Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@02:33:46 GMT

۴۹۵ فرصت شغلی در بخش کشاورزی کردستان ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۷۸۸۲

۴۹۵ فرصت شغلی در بخش کشاورزی کردستان ایجاد شد

معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان فرصت شغلی جدید در قالب پرداخت تسهیلات به ۵۰۵ طرح به میزان ۳۲۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال ایجاد شده که علاوه بر آن ۱۸۱ فرصت شغلی نیز در بخش‌های مختلف این صنعت ثبیت شده است.

خلیل فعله گری گفت: بخش‌های مختلف تسهیلات پرداختی امسال از محل بودجه ۹۸ و شامل کمک بلاعوض آبیاری تحت فشار بند «د»  تبصره ۴ قانون بودجه، خط اعتباری مکانیزاسیون، اشتغال پایدار روستایی، بند الف تبصره ۱۸ استانی، بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه و منابع دفتر امور روستایی استانداری کردستان (تفاهم نامه بانک سینا) بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بیشترین میزان تسهیلات پرداختی مربوط اشتغال پایدار روستایی به مبلغ ۲۳۱ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال و پس از آن مربوط به کمک بلاعوض آبیاری تحت فشار بند «د»  تبصره ۴ قانون بودجه به میزان ۵۲ میلیارد و ۶۲۷ میلیون بود که به ترتیب در نتیجه ۴۹۵ فرصت شغلی ایجاد و ۱۴۱ فرصت شغلی نیز تثبیت شد.

فعله گری افزود: امسال از منابع مختلف بودجه ۹۸ برای توسعه بخش کشاورزی این استان پنج هزار و ۴۲۷ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال تسهیلات مصوب شده که تاکنون ۲ هزار و ۶۳۲ میلیارد و ۵۲۳ میلیون ریال از این میزان به بانک های عامل تخصیص یافته است.

استان کردستان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است.

کشاورزان این استان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل دارند و جمعیت بهره بردار کشاورزی ۱۱۵ هزار نفر است.

این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که ۳۵۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.

عدم فرآوری محصولات باغی و زراعی از جمله چالش های حوزه بخش کشاورزی است که به گفته مسئولان سازمان جهاد کشاورزی کردستان سالانه تنها ۳۳ درصد از این تولیدات فرآوری می شوند.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال کردستان توسعه اقتصادی کشاورزی تسهیلات بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته‌ امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان استان ایجاد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد عرب امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های خوداشتغالی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: 4 هزار و 12 طرح خوداشتغالی، مشاغل خانگی و پیمانکاری ویژه نیازمندان اجرا شده که برای 4 هزار و 235 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و مشارکت این افراد در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، طرح‌های مشاغل خانگی و خود اشتغالی در استان اجرا شد که در این راستا 4 هزار و 761 میلیارد ریال از منابع امدادی و بانکی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار و 892 طرح در روستا و 2 هزار و 120 طرح در شهر اجرا شده است.

عرب با بیان اینکه توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت‌ حمایت یکی از مهمترین رویکردهای این نهاد است افزود: یک هزار و 496 طرح توسط زنان و 2 هزار و 516 طرح توسط آقایان در سطح استان اجرا شده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال