در شب پایانی «ستاره ساز» چه گذشت؟ /کنایه علی پروین به هزینه میلیاردی باشگاه ها
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۸۴۰۸
در آخرین قسمت از فصل نخست مسابقه تلویزیونی ستاره ساز شب گذشته یکم مردادماه به روی آنتن شبکه سه سیما رفت.
اخبار فرهنگ و هنر _ این رویداد مهیج فوتبالی که برای نخستین بار در قالب یک مسابقه استعدادیابی تلویزیونی پای به قاب رسانه ملی گذاشته بود طی ۵۴ قسمت مراحل مختلف گزینش آماده سازی رقابت مقدماتی و فینال خود را طی کرد و در نهایت مرحله نهایی آن طی سه هفته گذشته با حضور ۶ نوجوان برتر دنبال شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
شیوه داوری و انتخاب افراد برگزیده دوره نخست این مسابقه، بر پایه آرای مردمی و رای داوران باسابقه آن استوار بود که در بخش آرای مردمی در حدود ۹ میلیون رأی از سوی مخاطبان برای انتخاب ستاره برتر ثبت شد.
این برنامه در قسمت نهایی خود که شب گذشته با حضور ویژه علی پروین ستاره سالهای دور فوتبال ایران و اسطوره باشگاه پرسپولیس پخش شد، برترین ستارههای خود را شناخت.
در بخش ابتدایی این برنامه تندیس نشان اخلاق به خوش اخلاقترین بازیکنان دوره نخست این مسابقه تقدیم شد.
محمد پورجلالی نشان اخلاق دوره نخست این مسابقه را بخاطر فداکاری در حین یکی از مسابقات و کمک با بازیکن رقیب خود در مسابقه مرحله نجات دریافت کرد.
در بخش دوم ستاره ساز پرویز برومند دروازه بان سابق تیم ملی ایران و تیم باشگاهی استقلال در برنامه حاضر شد و به اعلام نتایج این بخش پرداخت. برومند که خود داوری بخش دروازهبانان این دوره را برعهده داشت ارشیا برزگر زاده را به عنوان دروازه بان برتر انتخاب کرد. همچنین سیاوش امیری، آرین شفاهی و حسن حسینی به ترتیب نفرات بعدی برگزیده این بخش بودند.
علی پروین، اسطوره فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس در بخش انتهایی این برنامه برای اهدای جوایز اصلی ستاره ساز حاضر شد.
طبق اعلام علی پروین مرتضی سجادی با کسب بیشترین امتیاز فردی رای داوران و آرای مردمی توانست قاطعانه تندیس ستاره برتر دور نخست مسابقه بزرگ ستاره ساز را کسب کند و برنده جایزه ۱۰۰ میلیون تومانی این مسابقه شود.
همچنین علیرضا صفری و عباس کهریزی به ترتیب در رتبههای دوم و سوم این مسابقه قرار گرفتند تا به ترتیب برنده جوایز ۴۰ و ۲۰ میلیون تومانی ستاره ساز شوند.
از میان ۶ بازیکن راه یافته به بخش فینال ستاره ساز میلاد بهرامیان امیرحسین شهسواری و محمد پورجلالی نیز نفرات چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند. همچنین بازیکنان برتر ستاره ساز با نمایش قابلیتهای خود توانستند از هم اکنون توجه باشگاههای معتبر داخلی را برای عقد قرارداد همکاری جلب کنند و راهی تیمهای حرفهای لیگ برتر رده سنی خود شوند.
در بخش انتهایی برنامه علی پروین پیرامون برنامه ستاره ساز گفت: من خیلی خوشحالم که این برنامه ساخته شده است. چراکه باشگاههای ما سرمایهای برای فوتبال پایه در نظر نمیگیرند درحالی که فوتبال پایه اساس فوتبال بزرگسالان است. امیدوارم این برنامه ادامه دار و تاثیر گذار باشد.
وی عنوان کرد: بیشتر مواقع برنامه را تماشا میکردم و مطمئنم عمده بازیکنان لیگ برتری ما حتی آیتمهای این برنامه را نمیتوانند به راحتی طی کنند! باشگاههای ما برای بازیکنی ۴ میلیارد هزینه میکنند، اما یک میلیون به بازیکن پایه نمیدهد. خلاصه امیدوارم این اتفاق ادامهدار باشد.
مسابقه استعدادیابی «ستاره ساز» به کارگردانی نیما بانک، تهیه کنندگی جواد فرحانی و اجرای محمدرضا احمدی با موضوع کشف استعدادهای فوتبال به شناسایی ستارههای آینده ایران در سراسر کشور میپردازد. فیروز کریمی، خداداد عزیزی، ادموند بزیک و مجتبی جباری داوران فصل نخست این مسابقه استعدادیابی بودند. فصل دوم «ستاره ساز» بزودی تولید خود را آغاز خواهد کرد.
