Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@12:55:01 GMT

سنگ پرانی به انقلاب در کنسرت مهدی یراحی

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۸۷۴۹

در پایان زمانیکه گروه از مخاطبان خداحافظی کرده و به پشت سن رفتند، این تیتراژ با موسیقی بی‌کلام قطعه «پاره سنگ» پخش شد و همین باعث شد تا مردم نیز همصدا با موسیقی بخش‌هایی از این ترانه را خواندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مهدی یراحی قطعه «پاره سنگ» را منتشر و روانه بازار کرد که منجر شد این خواننده از سوی وزارت ارشاد تحت عنوان ضد جنگ بودن این اثر ممنوع الکار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یراحی قبل‌تر نیز کنسرتی در حمایت از کارگردان معترض اهوازی برگزار کرده بود و برای اخذ مجوز قطعه «پاره سنگ» نیز یکسال در نوبت ارشاد بود، اما با اینکه اصلاحاتی به متن این ترانه خورد، در نسخه منتشر شده این اصلاح‌ها را اعمال نکرد و خودش هم در گفت‌وگویی گفته بود که درست است من شیطنت کردم!  

** طراحی صحنه کنسرت بر اساس قطعه ممنوعه «پاره سنگ»    اما یراحی پس از گذشت 6 ماه توانست دوباره اجرا کند. در طراحی دکور آخرین اجرای این خواننده آنچه بیش از پیش جلب توجه می‌کرد استفاده از چند المان اصلی و موجود در موزیک ویدئوی «پاره سنگ» بود،‌ از جمله موشک‌هایی به رنگ سفید و قرمز و همچنین کبوترهای سفیدی که از سقف سن آویزان شده بودند و نیمکت‌های سبزی که روی هر کدام از آنها کیف مدرسه و دفتر و کتاب و قلم قرار داده شده بود.    * برای بخشیده شدن هرگز ریا نمی‌کنم!   اولین قطعه‌ای که توسط یراحی اجرا شد، قطعه «بی‌دفاع» بود و او در شرایطی که پشت میز اعتراف نشسته بود این آهنگ را اجرا کرد گویی که در حال اعتراف کردن است و باز در نوع اعترافش با اینکه قطعه مجوز گرفته از سوی وزارت ارشاد برای بخشیده شدن هرگز دعا نمی‌کنم، بود او ترانه را به دلخواه خود و شرایطی که این روزها دارد و به نشانه اعتراض اینطور خواند: برای بخشیده شدن هرگز ریا نمی‌کنم!  این نشان از این دارد که خواننده این قطعه حالا و بعد از این مدت نسبتا طولانی که ممنوع الکار بوده است باز هم روی حرفش اصرار دارد و معتقد است حرف درستی را در «پاره سنگ» گفته که برای رفع اتهام از خود می‌گوید: هرگز ریا نمی‌کنم!   یراحی در خلال این اجرا هیچ حرفی از ممنوع الکاری خود در این ۶ ماه نزد و تنها به این بسنده کرد که در این مدت دلتنگ شما بودم. همچنین این را بیان کرد که ترجیح می‌دهم بیشتر برایتان بخوانم تا حرف بزنم، بغض من از لحظه تولدم تا الان است.    همچنین در بخشی دیگر که یراحی ترانه «خاک» را خواند، به جای گفتن «یه خاکی که به دنیا نفت میده بزار چند قطره شم خرج خودش شه، این را خواند که یه خاکی که به دنیا نفت می‌داد! » که مشخص نیست این جابه‌جایی‌های صورت گرفته با مجوز بوده و یا باز هم خواننده قصد شیطنت داشته است!   ** اجرای مردمی قطعه «پاره سنگ»    دست آخر و در پایان اجرا نیز یراحی کار را هدفمند به پایان رساند. با اینکه در پایان کنسرت‌های موسیقی پاپ، ساختن تیتراژ و تشکر از عوامل برگزار کننده کنسرت‌ روال طبیعی نیست اما در پایان این اجرا و زمانیکه گروه از مخاطبان خداحافظی کرده و به پشت سن رفتند، این تیتراژ با موسیقی بی‌کلام قطعه «پاره سنگ» پخش شد و همین باعث شد تا مردم نیز همصدا با موسیقی بخش‌هایی از این ترانه را خواندند.   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی: تامین اقتصادی اصل قرار گیرد، مردم یکدیگر را پاره پاره می‌کنند | اینجوری یزید بوجود می‌آید!

خط و ربط جریانهای اجتماعی امروز که شعار زندگی بهتر، رفاه و معیشت را سر می‌دهند، همان جریانی است که امام حسین (ع) به جنگ با آنان رفت.

حجت الاسلام احمد علم الهدی با بیان این مطلب افزود: اگر تامین اقتصادی اصل قرار گیرد، مردم یکدیگر را پاره پاره می‌کنند، این جامعه‌ی شهوت است و در این بستر یزید وجود می‌آید.

آنگونه که ایسنا 24سال پیش(27 فروردین79) نقل کرده ، علم الهدی که در آن زمان معاون دانشکاه امام صادق بوده اظهار داشته است: اولویت اول زندگی مردم، شکم نیست،‌کمال بشری و رسیدن به خداست، عده‌ای دیروز در جبهه‌ی دفاع از دین و ارزشها بودند، اما امروز در جریان جنگ با دین هستند. به خاطر اینکه روزی پول و لقب ، در دفاع از دین بود، اما امروز که متدینین آنها را قبول ندارند، یک چهره‌ی دین ستیز شده اند.

دیگر خبرها

  • «شیدا شدم» شهرام ناظری / «سوته دلان» ایرج بسطامی / «نوروز» عالم قاسم اف / «عطارد» کیتارو / «باد» کریزی آکوردئون تریو
  • علم‌الهدی: تامین اقتصادی اصل قرار گیرد، مردم یکدیگر را پاره پاره می‌کنند | اینجوری یزید بوجود می‌آید!
  • کنسرت‌های نوروزی طلیسچی تمدید شد
  • احمد علم الهدی: اگر تامین اقتصادی اصل قرار گیرد، مردم یکدیگر را پاره پاره می‌کنند
  • تور کنسرت‌های علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید
  • تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید / قدردانی از تمام اعضای گروه
  • کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟
  • خواننده ای که رکورد اجرای کنسرت در ایران را شکست | آمار شگفت انگیز در سال ۱۴۰۲
  • اسلوونی 2-0 پرتغال؛ نوار بردهای پیاپی تیم مارتینز پاره شد!
  • پایان نوروز فوتبالی تیم ملی با برد در زمین سفت عشق‌آباد+جدول