Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نادر سقا، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در نشست روز گذشته، اول مرداد با حامد رضایی، مسئول استانی دفتر سازمان فضای مجازی سراج در اردبیل گفت: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اهداف و اقدامات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل در خصوص فضای مجازی، تبیین تأثیر فضای مجازی بر آینده انقلاب اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص فضای مجازی افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به بحث فضای مجازی توجه ویژه‌ای دارد باید ما نیز برنامه‌ریزی مهمی برای فعالان فضای مجازی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل داشته باشیم.

سقا از برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی برای آموزش سواد رسانه‌ای در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: در راستای آگاهی‌بخشی به فعالان فضای مجازی و آموزش سواد رسانه‌ای برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی متنوعی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل تدارک دیده شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل با بیان اینکه اعضای انقلابی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل می‌توانند در آینده انقلاب تأثیرگذار باشند، بیان کرد: فعالان انقلابی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برای تحقق گام دوم انقلاب در فضای مجازی تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان باید مراقب انحرافات اخلاقی باشند، گفت: جوانان و نوجوانان باید قرآن کریم را مرجع آموزه‌های الهی بدانند و مراقب انحرافات اخلاقی و تهاجم فرهنگی غرب و به‌ویژه از سوی دشمنان ایران اسلامی باشند.

پویا حاجی‌وند

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: کانونهای فرهنگی هنری مساجد جوانان فضای مجازی ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های اجتماعی در گسترش ترویج کتاب موفق عمل کردند

آقای مجتبی صمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی رشد فروش کتاب افزایش یافته است، اما فعالان حوزه کتاب نیازمند تغییر رویکرد و نگرش نسبت به استفاده و بهره گیری از فضای مجازی هستند.

وی برای حل مشکلات و مسائل پیش رو پنج راهبرد و سیاست برای فعالان حوزه کتاب مطرح کرد و گفت: اولین راهبرد زیر ساخت محوری یعنی برنامه و قالب‌هایی است که بتواند فعالیت‌ها و کنش‌های مختلف کاربران و مخاطبان را در حوزه کتابخوانی ترویج کند.

رئیس پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات افزود: دومین راهبرد سواد خود تبلیغی است که مولفان و مترجمان و افرادی که به نوعی تولید کنندگان محتوا هستند باید خودشان بیایند در این فضا وارد شوند و کار تبلیغ و ترویج کتاب‌های خود را انجام دهند.

آقای صمدی گفت: سومین نکته بهره گیری از فرهنگ شهرت است در شرایط کنونی فضای مجازی باعث شده است فرهنگ شهرت شکل بگیرد.

وی افزود: چهارمین راه حل، همیاری ناشران است به این دلیل که قدم اصلی را ناشران باید در عرصه ترویج کتاب خوانی و اثرگذاری در حوزه فضای مجازی و استفاده از این فضا به عهده بگیرند.

رئیس پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات گفت: پنجمین راهبرد ترویج مرور نویسی است به این صورت که دانش آموزان و دانشجویان ما باید این مهارت‌ها را داشته باشند که با هر کتابی مواجه شدند روایت خود را از کتاب‌ها داشته باشد.

بنابر اعلام پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات سال گذشته تنها یکی از تارنما‌های فروش کتاب بیش از یک میلیون نسخه کتاب را از طریق فضای مجازی به فروش رساند.

دیگر خبرها

  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل
  • دادستان اردبیل : عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل شناسایی و دستگیر شد
  •  دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل
  • عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل شناسایی و دستگیر شد
  • عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل دستگیر شد
  • آرامش بازار اردبیل برخلاف شایعات معاندان در فضای مجازی
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند
  • رسانه‌های اجتماعی در گسترش ترویج کتاب موفق عمل کردند