منبع: افکارنيوز
کلیدواژه: علی پروین مسابقه تلویزیونی مسابقه ستاره ساز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
به جایی در موسیقی رسیدیم که بعضیها با زیر ابرو برداشتن و شلوار پاره درآمد میلیاردی دارند...| مدیران ما برده ستارهها شدهاند!
به گزارش همشهری آنلاین، در ابتدای این نشست، مسعود کوثری درباره وضعیت موسیقی در سال ۱۳۵۷، موسیقی کابارهای، کوچهبازاری، گلهایی ملی و پاپ صحبت کرد و اذعان کرد: در سالهای اخیر در موسیقی سمفونیک دچار فروپاشی شدیم.
او ادامه داد: بازار اقتصادی و سیاستهای هنری دولتهای بعد از انقلاب اسلامی چندان پر رونق نیست و در این زمینه مقصر بودهاند. ما در مدیریت موسیقی ایران نتوانستیم به اقتصاد موسیقی سر و سامان دهیم و به دلیل همین اقتصاد کوچک، بسیاری از استعدادها فرصت بروز ندارند. در موسیقی خانوادهگرایی و مهاجرت پنهان نیز زیاد داریم که گاهی برخی هنرمندان ما مجبور میشوند، مهاجرت و ترک وطن را بپذیرند.
صدا و سیما پولهای میلیونی به خوانندگانی میدهد که حتی زحمت خواندن به خودشان نمیدهندرضا مهدوی نیز در ابتدای صحبتهای خود با اشاره به عملیات «وعده صادق» در چند روز گذشته گفت: موسیقیدان در این واکنش مهم نظام باید کار خودش را نشان دهد؛ چرا الان هنرمند ما در سکوت است؟ اگر هنرمندان مثل نظامیها جواب دندان شکن ندهند، قافیه را باختهاند؛ منظورم واکنشی است مثل کارهای فرهنگی شهید آوینی که کارستان میکرد.
او ادامه داد: امروز صدا و سیمای ما پولهای میلیونی به خوانندگانی میدهد که حتی زحمت خواندن به خودشان نمیدهند و پلیبک میکنند. اگر شهید آوینی زنده بود این وضعیت را برنمیتابید. او واقعا موسیقیشناس بود.
این هنرمند در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما دهه ۶۰ پرباری برای موسیقی بعد از انقلاب اسلامی داشتیم. چهرههایی آمدند و جانانه با وجود محدودیتها کار کردند؛ هرچند که برخی محدودیتها را برنتابیدند و رفتند و برخی خودیها که از بیگانه بدترند، به آنها بیمهری کردند. جناب استاد میرزاده نابغه موسیقی بود؛ بیش از ۷۰ درصد از موسیقی جنگ و انقلاب را تنظیم کرد اما هیچ وقت اسمش جایی نیامد و حقوقی هم نمیگرفت اما هیچ وقت از او تجلیل نشد. اسفندیار قرهباغی قبل از انقلاب قرار بود در ایتالیا اپرا بخواند اما چون انقلابی بود، ماند و غیر از سرودهای انقلابی نخواند اما هیچوقت در جشنواره فجر از او تجلیل نشد. این بیمهریها باعث شد، بعد از دهه ۷۰ مسیر را گم کنیم.
مهدوی تاکید کرد: موسیقیدانان قبل انقلاب اسلامی، همان وفادارترین موسیقیدانان بعد از انقلاب اسلامی بودند، اما بیمهری دیدند. ما از بعد از دولت سازندگی به موسیقیای چسبیدیم که اهالیاش با زیر ابرو برداشتن و شلوار پاره درآمد میلیاردی کسب کردند.
این پژوهشگر با اشاره به کمکاری متولیان موسیقی در برهه زمانی فعلی اظهار کرد: گروه تنبورنوازان که قطعه «مردان خدا» را به اذن امام (ره) زنده در تلویزیون اجرا کردند، الان کجا هستند؟ این گروه چه شد؟
ما نسل جوان را از دست دادیمبخش دیگری از این نشست به عوامل حذف برخی گونههای موسیقی مثل موسیقی گلهایی اختصاص داشت که مسعود کوثری در این باره توضیح داد: یکی از دلایلش این است که مرکز حفظ و اشاعه با نگاهی اگزوتیک و موزهای درست شد و این روحیه در افراد وجود داشت. نکته دوم اینکه یک نوع خصلت خانقاهی در سبک آموزش مرکز حفظ و اشاعه وجود داشت و روحیه اهل اخوت در این افراد دیده شد که در نهایت هم خیلیها مثل زندهیاد لطفی نتوانستند با آن کنار بیایند و از مرکز بیرون آمدند. نکته سوم اینکه تعریف مشخصی از سنت وجود نداشت. خود سنت در ارتباط با مدرنیته پیدا شده است. تعریف درستی از موسیقی سنتی وجود نداشته است و خود اهالی مرکز حفظ و اشاعه نتوانستند چندان شکوفا شوند.
