Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@06:25:30 GMT

امنیت در تنگه پابرجاست

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۸۵۳۵

امنیت در تنگه پابرجاست

به گزارش سرويس ساير رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از شبکه خبر:
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور مداوم و رصد خود تامین امنیت تنگه هرمز مهمترین آب راهه انرژی جهان را بر عهده دارند.
تنگه هرمز آب راهه ای بین استان هرمزگان ایران و استان مسندم کشور عمان است که خلیج فارس را به دریای عمان و سپس آب های اقیانوسی متصل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حدود ۶۸ درصد ذخایر شناخته‌شده نفت و گاز طبیعی دنیا در خلیج فارس قرار دارد؛ از این رو بخش اعظم نفت کشورهای ایران، عراق، عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی که همه اعضای اوپک هستند و تمام گاز مایع قطر از طریق هرمز به جهان صادر می شود.
صادرات روزانه بیش از ۱۷ میلیون بشکه نفت خام، یعنی حدود ۲۰ درصد نفت خام مصرفی جهان، تنگه هرمز را به دومین آب راهه پرتردد دنیا تبدیل کرده است؛ نفت استخراج شده در خلیج فارس قالبا به بازارهای آسیا، اروپای غربی و آمریکا صادر می شوند.
باریک ترین بخش تنگه هرمز ۲۱ مایل دریایی (۳۹ کیلومتر) عرض دارد که نیمی از آن جز آب های سرزمینی ایران و نیمی دیگر جز آب های سرزمینی عمان محسوب می شود و محدوده ای در میانه آن به عنوان آب راه بین المللی برای عبور کشتی ها در نظر گرفته شده است.
در مجموع صادرات فرآورده های نفتی خلیج فارس و ۵۰ درصد معاملات تجاری کشورهای منطقه با جهان اهمیت برقراری امنیت در این منطقه را بیش از پیش کرده است.
کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورت بسته‌شدن تنگه‌ی هرمز، بازارهای جهانی نفت با کمبود ۲۰ میلیون بشکه‌ای مواجه می‌شوند و احتمال دارد که بهای نفت از مرز بشکه‌ای ۲۵۰ دلار هم بگذرد. چرا که بسته‌شدن تنگه هرمز به معنای توقف صادرات ۹۰ درصد نفت منطقه و توقف معاملات تجاری بسیاری از کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس خواهد بود.
با این اوصاف شیطنت های آمریکایی ها برای برهم زدن امنیت تنگه هرمز هزینه های بسیاری در برداشته است که از جمله آنها می توان به افزایش ۱۰ برابری نرخ بیمه برای نفتکش های عبوری از تنگه هرمز اشاره کرد. این مساله هزینه فروشندگان و خریداران نفتی را بیش از پیش افزایش داده است.
از این رو به نظر می رسد که کاخ سفید دنبال می‌کند تا بتواند اجماع‌سازی از طریق ائتلاف مورد نظر خود علیه ایران را محقق ساخته و تهران را عامل چنین هزینه‌تراشی‌هایی معرفی کند.

تاکید ایران بر امنیت تنگه
جمهوری اسلامی ایران به عنوان تاثیرگذارترین کشور ساحلی خلیج فارس و دریای عمان همواره امنیت تنگه هرمز را تامین کرده و بر ایجاد ثبات در منطقه با همکاری کشورهای منطقه تاکید داشته است.
ایران همان طور حسن روحانی هفتمین رئیس جمهوری این کشور در سال ۹۲ پس از به روی کار آمدن بر آن تاکید کرد، خود را در جایگاه لنگرگاه امنیت منطقه قرار داده است و حضور کشورهای بیگانه در محدوده تنگه هرمز را مخل امنیت می داند.
روحانی اوایل تابستان امسال پیش از حضور در اجلاس کشورهای عضو شانگهای بار دیگر حفظ امنیت در منطقه بسیار حساس خلیج فارس و خاورمیانه را برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تلاش ما همواره حراست و حفاظت از صلح و امنیت منطقه بوده و این حساسیت خود را نسبت به امنیت کشورهای همسایه و منطقه، طی سالهای گذشته در عمل نشان داده ایم.
با این حال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام منطقه عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز با حضور نیروهای نظامی بیگانه بار دیگر با تنش هایی روبه رو شد که از جمله آنها می توان به تبلیغات آمریکایی ها برای حضور ناوهای هواپیمابر این کشور در خلیج فارس، خرابکاری ها در بنادر فجیره و دریای عمان و جریان سازی ها پس از توقف نفتکش متخلف انگلیسی اشاره کرد.
همان طور که مشخص شده است، برخی از کشورهای غربی به ویژه آمریکا به دنبال ایجاد جو ایران هراسی در منطقه و سو استفاده از شرایط هستند، اما مقامات ایرانی همان طور که بارها اعلام کرده اند نه تنها بر ایجاد امنیت در منطقه تاکید دارند بلکه با عوامل تهدید کننده امنیت نیز برخورد می کنند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران در این رابطه گفته است: ایران به دنبال تقویت امنیت در منطقه است و هیچ تمایلی به درگیری با کشورها و یا قدرتهای بزرگ ندارد اما اگر از طرف آنها اقدام نابخردانه ای شروع شود، بی تردید با پاسخ قاطع و پشیمان کننده ای مواجه خواهد شد.
ایران معتقد است که حل مشکلات منطقه راحل نظامی ندارد؛ با این حال نیروهای مسلح همواره به منظور تامین امنیت بیشتر در منطقه حضور دارند.
 

حضور مداوم نداجا در تنگه
به گزارش خبرنگار ایرنا که به همراه ناوشکن سبلان در تنگه هرمز حاضر شد، یگان های نظامی ایران همواره در محدوده آب راه بین المللی تنگه هرمز در حال گشتزنی هستند تا از بروز هر گونه نا امنی جلوگیری کنند.
بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، یگان های سطحی، زیر سطحی و هوادریای نیروی دریایی ارتش هموارده محدوده تنگه هرمز را رصد می کنند و رفت آمد ها در این محدوده را زیر نظر دارند.
ارتش به منظور نظارت بیشتر بر امنیت تنگه علاوه بر سیستم های راداری و کشتیرانی به صورت مدام با استفاده از انواع پهپاد، بالگرد و هواپیمای بال ثابت بر فراز تنگه هرمز پرواز های شناسایی را انجام می دهد تا علاوه بر نظارت بر سطح دریا، تردد احتمالی شناورهای زیر سطحی همچون زیر دریایی ها را کنترل کند.
همچنین نیروی دریایی ارتش برای پایش هرچه بهتر سطح و زیر سطح تنگه، زیر دریای های سبک، سنگین و نیمه سنگین همچون غدیر، فاتح، نور، طارق و نوح را در کنار ناو ها، ناوشکن ها، شناورهای موشک انداز، هوارکرافت ها و قایق های تندرو به محدوده تنگه هرمز اعزام می کند.
اینها علاوه بر قایق های تند و شناورهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند که آنها نیز در کنار نیروی ارتش در این تنگه بر امنیت مسیر عبور کشتی ها نظارت می کنند.
دشمن شیطنت کند جان سالم به در نمی برد
فرمانده نیروی دریایی ارتش همواره بر آمادگی این ارگان نظامی برای دفاع از آب های سرزمینی تاکید کرده و گفته است: باید با استفاده از فناوری‌های به روز دشمن را در دریا غافلگیر کرد تا نتواند نگاه چپ به مرزها و منافع جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.
امیر دریادار «حسین خانزادی» به آماج تهدیدات و تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن می‌داند اگر شیطنتی در خلیج فارس انجام دهد جان سالم بدر نخواهد بود و دیگر شکست آن تنها آسیب تجهیزاتی نیست.
وی با تاکید بر اینکه پاسخ هایی همچون سرنگونی پهپاد آمریکایی تکرار پذیر هستند، گفت: امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که اگر صحبتی از جنگ اراده‌ها می‌شود بی شک بخش عظیمی از آن استفاده از ظرفیت‌های بومی است که به دست جوانان و فرزندان این مملکت ایجاد شده است.
 

نفت ایران در مقابل نفت جهان
آمریکایی ها بارها تاکید کرده اند که به واسطه تحریم های خود می خواهند از صادرات نفت ایران به صورت کامل جلوگیری کنند و تا حدودی نیز برای مسیر صادرات نفت ایران مشکل آفرین بوده اما تا کنون خواسته خود را کامل محقق نکرده است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران تیر ماه سال گذشته در جمع ایرانیان مقیم سوئیس به اظهارات مقامات آمریکایی واکنش نشان داد و گفت: آنها معنی حرف را نمی‌فهمند، زیرا این اصلاً معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما می‌توانید این کار را انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون با قاطعیت از صحبت های رئیس جمهوری حمایت کرده و اعلام کرده اند که در صورت بروز هر تهدید، آماده اقدام هستند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خرداد ماه امسال در جمع فرماندهان ارشد نظامی تاکید کرد: تا زمانی که کسی برای تنگه هرمز مشکل ایجاد نکند ما امنیت آن را حفظ می کنیم و تا زمانی که نفت جمهوری اسلامی ایران صادر شود، نفت دیگران نیز با امنیت صادر خواهد شد.
سردار سرلشکر «محمد باقری» افزود: جمهوری اسلامی ایران حامی و حافظ امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس است و ما بارها اعلام کرده ایم که امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس همانند امنیت داخلی کشور است.
این مقام ارشد نظامی تصریح کرد: سرلشکر باقری تصریح کرد: ما توانایی این را داریم که اگر بخواهیم تنگه هرمز را مسدود کنیم و اقدام ما به شکلی خواهد بود که قطره ای نفت خارج نخواهد شد.
نشریه «فارن افرز» رسانه اندیشکده «شورای روابط خارجی» آمریکا نوشت: تنگه هرمز فارغ از ذخایر ارزشمند نفتی، همچنان مهم ترین و آسیب پذیرترین گلوگاه استراتژیک دریایی جهان خواهد بود و وابستگی آمریکا به امنیت خلیج فارس بسیار فراتر از نفت است و همواره باید امنیت هرمز را تامین کند.»
این نشریه در بخش دیگری از مقاله خود نوشت: تنگه هرمز عده بسیار زیادی از مردمانی را که در سواحل آسیا و شرق آفریقا زندگی می کنند به قلب خاورمیانه پیوند می دهد. مدت ها پیش از کشف نفت، تنگه هرمز شریان «کاروتید» خاورمیانه بوده است. (شریان کاروتید، شریانی در بدن است که خون را به مغز می رساند) و ایجاد انسداد در این شریان حیاتی، اقدامی مرگبار خواهد بود.
در این مقاله آمده است: بروز وقفه در این شاهراه مرگبار خواهد بود چرا که ۹۰ درصد صادرات نفت از طریق خلیج فارس انجام می شود که ۲۰ درصد نیاز جهان به نفت از تنگه هرمز عبور می کند. کشتیرانی در این آبراه که عرض آن در باریک ترین محل فقط ۲۱ مایل دریایی است، بسیار خطرناک است. آب و هوای این منطقه بسیار شرجی است، باد سوزان و بسیار داغی می وزد و تحمل آن به هیچ وجه آسان نیست. بسیاری از رشته کوه ها و دره های نزدیک هرمز همچنان خالی از سکنه هستند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: اگر اقدام متجاوزانه دیگری صورت بگیرد پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهد داد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.

کنعانی در ابتدا درباره هماهنگی دستگاه دیپلماسی و میدان در عملیات وعده صادق گفت: ما در فواصل مختلف برنامه‌هایی که داشتیم سعی کردیم تلاش‌های دیپلماسی در هماهنگی با سایر قوا در ارتباط با تحولات جاری خدمت ملت بزرگ ایران عرض کنیم.

متعاقب اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک ایران در کشور سوریه، یک رخداد کاملا غیرقانونی و نقض فاحش قوانین بین‌المللی، نقض مفاد منشور ملل متحد و نقض حاکمیت ارضی یک کشور عضو سازمان ملل بود. اقدامی که ایران در همان لحظات اولیه به عنوان یک عملیات جنایتکارانه در حوزه‌های مختلف از جمله شورای امنیت مورد توجه قرار داد. این از وظایف دستگاه دیپلماسی بود. اینکه در کمتر از ۲۴ ساعت با هماهنگی بیانیه تنظیم و توسط یکی از کشور‌های عضو دائم شورای امنیت به بحث گذاشته شد نتیجه اقدام دیپلماتیک بود.

لازم بود شورای امنیت در این ارتباط وظیفه حرفه‌ای خودش را انجام دهد. ایران عمل کرد تا نشان دهد به موازین بین‌المللی اهتمام دارد. متاسفانه به رغم اقدام حرفه‌ای ایران و دیگر کشور‌ها سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه با مداخله در وظیفه شورای امنیت مانع تصویب بیانیه محکومیت رژیم صهیونیستی شدند. در سایه نقش منفی سه کشور، شورای امنیت نتوانست از عهده وظیفه خودش برآید. ایران مصمم بود که نقض مفاد کنوانسیون‌های وین را در مجامع بین‌المللی تبیین کند و در تماس‌های متعدد تلفنی و دو سفر وزیر به خارج از کشور و گفتگو با دبیرکل سازمان ملل انجام داد.

فعالیت سفارتخانه‌های ایران در خارجه از کشور، جلسات توجیهی دو و چندجانبه همگی فعالیتی بودند که دستگاه دیپلماسی از این طریق سعی کرد تبیین کند. ایران به عنوان کشور متعهد به قوانین بین‌المللی در تلاش‌های دیپلماتیک اثبات کرد که می‌خواهد متجاوز در چارچوب سازوکار‌های بین‌المللی مورد پیگرد قرار گیرد و تنبیه شود. متاسفانه جامعه بین‌المللی به دلیل مداخله غیرسازنده چند کشور از انجام وظایف خود بازماندند و ایران بر اساس حق مشروع خود اقدام نظامی لازم را در جهت بازدارندگی انجام داد.

اگر اقدام متجاوزانه دیگری صورت بگیرد پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهد داد. عامل اساسی و بی ثباتی در منطقه وجود رژیم صهیونیستی و جنایات ضد بشری این رژیم با حمایت کشور‌های مشخص است.

آمریکا روی اسب بازنده شرط بندی کرده است

وی در خصوص مصوبه اخیر کنگره آمریکا و کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی گفت: دولت آمریکا از ابتدای بحران متاسفانه بخشی از بحران بوده و اگر حمایت‌های نامحدود آمریکا نبود اساسا رژیم امکان تداوم حتی یک روز از جنگ را نداشت. مصوبات جدید و مایه تاسف دولت آمریکا در ارائه کمک‌های مالی و نظامی به رژیم چیزی جز پاداش آمریکا به یک رژیم جنایتکار نیست.

جهان نسبت به این اقدام آمریکا قضاوت خواهد کرد. دولت آمریکا اعتبار ملت خود را در کنار رژیمی قرار داده که هیچ پیروزی غیر از ۳۴ هزار کشته برجای نگذاشت. آیا ملت آمریکا می‌پذیرند که دولت آمریکا اعتبار آنان را در کنار رژیم صهیونیستی قرار دهد! آمریکا روی اسب بازنده شرط بندی کرده است.

در ارتباط با امنیت ملی ایران مطاحظه هیچ طرفی را نخواهد کرد

کنعانی درباره تجاوز رژیم به حریم کشور‌های منطقه و اقدام علیه ایران گفت: اتفاقی که رخ داد عملا یک اتفاق ایذایی بوده است. رژیم غاصب صهیونیستی هم مسئولیت اقدام را برعهده نگرفت و شاید آنقدر بی ارزش بود که ارزش نداشت رژیم روی آن کار تبلیغاتی کند. اشیا کوچیکی بودند که به دنبال عملیات ایذایی بودند و خوشبختانه با آمادگی نیرو‌های ابران مورد اصابت قرار گرفتند. در ارتباط با امنیت ملی دولت ایران همانطور که مقتدرانه عمل کرد و نشان داد ملاحظه هیچ طرفی را نخواهد کرد طبیعتا ایران در تداوم حفاظت از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد. همانطور که آمریکا هم اعلام کرد بیش از ۲۰ کشور تلاش کردند در خصوص پاسخ ایران مانع اقدام عملیاتی مشروع ایران بشوند و ایران مقتدرانه در این زمینه عمل کرد.

وی درباره خبر وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه واسطه‌ها فشار بیاورند تا ایران پاسخ ندهد گفت: در حوزه رسانه‌ها گمانه زنی‌هایی مطرح می‌شود.

ایران هیچگاه از چارچوب‌های دیپلماتیک کناره گیری نکرده است

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص رایزنی در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها در نیویورک گفت: اساسا ایران برای تامین حقوق ملت در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا همواره از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده است. ایران هیچگاه از چارچوب‌های دیپلماتیک کناره گیری نکرده است.

کسانی که زیر میز دیپلماسی زدند آمریکا و شرکای آن بودند. ایران اولا در مسیر بی اثر کردن تحریم‌ها مطابق خط و مشی مقام معظم رهبری تاکنون حرکت کرده و همچنین در مسیر احقاق حقوق ملت ایران از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد. در نشست‌های بین‌المللی و در دیدار‌ها این موضوع مطرح می‌شود. سازمان ملل و دیدار‌های حاشیه آن همواره فرصتی است که این موضوعات مطرح می‌شود.

امنیت در حوزه قفقاز جنوبی از اولویت‌های مهم ایران است

کنعانی درباره اقدامات ایران در ارتباط با تحرکات ناتو در مرز‌های شمالی گفت: اطلاعی ندارم برای اظهار نظر در این زمینه. امنیت در حوزه قفقاز جنوبی از اولویت‌های مهم ایران است. امنیت در قفقاز برای امنیت در کل منطقه اثرگذار است و هرگونه ناامنی در امنیت منطقه اثر می‌گذارد.

