Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@12:55:27 GMT

طرح هر مسجد، ساخت یک خانه در بهاباد آعاز شد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۸۱۸۵

طرح هر مسجد، ساخت یک خانه در بهاباد آعاز شد

سرهنگ سعید دهقان ده جمالی شامگاه سه شنبه در نشستی در محل فرمانداری بهاباد اظهار کرد: در این طرح، هر مسجد مسئولیت ساخت یک خانه برای سیل زدگان کشور را به عهده دارد و هر یک از کسبه‌ تامین یک قلم کالای اساسی مورد نیاز افراد آسیب دیده را عهده‌دار شد.

وی تصریح کرد: محور طرح در این شهرستان مساجد انتخاب شدند و هدف از این کار جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیران برای بازسازی یا نوسازی خانه‌های آسیب‌دیدگان سیل امسال در استان‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد گفت: سازمان بسیج مستضعفین اجرای طرحی با نام جهاد همبستگی ملی را برای کمک به سیل‌زدگان در سراسر کشور آغاز کرد و مردم بدون شک استقبال شایسته‌ای از این طرح خواهند کرد.

وی ادامه داد: بسیجیان و پاسداران شهرستان با مردم سیل‌زده در برخی استان‌ها همگام شدند و به یاری آن‌ها شتافتند و در اجرای طرح جهاد همبستگی ملی نیز پیشتاز میدان خواهند بود.

دهقان با تاکید بر توجه رؤسای هیأت‌های مساجد شهرستان مبنی بر کمک رسانی در اجرای این طرح گفت: در بهاباد سه پایگاه مقاومت در سه مسجد به عنوان نمونه( پایلوت) برای ارسال کمک‌ها و اعزام متخصصان ساخت و ساخت منازل مسکونی انتخاب شدند و دیگر مساجد نیز قرار شد کمک‌های خود را جهت ساخت و ساز به این پایگاه‌ها تحویل دهند.

وی بابیان اینکه این طرح ۲ ویژگی مهم دارد یکی مردمی بودن و دیگری مسجد محوری بودن آن است افزود: جهاد همبستگی ملی برای سیل‌زدگان طرحی جهادی و با تفکر بسیجی است که تمام کشور را به تکاپو واداشته است.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد بهاباددر فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

۹۸۷۷/ ۲۰۴۷/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ دردناک جوان ۲۴ ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد

به گزارش صدای ایران به نقل از رکنا، هر ساله با شروع فصل گرما شاهد حضور جوانان در حاشیه رودخانه‌ها و دریاچه‌های شهرستان مسجد سلیمان هستیم که این حضور خالی از خطر و حادثه نیست.طی دو سال اخیر بارها خبر غرق شدن جوانان در شهرهای مسجدسلیمان، اندیکا و لالی شنیده شده و بنا بر شنیده ها از سال ۱۴٠٠ تاکنون حدود ۶٠ نفر از جوانان این سه شهر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند و هیئت شنا مسجدسلیمان علیرغم کمبود امکانات و تجهیزات به تنهایی جور خارج کردن غرق شدگان را کشیده است.


رسانه های شهرستان و مسئولان سابق نجات غریق شهرستان مسجدسلیمان بارها این مسئله را فریاد زده اند اما همچنان شاهد اخبار غم انگیز از دست دادن جوانان‌مان هستیم. بی شک احداث پایگاه ساحلی در منطقه ای چون پل لالی می توانست به کاهش تلفات کمک کند.چند روز گذشته نیز میثم مرادی غواص و نجات غریق مسجدسلیمانی در حین انجام وظیفه داوطلبانه خود در قبال همشهری غرق شده که چندی پیش دچار سانحه شده بود به دلیل کمبود امکانات و فرسودگی وسایل غواصی جان خود را از دست داد.

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد
  • افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد 
  • برگزاری اولین دوره مسابقات فوتشال در کلات
  • مرگ دردناک جوان ۲۴ ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد
  • خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن
  • آمادگی شهرستان‌های بافق و بهاباد برای مدیریت سیلاب
  • تغییر نگرش از رویکرد کنترل سیلاب به سمت مدیریت سیلاب
  • جاری‌ شدن سیل در رودخانه آسفیچ شهرستان بهاباد + فیلم
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال
  • ضرغامی: میراث ملموس و ناملموس از هم جدا نیستند