این استاد دانشگاه درباره وضعیت فعلی موسیقی پاپ نیز گفت: موسیقی در جهان وارد مراحل جدیدی شده است که با گذشته بسیار متفاوت است. ما بهره موسیقیدانان تا سال ۵۷ را بردیم اما نتوانستیم، استفاده کنیم. ما نسل جوان را از دست دادیم. آمدیم موسیقی را درست کردیم و آدم میانسال جذب کردیم. نسل جوان از دست ما در رفت و ذائقهاش عوض شد. در عرصه موسیقی مدیران لایقی داشتیم که شیوه مدیریتشان آنها را ناکارآمد کرده بود. محدودیتهایی که به آنها اعمال شده بود، نمیگذاشت تمام و کمال کار کنند.
یادمان باشد، «پول» تولید هنر نمیکندرضا مهدوی نیز در این باره با بیان مثالی گفت: آقای سراج سال۶۰ اثری را با حوزه هنری تولید کردند که ۱۵ دقیقه بود و سالها مداوم از رسانه ملی پخش میشد اما دیگر رسانه آن را پخش نمیکند. آیا دستهایی در کار است یا آگاه نیستند؟ شاید هم به اشتباه فکر میکنند زمانش گذشته است! اگر همچین فکری دارند پس باید مولانا پژوهی را هم کنار بگذارند. سنت یعنی اصول! در همین حوزه هنری زمانی که هیئتی اداره میشد، آثار خوب بیرون میآمد اما از وقتی تبدیل به سازمان اداری شد، ساز و کار تغییر کرد. یادمان باشد، «پول» تولید هنر نمیکند.
مدیران ما برده ستارهها شدهاند!او در بخش دیگری از سخنانش درباره نحوه مدیریت فعلی موسیقی اظهار کرد: مدیران ما برده ستارهها شدهاند. در نوروز چهرههای سینمایی را با میلیونها پول دعوت میکنند اما در این برهه تاریخی و بعد از عملیات مهم «وعده صادق» که بیانگر اقتدار نظامیان و مهندسان ایرانی است، «باز هوای وطنم آرزوست» را پخش نمیکند!
مهدوی معتقد است: ما برنامههای تخصصی را تعطیل کردیم اما جشنوارههایی برگزار میکنیم که رسما «شو» هستند. الان فقط شرکتها و موسسات موسیقی آمدهاند و میگویند خواننده روی صحنه چه بخواند و چه بپوشد؟ کنسرتشان هم پر میشود؛ چون برای خوانندهشان در اتوبان بیلبورد میگیرند اما کسی برای موسیقی دستگاهی این کار را نمیکند. متاسفانه مدیریتهای موسیقی در ایران «پول» را انتخاب کردند.
مسعود کوثری نیز در بخش دیگری از این نشست درباره نسبت موسیقی فعلی به انقلاب اسلامی گفت: بهتر است به جای رابطه موسیقی با انقلاب راجع به رابطه موسیقی با فرهنگ ایران صحبت کنیم. ما هیچ تصویری از رابطه موسیقی با فرهنگ نداریم. بهتر است یک بازنگری در این باره انجام شود.
در حق ایرج «کملطفی» شدرضا مهدوی نیز در همین باره گفت: در حق برخی هنرمندانمان کملطفی کردیم؛ مثلا در حق ایرج کملطفی شد. اگر سالها به انزوا نمیرفت، زودتر پا به عرصه میگذاشت، درجه سهها درجه یک نمیشدند. مدیریت یکپارچه راهکار ماست. اینهمه وقت گذاشتند و سند موسیقی نوشتند، حالا یک عده میگویند اجرا نمیکنیم. عدهای از بزرگان موسیقی میگویند چرا با ما درباره سند مشورت نشد؟ خب چرا مشورت نکردند؟
مسعود کوثری نیز درباره سند موسیقی اظهار کرد: سندنویسی هیچ فایدهای ندارد. ما صدها سند و شورا درست کردیم و هیچوقت راه به جایی نبردیم؛ پیش از هرچیزی باید صداهای مختلف را در ایران بشنویم و آن را لحاظ کنیم.
کد خبر 845104 منبع: ایسنا برچسبها موسیقی ایرانی كنسرت موسيقى خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا