس آمار نفوس و مسکن سال 95 بالغ بر 1.3 میلیون واحد مسکونی نسبت به خانوار کمبود داشته‌ایم، اظهار کرد:‌ معتقدم اخذ مالیات بر خانه‌های خالی تاثیر آنچنانی در کنترل قیمت‌ها نمی‌گذارد، چراکه گرانی‌های مسکن ریشه در تورم  عمومی کشور دارد. این گرانی‌ها دومینه‌وار آغاز شده و در تمام مناطق حتی مناطق کم‌برخوردار شهری نیز افزایش قیمت به دلیل تورم را شاهد بوده‌ایم.

«خونه خالی»|خبر جدید وزیر راه؛ اخذ مالیات از خانه‌های خالی با راه‌اندازی سامانه ملی املاک«خونه خالی»|افزایش هزینه ساخت یک مترمربع مسکن به 3.5 میلیون تومان«خونه خالی»|شوک مثبت ورود خانه‌های خالی به بازار/ وقتی دورنمای سوداگری کور می‌شود«خونه خالی»|اما و اگرهای اجرا نشدن قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی«خونه خالی»|سلطان خرید و فروش مسکن در تهران با معامله 1000 خانه

پورحاجت پیش‌تر با یادآوری افزایش بیش از 100 درصدی قیمت مسکن طی یکسال و چند ماه گذشته، اظهار کرد: هزینه های تولید مسکن متاثر از مولفه های متعددی است؛ مصالح ساختمانی و دستمزدها روی قیمت تمام شده تاثیر بیشتری دارند. بخش دیگری از هزینه ها مربوط به دستگاه‌های متخلف خدمات رسان از جمله آب، برق، شهرداری، خدمات مهندسی و ... است.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت به تنهایی بدون خدمات به طور متوسط به 3.5 میلیون تومان افزایش یافته است، افزود: به عنوان مثال در هر مترمربع ساختمان 5 طبقه 100 کیلوگرم فولاد مصرف می شود. قیمت هر کیلوگرم نیز حدود 5000 تومان است که هزینه بسیار بالایی را به تولیدکننده وارد می کند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به این که حدود 2.5 درصد هزینه‌های تمام شده مسکن مربوط به سیمان است، یادآور شد: بر اساس آخرین برآوردها در اهواز که توسط  دانشگاه شهید چمران انجام داده، متوسط هزینه هر مترمربع واحد مسکونی به حدود 3.9 میلیون تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط محمد اسلامی وزارت راه معاونت مسكن وزارت راه قیمت مسکن بازار مسکن وام مسکن پرونده "خانه‌های خالی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمد اسلامی وزارت راه معاونت مسكن وزارت راه قیمت مسکن بازار مسکن وام مسکن محمد اسلامی وزارت راه معاونت مسكن وزارت راه قیمت مسکن بازار مسکن وام مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟

بررسی بازار نشان می‌دهد امروز برخی از پرطرفدار‌های داخلی با کاهش جزئی قیمت مواجه شدند. به گفته فعالان بازار خودرو عوامل متعددی از جمله کاهش قدرت خرید مردم، افزایش نرخ تورم و کاهش تقاضا برای خودرو در کاهشی شدن بازار نقش دارند.

 

به گزارش اکو ایران، افت نرخ دلار در بازار یکی از دلایلی است که می‌توان نوسان قیمت در بازار امروز را به آن نسبت داد، روندی که موجب شده تا فعالان این بازار به این نکته اشاره کنند که پیش‌بینی روند آینده بازار خودرو دشوار شده است. با این حال، با توجه به شرایط اقتصادی و سیاست‌های دولتی می‌توان انتظار داشت که بازار در کوتاه‌مدت با نوسانات و عدم ثبات روبرو باشد.

رصد بازار نشان می‌دهد امروز «دنا پلاس توربو اتومات» با کاهش ۱۱ میلیونی در بازار قیمت گذاری شد و بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد و «پژو ۲۰۷ پانوراما اتومات» هم امروز با رشد ۸ میلیونی بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودرو‌های «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک»، «هایما S۷»، «تارا اتومات V۲»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار «دنا پلاس توربو اتومات» یک میلیارد و ۸۹ میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته افتی ۱۱ میلیونی را تجربه کرد. «پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک» هم با افزایش ۸ میلیونی ۱۰۸۸ میلیون تومانی شد. از سوی دیگر «هایما S۷» هم در بازار یک میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومانی شد و تغییر قیمت نداشت. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها «تارا V۲ اتومات» هم امروز بدون تغییر ۹۹۳ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر در میان پرطرفدار‌های ایران خودرو امروز «پژو پارس LX» هم در بازار ۸۸۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت و «رانا پلاس» هم ۶۴۳ میلیون قیمت خورد و رشد ۳ میلیونی داشت.

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودرو‌های «شاهین G»، «تیبا صندوقدار SX»، «تیبا هاچ‌بک EX»، «کوییک دنده‌ای R»، «کوییک دنده‌ای S» و «ساینا دنده‌ای S» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، امروز «شاهین G» در بازار ۷۶۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهش یک میلیونی داشت. در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R دنده‌ای» بدون تغییر در بازار ۴۵۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک دنده‌ای S» هم ۴۴۳ میلیون تومانی شد و رشدی ۴ میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تیبا هاچ‌بک EX» هم ۴۲۰ میلیون تومانی ماند. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم امروز ۴۴۹ میلیون تومان قیمت خورد و افت یک میلیونی داشت و «اطلس» خودرو جدید سایپا هم با افزایش ۵ میلیونی ۵۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دیگر خبرها

  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی