Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@09:18:21 GMT

چهار استراتژی اندونزی برای تشویق به گردشگری حلال

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۸۴۲۸

چهار استراتژی اندونزی برای تشویق به گردشگری حلال

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی؛ جریان توسعه گردشگری حلال در اندونزی هنوز در ماندالیکا، لومبوک میانی و نوساتِنگارای غربی متمرکز است. از سوی دیگر، اندونزی به نگاه مرکز مطالعات «شاخص جهانی سفر مسلمانان» (Global Muslim Travel Index) دارای 10 مقصد برتر توریستی حلال در سطح جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت گردشگری اندونزی اعلام کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای گردشگری حلال در ماندالیکا به 2 میلیارد دلار یا حدود 28 تریلیون روپیه رسیده است، چرا که ماندالیکا به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی گردشگری با امتیاز و ویژگی گردشگری دریایی تعیین شده است.

بنابراین، حداقل چهار استراتژی اصلی وجود دارد که برای تشویق به توزیع برابر سرمایه‌گذاری، در 9 مقصد توریستی حلال دیگر در اندونزی اجرا می‌شود.

نخست، تسهیل مقررات صدور مجوز سرمایه‌گذاری است که تشکیل یک اکوسیستم اداری کارآمد را تشویق می‌کند و در این صورت، سرمایه‌گذاران از بخش گردشگری حلال استقبال خواهند کرد.

دومین استراتژی همکاری با وزارتخانه‌ها و مؤسسات مربوطه برای بهبود زیرساخت‌های فیزیکی و غیر فیزیکی در مناطق گردشگری است. تقویت زیرساخت‌ها بر رتبه‌بندی کارهای تجاری که از سوی مؤسسات بین‌المللی ارزیابی می‌شود، تأثیر می‌گذارد.

گام سوم تقویت تمام خدمات مدیریت منطقه گردشگری حلال برای گردشگران است. علاوه بر این، باید خدمات برای عوامل کسب و کار توسط دولت محلی (استانداری و شهرداری) به خوبی اجرا شود.

قدم چهارم که سخت‌ترین کار محسوب می‌شود، تقویت منابع انسانی در بخش گردشگری است. حل چالش کیفیت منابع انسانی برای دولت اندونزی کار آسانی نیست. در حال حاضر، انجام انواع مختلف مانند صدور گواهینامه یا مجوز و آموزش آغاز شده است.

علاوه بر تقویت مناطق گردشگری، وزارت گردشگری تبلیغات و ترویج گردشگری را باید انجام دهد یا به عبارت دیگر به بازاریابی مطلوب در بازار جهانی بپردازد. دولت اندونزی در حال حاضر بر روی استراتژی‌هایی برای جذب گردشگران از کشورهای همسایه (گردشگری مرزی) و بسته‌های تبلیغاتی با تخفیف تمرکز می‌کند.

همانطور که اشاره شد، علاوه بر منطقه گردشگری حلال در ماندالیکا، اندونزی هنوز دارای 9 مقصد توریستی حلال است که بهترین امتیاز را کسب کرده‌اند و شامل آچه، جاکارتا، سوماترای غربی، جوگجاکارتا، جاوه غربی، جزایر ریاو، مالانگ بزرگ، جاوه میانی و ماکاسار و اطراف آن می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اندونزی استراتژی گردشگری حلال قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب اوت های دقیق و دیدنی پراتاما آرهان، بازیکن جوان تیم ملی اندونزی / فیلم

پرتاب اوت های دقیق و دیدنی پراتاما آرهان، بازیکن جوان تیم ملی اندونزی / فیلم

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • پرتاب اوت های دقیق و دیدنی پراتاما آرهان، بازیکن جوان تیم ملی اندونزی / فیلم
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال
  • کوچ ملی‌پوش والیبال ایران به اندونزی!
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد