Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@04:27:46 GMT

تولید 3400 کیلوگرم ژل رویال در کشور طی سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۸۶۲۰

تولید 3400 کیلوگرم ژل رویال در کشور طی سال گذشته

رئیس بخش تحقیقات زنبور عسل موسسه تحقیقات علوم دامی کشور با بیان اینکه سال گذشته حدود سه هزار و 400 کیلوگرم ژل رویال در کشور تولید شد، گفت: مرغوبیت ژل رویال تولیدشده در ایران در مقایسه با سایر کشورهای تولیدکننده انبوه مانند چین بالا بوده و استفاده از روش‌های نوین، تولید این محصول را در سال‌های گذشته بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – ناصر تاج آبادی عصر روز گذشته 31 تیرماه در کارگاه آموزشی روش‌های نوین تولید ژل رویال که به همت جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با تشکر از دبیرخانه طرح نوین توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان در برگزاری این کارگاه، گفت: باید از توان این مجموعه در زمینه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی استفاده کرد.

رئیس بخش تحقیقات زنبور عسل موسسه تحقیقات علوم دامی کشور با بیان اینکه اکنون 85 هزار زنبوردار در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: سالانه حدود 90 هزار تن عسل توسط زنبورداران کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود سه هزار و 400 کیلوگرم ژل رویال در کشور تولید شد، اظهار کرد: مرغوبیت ژل رویال تولیدشده در ایران در مقایسه با سایر کشورهای تولیدکننده انبوه مانند چین بالا بوده و استفاده از روش‌های نوین، تولید این محصول را در سال‌های گذشته بیشتر کرده است.

تاج آبادی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از یک هزار و 500 تن عسل به کشورهای خارجی صادر کرده‌ایم، تصریح کرد: میزان ارزآوری این محصول برای کشور در سال گذشته بیش از 9 میلیون دلار بوده است.

رئیس بخش تحقیقات زنبور عسل موسسه تحقیقات علوم دامی کشور از برگزاری حدود 100 دوره آموزشی تولید ژل رویال در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: زنبورداران از این دوره‌ها استقبال قابل توجهی کرده‌اند و برگزاری دوره‌های جدید نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به فرآوری ژل رویال به صورت قرص، کپسول و لوازم آرایشی، اضافه کرد: تمام دستگاه‌های فرآوری این محصول در کشور وجود دارد و نیاز تولید ژل رویال داخل را تأمین می‌کند.

تاج آبادی با تاکید بر اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی روش‌های نوین محصولات زنبورداری با هدف خارج کردن این حرفه از تک محصولی است، ادامه داد: ژل رویال، بره موم، گرده گل و زهر زنبور از جمله محصولات زنبورداری در کنار عسل است.

رئیس بخش تحقیقات زنبور عسل موسسه تحقیقات علوم دامی کشور اظهار کرد: هر ساله تسهیلات کم بهره‌ای از طریق سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها به زنبورداران اعطا می‌شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری چین دلار دوره های آموزشی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ حسین زلفخانی گفت: در اجرای طرح‌های آرامش در شهر و جمع آوری معتادان متجاهر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر غرب استان تهران پس از اخذ دستور قضایی نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر و پرخطر در غرب استان تهران اقدام کردند.

­

این مقام انتظامی افزود: در اجرای این طرح، پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و با ورود به محل‌های پاتوق افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند آنها را جمع آوری کردند.

­

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران گفت: در اجرای این طرح، در یک ماه گذشته تعداد ۲ هزار ۶۰۵ معتاد متجاهر و کارتن خواب از سطح شهرستان‌های غرب استان تهران جمع آوری و برای بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مرکز ترک اعتیاد انتقال داده شدند.

­

سرهنگ زلفخانی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های آرامش در شهر، ۳۵ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند، افزود: در اجرای این طرح، یک هزار و ۸۳۹ خرده فروش دستگیر شدند و ۴۲۶ کیلو و ۹۳۳ گرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

دیگر خبرها

  • تولید ۱۰ فیلم سینمایی با موضوع شهدا در کشور
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • ارائه آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه تولید گندم