حضور نیرو‌های خارجی کمکی به صلح و امنیت نخواهد کرد و هرگونه رویکردی که ناظر بر تقویت نظامی‌گری باشد موجب پیچیده‌تر شدن شرایط امنیتی در منطقه و آسیب زدن به روند صلح سازی خواهد بود. چنین چیزی را ایران نمی‌پذیرد و کشور‌های منطقه هم مایل به شکل گیری سازوکار‌هایی نیستند که باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع شود.

خطوط هوایی ایران ملتزم به قوانین و مقررات بین‌المللی است

وی در خصوص ادعا‌ها درباره فعالیت هوایی ایران در منطقه گفت: چنین چیزی را قطعا تایید نمی‌کنم. ما ملتزم به قوانین و مقررات بین‌المللی هستیم. شرکت هواپیمایی ایران هما و سایر خطوط هوایی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی صرفا در راستای انتقال مسافرین و محموله‌های تجاری در مسیر‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و تحت قوانین حاکمیتی اتحادیه اروپا و دیگر سازوکار‌های شناخته شده رفت و آمد می‌کنند و در هیچ مسیر ادعایی فعالیت صورت نمی‌گیرد.

اروپا با تحریم ایران یک پاداش به رژیم متجاوز داده است

کنعانی درباره طرح (اعمال تحریم) جلسه امروز اروپا علیه ایران گفت: اگر چنین اقداماتی انجام دهند یک پاداش به رژیم متجاوز است و اقدام غیرقانونی علیه دولتی که صرفا در چارچوب قوانین برای ایجاد بادارندگی عمل کرده است. جالب توجه است که اتحادیه اروپا علیه رژیمی که مرتکب جنایت شده و مردم فلسطین را قتل عام کرده، بیماران و مجروحان را در داخل بیمارستان اعدام کرده و از محوطه بیمارستان‌ها به عنوان قبرستان دفع جمعی استفاده کرده، هیچ گونه اقدام تحریمی را علیه چنین رژیمی انجام ندادند، اما صحبت از اقدام تحریمی علیه دولتی می‌کنند که جز در چارچوب بین‌المللی عمل نکرده است.

اگر اقدامی انجام دهند به عنوان یک اقدام شرم آور در تاریخ اروپا به ثبت خواهد رسید و یک شرمندگی را برای خود به ثبت خواهند رساند.

آغاز پرواز از ایران به مقصد سرزمین وحی برای انتقال عمره گزاران

وی در خصوص حج عمره اظهار داشت: خوشبختانه ما شاهد نتیجه بخش بودن این تلاش‌ها بودیم و امروز شاهد آغاز پرواز از ایران به مقصد سرزمین وحی برای انتقال عمره گزاران بودیم. اساسا جزو اولین توافقات مرحله ازسرگیری روابط ایران و عربستان برگزاری زیارت‌های عمره مفرده بود. به دلیل وقفه طولانی چندین ساله طرفین با برخی از نارسایی‌ها مواجه بودند. در مرحله مورد توافق متاسفانه در یک مقطعی دچار وقفه بودیم. در سایه مذاکرات انجام شده این موانع برطرف شد و شاهد آغاز عملیات انتقال حجاج ایرانی هستیم و این تحول خوبی است.

فرانسه به وظیفه خود در قبال سفارت ایران عمل کند

سخنگوی وزارت خارجه درباره حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه گفت: اقدام انجام شده یک اقدام فردی بود و قبلا هم متاسفانه متعرض بخش کنسولی ایران شده بود. اخیرا هم یک اقدام ورود به محل بخش خدمات کنسولی به عنوان فردی که برای دریافت خدمات آمده انجام داد. طبق اطلاعات متاسفانه این شهروند دچار اختلالت روانی است و پس از ورود وانمود کرده لوازم انفجاری همراه دارد و موجب ایجاد وحشت شده بود. با گفتگو‌های انجام شده با وی این فرد محل را ترک کرد. این انتظار از دولت فرانسه وجود دارد که با توجه به اقدامات قبلی این فرد و پرونده ایجاد شده علیه ایران نیاز است که این کشور به وظیفه خود عمل کند.

در حال تکمیل ...

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • ایران نقش کلیدی در تأمین امنیت ایران و منطقه دارد
  • ماموریت چندگانه برای برقراری امنیت پایدار
  • الزامات ایران پس از مواجهه مقتدرانه با اسرائیل
  • درس های مواجهه ایران و رژیم اسرائیل
  • قانون جنجالی پابرجاست؛ استقلال و پرسپولیس باید پیروی کنند!
  • ناپایداری وضع جوی در هرمزگان، ۲ اردیبهشت